24773
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Als je dit artikel leest kan je niet anders dan u luidop afvragen hoelang dit liedje nog gaat duren, ik vrees met de komst van HBO Max dat dit wel eens de genade slag zal zijn.
En het beste van Paramount+ is om te janken, meerwaarde 0.0 🙄
Ik hoop persoonlijk dat Streamz zo snel mogelijk verdwijnt. Het aanbod bestaat vooral uit tienerseries van een bedenkelijk niveau. En als er dan als eens goede series opstaan (HBO) dan mis je de fantastische beeld- en geluidskwaliteit. Streamz ondersteunt geen HDR laat staan Dolby Vision en het geluid is altijd maar een stereo signaal. Onbegrijpelijk dat de dag van vandaag nog DD5.1 of Dolby Atmos wordt ondersteund. Daarbij moet even ook nog gemeld wordt dat Streamz een zware compressie toepast op het beeldmateriaal wat de beeldkwaliteit nog teleurstellender maakt.
Zulke beperkingen zorgen ervoor dat Streamz totaal geen leuke TV belevenis oplevert. Van de Vlaamse Netflix is al lang geen sprake meer. Weg ermee! 😉
@BillyX schreef:Onbegrijpelijk dat de dag van vandaag nog DD5.1 of Dolby Atmos wordt ondersteund.
Kanttekening, Dolby Digital AC3 5.1 (helaas geen E-AC3 Dolby Digital Plus) is wel beschikbaar voor verschillende films & series (zelfs enkele Vlaamse zoals Alter Ego - vanaf afl 2) indien je het via een Digibox, Digicorder of TV-box (ingebouwd, niet via app) kijkt. Geen idee hoe het zit met de TV-app.
Helaas kiest Telenet dan weer om ondertitels in te branden, terwijl hun aparatuur perfect overweg kan met optionele ondertitels. Gek, want ze moeten dan zelf elke aflevering gaan re-renderen.
Ik denk dat het VOD platform van DPG Media hier de terughoudende factor is.
de meeste online en app aanbieders in de benelux hebben maar een stereo geluid op deze opties,
NLZIET in Nederland, videoland en npoplus en in België streamz en de Telenet app zijn allemaal erbarmelijke beeld en geluids kwaliteit,
op een box zoals bij Telenet de tv box, digibox, corder is dit bij enkele series en films een betere geluidskwaliteit, dit is ook in Nederland,
denk dat de app en site versies beperkt zijn voor een stabiel kijk ervaring te geven voor elke klant met elk internet abbo.
grotere app aanbieders hebben ook meer geld voor een betere kwaliteit.
@Master-Magic schreef:de meeste online en app aanbieders in de benelux hebben maar een stereo geluid op deze opties,
NLZIET in Nederland, videoland en npoplus en in België streamz en de Telenet app zijn allemaal erbarmelijke beeld en geluids kwaliteit,
op een box zoals bij Telenet de tv box, digibox, corder is dit bij enkele series en films een betere geluidskwaliteit, dit is ook in Nederland,
...
grotere app aanbieders hebben ook meer geld voor een betere kwaliteit.
We moeten de Nederlands aanbieders toch niet als de norm aanvaarden. Het bronmateriaal is er en kan dus ook aangeboden worden. Als je even veel of meer geld vraagt dan de "grotere app aanbieders" dan moet je zorgen dat je ook een evenwaardig product in ruil geeft.
@Master-Magic schreef:denk dat de app en site versies beperkt zijn voor een stabiel kijk ervaring te geven voor elke klant met elk internet abbo.
Dat is ook maar een reden om een reden te zoeken. Bvb bij Netflix kan je kiezen of je Stereo of 5.1 wil. Qua beeldkwaliteit kan ook perfect de vraag gesteld worden of je de kwaliteit wil limiteren (zie bvb Disney+) zoals reeds mogelijk is in de browser.
Streamz is gewoon veel te duur voor slechte beeld en geluid kwaliteit. Het aanbod van series en films spreek ik me niet over uit want smaken kunnen verschillen. Wat voor de ene de stomte serie ooit is, is misschien voor een ander z'n favoriet...
