24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20688
vragen
|
Net zoals bij de films/series, zijn de soorten sporten (zoals voetbal, basket, hockey), weten wij als klant, niet meer wat waar en op welke zenders alle sporten worden uitgezonden.
Bij Orange nemen ze de zenders van Dazn weg (Europees voetbal) 1,2 en 3 uit het aanbod. Er wordt ook bezuinigd, dit zowel bij Telenet (met veldrijden) als bij Orange. Bij Prox komt er aanbod bij.
Pfff, de klant weet op den duur ook niet meer wat, waar en op welke plaats (kanaal) sport gekeken kan worden?
En om alle websites en ik weet wat uit te zoeken, bestaat er niet een blad of weet ik wat, zodat alles wat overzichtelijk op PLa sports, VTM, Belg en buitenlands voetbal.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Alle sporten
Voor alle sporten samen denk ik niet dat er iets bestaat. Er zullen sowieso wel websites zijn per sport.
Voor wielrennen en alle aanverwante wielertakken (veldrijden, baanwielrennen, mountainbike, bmx, ...) is deze wel een vrij complete pagina: https://www.facebook.com/profile.php?id=100080480949543
In de rapte deze gemaakt:
JPL:
@K-330 let maar op dat tv Vlaanderen binnenkort niet vermeld dat de DAZN zenders verdwijnen bij hen omdat ze duurder zijn geworden en ze moeten besparen.
Canal+ de eigenaar durft soms eens rare sprongen doen en dingen verwijderen omdat ze moeten besparen.
Ik nog altijd benieuwd hoe Telenet alle CL wedstrijden gaat tonen met maar een aantal Play Sports kanalen, hopelijk een deftige oplossing zoals Ziggo momenteel aan het implementeren is.
Ook zou een lijst tof zijn ergens op de Telenet site met welke rechten ze hebben en tot welk jaar.
De DAZN zenders verdwijnen overal uit de gratis bundel
Zal door de app komen die iedereen moeten gaan gebruiken
Zeer slim gezien van DAZN je behoud altijd je klanten ook al gaan ze weg
Kan je via de app zelfstandig verder gebruiken zonder andere diensten gewoon internet is genoeg
https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/op-tv-voetbal-kijken-duurder-met-dazn
(Telenet alle CL wedstrijden gaat tonen)
Er zal naar vtm gezien worden om keuze te maken dat er niet dubbel wordt uitgezonden
Dit wordt nu al toegepast via de Franse zender rtl club via hun app kan je ook een andere match zien
@Master-Magic Ja, en het zou me niks verbazen dat ze dat ook gaan doen. Langs Franstalige kant (Waalse TV Vlaanderen zeg maar) hebben ze ook 3 Dazn zenders met europees voetbal afgeschaft. Dat is al een tijdje zo; ze hebben nu nog JPL zenders van Dazn. In NL is het toch erg gesteld en pover met Canal digitaal.
We klagen en zagen wel over Telenet, ik denk toch dat ze bij Telenet proberen om toch alles wat bij elkaar te houden en dat komt ook kijkcijfers aan te pas. Het is allemaal tegenwoordig big money met de sport.
Eén goeie raad die ik aan Telenet wou geven is, zorg dat het Engels voetbal in jullie handen blijven. Want Dazn is jullie grootste concurrent en die kunnen wel eens voor zijn!
En de klant keek toe en heeft betaalt!!!
Hier wordt de Dazn app niet meer gebruikt; veel te duur! Bij de gebuur naar Play sports van Telenet kijken.
Ik lees dat in Nederland veel mensen terug iligale IPTV nemen; maar ook dat is vaak met hapering, slechte beeld kwaliteit en reclame. Dus, dat is zeker geen oplossing.
Als ik mij nog kan herinneren, zond Telenet via de Play sports app alle matchen van de europa en conference league, via bijkomende link. Waren alle matchen gespeeld, kon je niet meer via die link kijken! Waarschijnlijk zullen ze dat ook doen voor CL wedstrijden.
@K-330 Heb nog vandaag een mail gekregen van tv Vlaanderen om de app tv basic te nemen omdat de 26ste de voetbal weer start, net geen 15€ voor dat pakket.
maar daar moeten we niet aan denken, een hele tijd geleden heeft tv Vlaanderen ook eens mails uitgestuurd met de reclame van de voetbal zenders op satelliet en paar dagen later waren die verdwenen en hebben veel klanten toen boos gereageerd.
en een paar maanden later waren ze terug maar beperkt op satelliet tot 1 zender nog.
W e hebben ook gekregen iedereen rond 17.00 uur zal nog een jaartje zijn of tot einde december
Ook reclame van TV Vlaanderen, maar dan voor Basic+ met daarin Wild en nog Franstalige zenders. Maar dat gebruiken we hier niet, dus ja 't zal noppes worden. De 6 zenders van Dazn op TV Vlaanderen zijn er nog, maar in SD. Bij Telenet in HD, toch wel een verschil hé.
Misschien doet Telenet een actie voor hun Play zenders in verband met de nieuwe CL en EL.
@Kcquipor schreef:
...
Ook zou een lijst tof zijn ergens op de Telenet site met welke rechten ze hebben en tot welk jaar.
@Kcquipor Op telenet.be/PlaySports staat er een sportkalender met een overzicht van alle logo's van de competities die Play Sports heeft.
Een gedetailleerd overzicht ter beschikking stellen van alle sportrechten is niet evident, omdat sportrechten een erg dynamisch gegeven zijn. We riskeren hier dan foute informatie te geven. Ook zenden we niet alles uit van de rechten die we hebben, dus ook hier het risico op fouten of misinterpretaties.
@Suzy schreef:
@Kcquipor schreef:...
Ook zou een lijst tof zijn ergens op de Telenet site met welke rechten ze hebben en tot welk jaar.@Kcquipor Op telenet.be/PlaySports staat er een sportkalender met een overzicht van alle logo's van de competities die Play Sports heeft.
Een gedetailleerd overzicht ter beschikking stellen van alle sportrechten is niet evident, omdat sportrechten een erg dynamisch gegeven zijn. We riskeren hier dan foute informatie te geven. Ook zenden we niet alles uit van de rechten die we hebben, dus ook hier het risico op fouten of misinterpretaties.
I.v.m het laatste: waarom word dan niet alles uitgezonden? Ik heb dit al eens aangekaart met Play Sports op hun fb pagina paar weken geleden maar nooit een antwoord op gehad. Want waarom bvb zou je nu geen vrije trainingen van de Formule 1 uitzenden met de Engelse worldfeed? Paar jaar geleden kreeg ik eens het antwoord dat ze alles in het Nederlands willen becommentariëren en daarom geen Engelse Worldfeed wouden gebruiken. Maar nu sinds 1 juli er besparingen zijn bij Play Sports dat F2,F3 & MotoGP in het Engels zijn is deze logica toch niet meer geldig? Want hoe meer Live sports te kunnen tonen met hun rechten hoe beter toch voor de cijfers?