Beantwoorden
petermarnef
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Hoi. Tot zeer recent had ik kanalen zoals National Geographic en Discovery Channel beschikbaar in mijn TV aanbod. Ik ben overgeschakeld van Yugo naar One. Zijn deze mij afgenomen met de abonnement switch?

0 Likes
8 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Indien je One hebt met TV Flow kan je kijken naar één, Canvas, Ketnet, vtm, vtm2, vtm3, vtm4, vtm Kids, vtm Gold, Play4, Play5, Play6, Play7 en Play Sports Open. Daarnaast zijn er ook nog enkele Franstalige tv-zenders in het aanbod van TV Flow. Zenders als Nationale Geopgraphic en Discovery Channel zijn hierin niet inbegrepen.

 

Indien je gekozen hebt voor One met TV Iconic heb je een ruimer aanbod tv-kanalen van ongeveer 80 tv-kanalen, met daarbij dus onder andere Discovery Channel, National Geopgraphic en Animal Planet. Wil je nog andere themazendes van deze zendergroepen (Crime+Investigation, Discovery ID, Discovery Science en Nationa Geographic WILD), dan heb je ook Play More nodig.

petermarnef
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Hoi Hofkens,

 

Bedankt voor de snelle reply. Dit is wat ik dacht. Alleen heb ik niet gekozen voor het One pakket, maar ik ben automatisch overgeschakeld geweest door Telenet, en had dus geen keuze. Voor mij blijft alles hetzelfde als voordien, buiten dat ik nu plots de National Geographic en Discovery kanalen niet meer kan bekijken. De enige kanalen waarvoor ik eigenlijk nog het TV pakket inbegrepen had.

 

Niet echt correct van Telenet. Ik denk dat ik dan best eens contact opneem met Telenet support. Maar ik wacht nog even af, in het geval zij hier ook meelezen.

 

Nogmaals dank!

 

Peter

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Er leest hier niemand mee die rechtstreeks contact gaat opnemen met jou. Dit forum is voor gebruikers die elkaar helpen.

Wat betreft de omschakeling van YUGO naar ONE: dit zou gecommuniceerd moeten geweest zijn via e-mail / brief, raar dat je hier niet over geïnformeerd bent.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Klopt, bij omschakeling Yugo naar One, ga je van 21 Nederlandstalige zenders naar 14. Je verliest Fox, Discovery, Nat Geo, Comedy Central, MTV, Nickelodeon en Nick Jr.

 

Screen Shot 2021-04-30 at 13.57.26.png

 

Gemeld op 14 April 2020: Re: Tabel Yugo All-In vs One - De Netweters dus veel ga je daar niet aan kunnen veranderen. Mijn subjectieve mening is dat Telenet vooral zijn TV-Boxen (waar je dan wel de Telenet TV-app kan gebruiken ipv de Flow TV-app) te pushen ipv echte cord-cutters te ondersteunen met Flow TV, anders hadden ze deze zenders al lang geleden alsnog toegevoegd. 

 

Mijn advies is om TV-Vlaanderen abonnement af te sluiten indien je Android TV gebruikt (geen app voor Apple TV) voor 9,95 EUR/maand en Flow TV op te zeggen --> App TV Light | TV VLAANDEREN (tv-vlaanderen.be)

 

Je kan ook Tadaam gebruiken (die hebben wel een Apple TV app) maar dan moet je ook Telenet internet opzeggen en overgaan op Internet via 4G. Die snelheid is zeer afhankelijk van waar je woont, waar je de modem plaats in huis voor goed 4G ontvangst en de drukte op de mast.

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

@ChristofW Probleem ligt aan de prijs dat je betaald voor het tv gedeelte, de zenders zijn duurder geworden en kunnen niet meer aan deze prijs geleverd worden, discovery groep is daar een gekende van, die ga je ook niet bij tv Vlaanderen krijgen, die hebben dit niet meer doordat de vraagprijs hoger was dan wat M7 (tv Vlaanderen) wou en kon betalen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Ik vind dat een uitermate zwak excuus. Voorzie dan een upgrade optie voor 14,90 EUR met extra zenders zoals Nick Jr net zoals TV-Vlaanderen doet. Een soort "kids" upgrade pakket zou ik meteen betalen. Ze doen het wel met Play Sports als upgrade.

 

Ze kunnen de extra zenders wel aanbieden met Yugo wat betekent dat de infrastructuur ter beschikking is. Dus het is geen technische overweging, puur een commerciële/zakelijke overweging. 

 

En Discovery is een geval apart, die hebben een eigen streaming dienst: https://www.discoveryplus.com die ook nog wel naar BE komt (NL en FR content is er al). Gooi daarbij nog Eurosport en tenslotte ook HBO Max (dat uit Streamz zal vallen ongetwijfeld), dan heb je er weer een concurrent bij. Reden: HBO Max-eigenaar WarnerMedia fuseert met Discovery vanwege streamingdiensten 

 

Net zoals VTMgo en VRTnu nu al doen met hun eigen apps. Dus met Flow TV krijg je enkel 5 extra Play zenders voor 9,5 EUR (die Telenet owned zijn).

 

Telenet maakt het zichzelf zo wel heel erg moeilijk ....

 

ChristofW_0-1643039266455.png

 

0 Likes
petermarnef
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

National Geographic en Discovery channel verdwenen

Hoi allen, bedankt voor jullie replies!

 

Ik ben inderdaad geinformeerd dat ik ging overgeschakeld worden. Op het document staat van 24 zenders naar 2x 12 zenders zonder verdere details over welke zenders het juist gaat. En met er snel over te lezen, maakte ik de conclusie dat er daar eigenlijk niets verandert.

 

Bij TV Vlaanderen zit Discovery er blijkbaar ook niet bij, en National Geographic heb ik al wat via Disney+. Tadaam dacht ik ook even aan, maar lijkt me momenteel nog minder interessant, zeker daar ik regelmatig connectie problemen heb met 4G waar ik woon.

 

Het lijkt dan inderdaad wachten op Discovery+ zoals hier wordt voorgesteld. Of werken met VPN, maar dat is voor mij dan weer de moeite niet hiervoor. Telenet maakt het TV pakket dan wel heel oninteressant. Inbegrepen zijn de Vlaamse zenders die mij, en een hoop andere mensen ook vermoed ik, niet echt interesseren. En de kostprijs voor de extra pakketen is duur (25 EUR?), zeker in vergelijking met wat andere streaming diensten aanbieden.

0 Likes