Beantwoorden
nicovanaken
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
708 reacties
Peter78
Experienced Veelweter
WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Na al die maanden zijn de DAZN zenders nog steeds aanwezig op de kabel, weliswaar enkel met met een pancarte maar ze zijn nog steeds niet geschrapt.

Is er werkelijk nog iemand die gelooft dat dit nog gaat goed komen, Telenet precies wel. 🤔

Stel dat de rechten weer op de markt komen en Telenet heeft de rechten weer exclusief zoals in de goeie ouwen tijd is het nog steeds verplicht de beelden door te geven aan Proximus, typische Belgisch...

Er zou nog steeds een vonnis zijn van een rechter die oordeelde toen dat dit verplicht was omdat het toenmalige Belgacom geen toegang had tot de kabel en dat oneerlijk was, of zoiets.

Geen flauw benul als dit vonnis nog steeds van kracht is.

nicovanaken
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Ik ben nog steeds gelukkig met DAZN, ook als het Belgisch voetbal zou wegvallen. Ik vind het interessant dat je zoveel keuze hebt en je echt je matchen kan kiezen die je wilt zien. Zo kun je bijvoorbeeld alles zien van de Duitse beker, Italiaanse beker en alle competitiematchen uit Spanje, Frankrijk en Italië. Ook van interlands kun je kijken naar een match die je wil. Voordeel van een app tegenover gewone televisiezenders.

Ik zie mezelf blijven bij DAZN en dat ik dan ondertussen zoals vroeger de radio opzet om de wedstrijden uit eigen land te volgen of eventueel de app van Sporza bijvoorbeeld. De samenvattingen zal je dan ook wel ergens kunnen raadplegen.

MAC1
Professional Weetjesweter
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! Say what?!

Economische inspectie opent onderzoek naar potentieel oneerlijke handelspraktijken bij DAZN: “Supporters verdienen transparante informatie”
https://www.nieuwsblad.be/sport/voetbal/economische-inspectie-opent-onderzoek-naar-potentieel-oneerl...

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT!

@Peter78  schreef:

Na al die maanden zijn de DAZN zenders nog steeds aanwezig op de kabel, weliswaar enkel met met een pancarte maar ze zijn nog steeds niet geschrapt.

Is er werkelijk nog iemand die gelooft dat dit nog gaat goed komen, Telenet precies wel. 🤔

Stel dat de rechten weer op de markt komen en Telenet heeft de rechten weer exclusief zoals in de goeie ouwen tijd is het nog steeds verplicht de beelden door te geven aan Proximus, typische Belgisch...

Er zou nog steeds een vonnis zijn van een rechter die oordeelde toen dat dit verplicht was omdat het toenmalige Belgacom geen toegang had tot de kabel en dat oneerlijk was, of zoiets.

Geen flauw benul als dit vonnis nog steeds van kracht is.

De providers zoals Telenet en Proximus zijn steeds meer en meer aan het samenwerken, net omdat exclusieve rechten zo duur zijn geworden. Zo was er het contract voor de Pro League in zee ging met Eleven Sports al een gemeenschappelijke bieding van Proximus en Telenet omdat beiden vonden dat 50 miljoen euro gaan bieden voor exclusiviteit niet rendabel was. Ik kan me wel nog herinneren dat een 10-tal jaren geleden een plan van Telenet om samen met de Pro League een eigen kanaal voor de wedstrijden te maken nog werd afgewezen ondanks een bod van 900 miljoen euro voor een periode van 10 jaar. Telenet zou dan die zender uitbaten en verkopen aan andere geïnteresseerden zoals Proximus (een beetje zoals dus de voorbije jaren met eerst Eleven Pro League en nu DAZN Pro League).

De kans dat Telenet nu opnieuw zo'n monsterbedrag zou gaan bieden om een eigen Pro League-dienst op te starten is volgens mij vrijwel nihil, zeker als je ziet dat DAZN nu de stekker eruit trekt terwijl ze minder betalen per seizoen tegenover wat Telenet toen wou bieden.