|
25.719
netweters
|
159.196
antwoorden
|
|
21.461
vragen
|
Streamingdienst Netflix heeft een deal afgesloten om grote delen van Warner Bros. Discovery te kopen. Dat melden beide bedrijven in een persbericht. De deal gaat gepaard met een prijskaartje van 82,7 miljard dollar (70,97 miljard euro).
@Peter78 schreef:@Hofkens voor zover we weten moet het eerst goedgekeurd worden door de concurrentiewaakhonden in de VS en de EU en al de rest is momenteel bla bla bla 😉
@Peter78 de overname door Netflix zelf van de filmstudio's en streamingdienst HBO Max kan nog lang duren. Al in juni werd door Warner Bros Discovery aangekondigd dat het globale bedrijf wordt opgesplitst in 2 nieuwe bedrijven. De "Streaming & Studios" company gaat Netflix overnemen, maar de "Global Networks" met lineaire tv-kanalen en sport blijft eigendom van de huidige eigenaars en wordt niet overgenomen door Netflix.
Alle info daarover via https://www.wbd.com/news/warner-bros-discovery-separate-two-leading-media-companies
Het lijkt me dus wel duidelijk dat het sportaanbod apart blijft en dus de sport add-on niet wordt overgenomen door Netflix. Dit is dus allesbehalve bla bla bla.
@Hofkens mss eerst eens wachten totdat alles goedgekeurd is 😉
@Master-Magic ze zijn hier weer vertrokken ze 😁
De concurrentiewaakhonden in de VS en de EU moeten nog groen licht geven maar de media en alles er rond denken al dat het allemaal in kannen en kruiken is.
@Hofkens en co die verbrekingsvergoeding van 5 miljard zal er wel nie zijn voor de grap e 😉
@Peter78 schreef:@Master-Magic ze zijn hier weer vertrokken ze 😁
De concurrentiewaakhonden in de VS en de EU moeten nog groen licht geven maar de media en alles er rond denken al dat het allemaal in kannen en kruiken is.
@Hofkens en co die verbrekingsvergoeding van 5 miljard zal er wel nie zijn voor de grap e 😉
Dat zeg ik zeker niet dat die verbrekingsvergoeding van 5 miljard er niet zomaar is. Dat is inderdaad een bedrag dat Netflix sowieso zal moeten betalen, ook al krijgen ze geen toestemming van de concurrentiewaakhonden om Warner Bros over te nemen.
Het enige dat ik zeg is dat de lineaire zenders (en dus ook het sportaanbod van Eurosport) wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijf voor lineaire tv dat NIET wordt overgenomen door Netflix. Dus de kans dat het Eurosport-aanbod naar Netflix gaat is normaal 0,0 omdat dat aanbod volledig buiten de deal staat.
@Hofkens schreef:
@Peter78 schreef:@Master-Magic ze zijn hier weer vertrokken ze 😁
Dat zeg ik zeker niet dat die verbrekingsvergoeding van 5 miljard er niet zomaar is. Dat is inderdaad een bedrag dat Netflix sowieso zal moeten betalen, ook al krijgen ze geen toestemming van de concurrentiewaakhonden om Warner Bros over te nemen.
Het enige dat ik zeg is dat de lineaire zenders (en dus ook het sportaanbod van Eurosport) wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijf voor lineaire tv dat NIET wordt overgenomen door Netflix. Dus de kans dat het Eurosport-aanbod naar Netflix gaat is normaal 0,0 omdat dat aanbod volledig buiten de deal staat.
@Hofkens maar ge blijft wel doordrammen alsof alles al in kannen en kruiken is, mss eerst eens rustig afwachten totdat ze in Amerika en Europa goedkeuring geven voor deze deal en dan kunt ge beginnen nadenken wat de gevolgen gaan zijn. 😉
En wat Netflix en WB op hun site zetten boeit me nu niet, is allemaal zeer voorbarig. 😁
Niet iedereen panikeert, hier toch niet.
Tot 2027 mogen we blij zijn dat we de CL en EL op Telenet en Proximus mogen volgen via hun sportzenders.
@janne_man schreef:
@Peter78 schreef:En wat Netflix en WB op hun site zetten boeit me nu niet, is allemaal zeer voorbarig. 😁
En wat is dan uw oordeel over van Janneke en Mieje schrijven? Dat boeiIt me niet, is allemaal zeer voorbarig?
@janne_man zolang de deal niet goedgekeurd is mag Netflix en WB staat roepen wat ze willen, ik lees dat er ook veel tegenwind komt maar daar zwijgt iedereen natuurlijk over... 😉
Die tegenwind was er ook jaren geleden toen The Walt Disney Company op het punt stond om 20th Century Fox over te nemen. Die deal is er uiteindelijk ook zonder grote problemen gekomen, op voorwaarde dat ze geen andere grote overnames meer zouden doen. Daardoor was Disney de grote ontbrekende naam in de overnamegesprekken van Warner Bros. Die deal zou nooit goedgekeurd worden.
Als een deal al op voorhand gedoemd is om te mislukken, beginnen de bedrijven in kwestie er ook niet eens aan. Wat je nu gaat krijgen is een aantal gesprekken tussen de mededingingsautoriteiten en Netflix, waarin garanties gevraagd worden over de bioscoopreleases van films door Warner Bros en eventuele andere zaken.
