Beantwoorden
K-330
Freshman Bijna Allesweter
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW!

Netflix koopt Warner Bros. Discovery en HBO Max

Streamingdienst Netflix heeft een deal afgesloten om grote delen van Warner Bros. Discovery te kopen. Dat melden beide bedrijven in een persbericht. De deal gaat gepaard met een prijskaartje van 82,7 miljard dollar (70,97 miljard euro).

https://www.hln.be/economie/netflix-slorpt-warner-bros-discovery-en-hbo-max-op-in-megadeal-van-82-7-...

https://uk.pcmag.com/video-streaming-services/161851/its-official-netflix-has-agreed-to-buy-warner-b...

https://eu.usatoday.com/story/money/2025/12/05/netflix-to-buy-warner-bros-discoverys-studios-for-72-...

21 reacties
Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT!

@Peter78  schreef:

@Hofkens voor zover we weten moet het eerst goedgekeurd worden door de concurrentiewaakhonden in de VS en de EU en al de rest is momenteel bla bla bla 😉

@Peter78 de overname door Netflix zelf van de filmstudio's en streamingdienst HBO Max kan nog lang duren. Al in juni werd door Warner Bros Discovery aangekondigd dat het globale bedrijf wordt opgesplitst in 2 nieuwe bedrijven. De "Streaming & Studios" company gaat Netflix overnemen, maar de "Global Networks" met lineaire tv-kanalen en sport blijft eigendom van de huidige eigenaars en wordt niet overgenomen door Netflix.

Alle info daarover via https://www.wbd.com/news/warner-bros-discovery-separate-two-leading-media-companies

Het lijkt me dus wel duidelijk dat het sportaanbod apart blijft en dus de sport add-on niet wordt overgenomen door Netflix. Dit is dus allesbehalve bla bla bla.

Peter78
Professional Veelweter
WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

@Hofkens mss eerst eens wachten totdat alles goedgekeurd is 😉

Peter78
Professional Veelweter

@Master-Magic ze zijn hier weer vertrokken ze 😁

De concurrentiewaakhonden in de VS en de EU moeten nog groen licht geven maar de media en alles er rond denken al dat het allemaal in kannen en kruiken is.

@Hofkens en co die verbrekingsvergoeding van 5 miljard zal er wel nie zijn voor de grap e 😉

Hofkens
Experienced Bijna Allesweter
Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT!

@Peter78  schreef:

De concurrentiewaakhonden in de VS en de EU moeten nog groen licht geven maar de media en alles er rond denken al dat het allemaal in kannen en kruiken is.

@Hofkens en co die verbrekingsvergoeding van 5 miljard zal er wel nie zijn voor de grap e 😉

Dat zeg ik zeker niet dat die verbrekingsvergoeding van 5 miljard er niet zomaar is. Dat is inderdaad een bedrag dat Netflix sowieso zal moeten betalen, ook al krijgen ze geen toestemming van de concurrentiewaakhonden om Warner Bros over te nemen.

Het enige dat ik zeg is dat de lineaire zenders (en dus ook het sportaanbod van Eurosport) wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijf voor lineaire tv dat NIET wordt overgenomen door Netflix. Dus de kans dat het Eurosport-aanbod naar Netflix gaat is normaal 0,0 omdat dat aanbod volledig buiten de deal staat.

Peter78
Professional Veelweter

@Hofkens  schreef:

@Peter78  schreef:

Dat zeg ik zeker niet dat die verbrekingsvergoeding van 5 miljard er niet zomaar is. Dat is inderdaad een bedrag dat Netflix sowieso zal moeten betalen, ook al krijgen ze geen toestemming van de concurrentiewaakhonden om Warner Bros over te nemen.

Het enige dat ik zeg is dat de lineaire zenders (en dus ook het sportaanbod van Eurosport) wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijf voor lineaire tv dat NIET wordt overgenomen door Netflix. Dus de kans dat het Eurosport-aanbod naar Netflix gaat is normaal 0,0 omdat dat aanbod volledig buiten de deal staat.

@Hofkens maar ge blijft wel doordrammen alsof alles al in kannen en kruiken is, mss eerst eens rustig afwachten totdat ze in Amerika en Europa goedkeuring geven voor deze deal en dan kunt ge beginnen nadenken wat de gevolgen gaan zijn. 😉

En wat Netflix en WB op hun site zetten boeit me nu niet, is allemaal zeer voorbarig. 😁

K-330
Freshman Bijna Allesweter
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW!

Niet iedereen panikeert, hier toch niet.

Tot 2027 mogen we blij zijn dat we de CL en EL op Telenet en Proximus mogen volgen via hun sportzenders.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

@Peter78  schreef:

En wat Netflix en WB op hun site zetten boeit me nu niet, is allemaal zeer voorbarig. 😁

Spoiler

En wat is dan uw oordeel over van Janneke en Mieje schrijven? Dat boeiIt me niet, is allemaal zeer voorbarig?