@WG94 schreef:Ik denk dat het VOD platform van DPG Media hier de terughoudende factor is.
@WG94 bij VTMGO zijn de ondertitels dan wel weer perfect aan of uit te schakelen hier bij Android TV toch ge kunt zelfs de stijl, grote, achtergrond en kleur enz aanpassen zelfde me Disney+, Netflix is dan veel meer beperkt idem met Prime Video daar is het telkens in de app zelf...
@WG94 schreef:Dat is ook maar een reden om een reden te zoeken. Bvb bij Netflix kan je kiezen of je Stereo of 5.1 wil. Qua beeldkwaliteit kan ook perfect de vraag gesteld worden of je de kwaliteit wil limiteren (zie bvb Disney+) zoals reeds mogelijk is in de browser.
@WG94 In de app voor tv kan je de kwaliteit ook limiteren.
En Disney+ en Prime Video zijn de norm daar is het alles of niks op gebied van beeld en geluidskwaliteit, Netflix is belachelijk duur als je 4K wil dat concept is ook hopeloos achterhaald mja ze zijn de grootste dus ze komen er mee weg en de klanten betalen, HBO Max is ook in het zelfde bedje ziek alleen zo duur niet.
@WG94 je kan de genoemde apps in belgie en Nederland niet vergelijken met een Netfix of een Disney+, ze hebben meer kapitaal voor die dolby rechten te betalen voor een betere kwaliteit dan stereo, in de Benelux willen ze gewoon niet meer neertellen voor de dolby rechten op app en online omdat het aantal klanten kleiner is en die kosten er nooit uitgehaald kunnen worden voor wat je maar betaald.
een Netflix heeft een groter aantal klanten in bijna elk land, die kunnen de kosten wel uitgeven daarvoor, zelfde voor een HBO Max en Disney+ en Primevideo enz.
de kleinere aanbieders bieden enkel maar stereo aan op de app en de site versie.
ik heb ze allemaal getest welke ik benoemd heb van Nederland en belgie, op alle opties enkel stereo geluid via app of site optie.
Na een tijd zullen ze een keuze moeten maken dit kan niet elk jaar bijgepast worden
@BillyX schreef:Daarbij moet even ook nog gemeld wordt dat Streamz een zware compressie toepast op het beeldmateriaal wat de beeldkwaliteit nog teleurstellender maakt.
Zulke beperkingen zorgen ervoor dat Streamz totaal geen leuke TV belevenis oplevert. Van de Vlaamse Netflix is al lang geen sprake meer. Weg ermee! 😉
@BillyX als je nu naar een serie kijkt op HBO Max die je voorheen gezien had op Streamz dan besef je pas hoe slecht Streamz pas is op gebied van beeldkwaliteit, is precies een upgrade van SD naar 4K 😲
@Ex-Netweter de beeld en geluidkwaliteit op Streamz kan idd veel hoger en minder compressie, maar ze zijn aan het terug komen daarop, de nieuwste buitenlandse series krijgen sedert 3 weken op de app en online al een Dolby 5.1 geluid, wel heel veel te laat.
en over HBO Max, ik heb eens VPN getest en op Amerika gezet en dat aanbod is vele malen groter daar dan hier qua films en serie,
hier is het maar pover aan film en series materiaal, heb ook eens de vpn op Nederland gezet en daar kreeg ik voor 95% net hetzelfde aanbod als in belgie, dus ben zeker dat we nog het aanbod van Nederland krijgen nu en ze de rechten voor de Benelux gebruiken vanaf nu.
een vb, de film barbie stond enkele maanden geleden, dacht februari of iets vroeger op HBO Max nl en nu is die daar verdwenen opeens,
op HBO Max Amerika stond die wel en in 4K te zien.
wil maar zeggen, hoop dat het aanbod vanaf 1 juni verruimd met meer films en series want nu vindt ik het nog veel te beperkt vergeleken met Amerika.
grappig is ook als ik met VPN op Amerika stond kon ik de sport zenders van daar live bekijken en zit CNN er als beta test er op.