Ik zeg niet dat de deal al volledig in kannen en kruiken is, maar zeggen dat er nu niets aan de hand is en de deal toch niet zal doorgaan, is zeker ook niet waar. De kans dat de overname binnenkort definitief wordt gemaakt lijkt me toch minstens een 75% te zijn. Denk dat een deal tussen Universal en Warner Bros minder kans op slagen zou gehad hebben aangezien beide studio's samen dan voor de Amerikaanse box office resultaten een te dominant stuk zou hebben ingenomen, want dan zouden zij samen verantwoordelijk voor ruim 35% van de bioscoop-omzetten, waar Disney momenteel marktleider is met een 25%.
Wat me dan ook nog stoort is dat ze nu in de (Belgische) media beginnen schrijven over dat Netflix hierdoor ineens meer dan 100 miljoen abonnees extra heeft. Ze houden er precies geen rekening mee dat vele mensen momenteel zowel Netflix als HBO Max hebben en dit dus niet automatisch een extra abonnee wordt in het geval beide streamingdiensten ooit zouden samensmelten.
Je hebt inderdaad sowieso wel gelijk dat er in de komende maanden sowieso niets zal veranderen want pas in Q3 2026 zal de splitsing van Warner Bros Discovery een feit zijn en kan de eventuele overname ook effectief in gang gezet worden.
@Hofkens bij de overname van MGM door Amazon dacht me ook a de max al die MGM titels vanaf nu ook bij Prime Video, ja redelijk dik tegengevallen e het was extra betalen 😉
Dus stel dat de deal goedgekeurd wordt verwacht ik van Netflix ook wel zo een grapje, en tegen welke prijs e 😁
En de optie jaarlijks betalen mogen we ook vergeten 🙄
Prime Video is nog de enige waar je niks extra moet betalen voor 4K Dolby Atmos/Vision en dat voor €25 per jaar.
@Peter78 ze kunnen ook nog HBO Max apart houden zoals nu en wie netflix en HBO Max in 1 pakket wilt kan HBO erbij nemen tegen een lagere prijs samen met netflix als 1 pakket om te betalen, zo een beetje zoals ze nu in Amerika doen met Disney+ en HBO Max in een bundle tegen een lagere prijs.
dit zou voor klanten aantrekkelijker zijn dan beide apart betalen en zo de instap te maken naar HBO Max erbij te nemen.
(met tijdens sommige livestreams ook nog eens reclame zoals belangrijke wielerwedstrijden)
dit was mij nog niet opgevallen bij het wielrennen.
ik merkte wel dat bij tennis grandslams bij matchen op het center court,
dat de traditionele matchonderbrekingen al met reclame gepaard gingen(via hbo max bedoel ik).
maar reclame tijdens koersen was mij nog niet opgevallen.
maar ik heb het wk en de grote rondes niet bekeken via hbo max,
maar eerdere andere koersen die ik heb bekeken via hbo max.
ik kijk soms ook thriathlon en atletiekmarathons via hbo max,
en daar ben ik tot nu toe geen reclame tegengekomen.
afwachten dan of er reclame zal zijn bij de wintersporten op hbo max.
Amaai, er wordt hier al gespeculeerd voor mogelijke scenarios die pas tegen het einde van volgend jaar plaatsvinden. Tegen die tijd kan er nog veel gebeuren 😀
Trouwens, de titel van deze topic is verkeerd. Netflix koopt niet Warner Bros. Discovery (WBD).
Wat wel gebeurt is dat WBD gesplits wordt in 2 maatschappijen (zoals hierboven al werd aangehaald):
Eérst moet deze deal rond geraken (3de trimester 2026) ....
Pas daarna kan Netflix het gedeelte "Streaming & Studios" overnemen....
@waterrat1978 schreef:(met tijdens sommige livestreams ook nog eens reclame zoals belangrijke wielerwedstrijden)
dit was mij nog niet opgevallen bij het wielrennen.
ik merkte wel dat bij tennis grandslams bij matchen op het center court,
dat de traditionele matchonderbrekingen al met reclame gepaard gingen(via hbo max bedoel ik).
maar reclame tijdens koersen was mij nog niet opgevallen.
maar ik heb het wk en de grote rondes niet bekeken via hbo max,
maar eerdere andere koersen die ik heb bekeken via hbo max.
het gebeurd voornamelijk tijdens de grotere wedstrijden sinds de Tour de France. En met grotere wedstrijden bedoel ik dus grote ronden, monumenten, WK's, EK's en niet pakweg de Ronde van Kroatië ofzo. En het werd precies naarmate het seizoen vorderde steeds erger met soms zelfs nog een reclamblok (met steeds dezelfde reclames) op 40 km van de streep... De reclames via HBO Max werden ook steeds ingepland tijdens reguliere reclameblokken op tv maar verschilden soms van account tot account, aangezien ik kennissen heb die op andere momenten reclame kregen bij dezelfde wedstrijd tegenover bij mij. Ik denk dat ongeveer de helft van de tv-reclames ook werd ingenomen door reclame op HBO Max. Jammerlijke evolutie aangezien de Eurosport Player dit nooit heeft gehad en daarnaast nog goedkoper was dan de sport add-on van HBO Max.
Snap niet dat mogelijk zou zijn, omdat Netflix een al een gigantische schuld heeft van 12 miljard euro. En dan nog eens een grote overname doen om nog groter te worden. En ze lenen miljarden om hbo Max over te nemen???
Ik hoor al zeggen dat geen probleem is of wordt, maar indien de deal doorgaat, hoeveel jaren moet men dan afbetalen?
En de abonnee? Die kan weer money op tafel leggen? Mmm, keuze genoeg om om de maand een andere abo te nemen of blijven bij Prime video?
Hadden ze maar Eurosport player en hbo apart gehouden, veel beter en was niet duur.
https://companiesmarketcap.com/de/netflix/gesamtschulden/