24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste Weters,
Sinds een paar uur, werkt op beide TV toestellen Play More niet meer. Als ik op beide toestellen naar Play More zap en een film wil kiezen, dan krijg ik de melding “abonneren”. Als ik daar dan op klik, dan verschijnt de boodschap “U bent al geabonneerd” ...Op yelo play kan ik wel films zien.
Ik heb naar de technische dienst gebeld, en de mevrouw heeft mij de stekkers van de digi’s laten uittrekken en zich opnieuw laten heropstarten maar dat hielp niet. Toen heeft ze nog 2 stappen van bij Telenet uit geprobeerd, ook zonder resultaat. Dus heeft mevrouw een dossier aangemaakt. Plots merkte ze op: maar meneer, U bent pas sinds 22 maart klant, en dit is al het 4de dossier dat er hier nu aangemaakt word? Ik zeg ja dat klopt.
Mevrouw heeft toen beslist het 4de dossier te openen en op 9 april een technieker langs te sturen. Die gaat proberen om al mijn problemen op te lossen:
1) wachtwoord hoofdmailbox valt niet te wijzigen
2) maar 2 Triiingapps configureerbaar i.p.v. 5
3) WiFi valt regelmatig weg op eender welk mobiel toestel, dus niet specifiek 1 toestel
4) Geen Play More meer op beide TV toestellen
Ik hoop dat er voor alles een oplossing komt?
wat ik hier ook nog nergens heb vermeld, was dat de installatie technieker zeer gehaast was op 22 maart. Dit heb ik ook gemeld. Wat was de situatie na vertrek van de technieker?
1) na een paar uur lag de NIU al op de grond. Ik heb hem opnieuw bevestigd met degelijk materiaal.
2) Hij heeft alle kabels aangesloten op de NIU en de modem. De kabels hielden de NIU tegen de muur.
3) Hij heeft alles geactiveerd zoals ook de 2 digi’s, digicorder en digibox! Maar ik heb beide mogen aansluiten en laten opstarten.
4) voor het kwartiertje uitleg had meneer geen tijd.
Dit noemen ze bij Telenet een comfort installatie.
Dit heb ik ook gemeld nu bij mijn dossiers die open staan. Het was geen Telenet technieker die geweest is bij de installatie, maar ergens een onderaannemer.
De mevrouw zei,ook,dat er zoals overal wel eens een probleem kan optreden, maar dat mijn zaak niet meer onder het normale valt. Ik heb van aan de buitenversterker tot aan elk aansluitpunt nieuwe kabels gelegd. Alle coaxkabels zijn Telenet gecertificeerd. De UTP kabels zijn allen van het type cat5 e. Nergens loopt er ook maar één kabel, naast een stroomkabel. Dus wat er bij mij misgaat is tot op heden zowel voor mij als voor Telenet één groot raadsel...
De mevrouw heeft mij een compensatie beloofd. Ik heb gezegd dat de beste compensatie die ze mij kan schenken is dat al mijn problemen opgelost raken en dan geruime tijd storingsvrij blijf. Dit kon mevrouw mij niet garanderen, maar zij gaat specifiek mijn dossiers blijven opvolgen en tot op het bot gaan. Dit hoort niet zei ze en moet opgelost worden...
Ik begin stilaan te geloven dat die installatietechnieker maar half werk heeft geleverd. En indien nodig, gaat de technieker die dinsdag 9 april komt, na het controleren van alle bekabeling en aansluitingen een nieuwe configuratie toepassen, dus mijn Telenet helemaal van op nul herinstalleren...
Ik hoop dit ook want zo kan het niet verder.
@Domi1963 men betaald voor kwaliteit dus men wil ook kwaliteit . Weet wel dat Telenet een goede service geeft kan daar over echt over mee spreken. Bij andere is de service echt ver te zoeken op vele vlakken.
Ja das waar. En het is ook het principe dat telt voor mij. Momenteel, heb ik geen Play More op de TV’s.
op de yelo play app kan ik wel kijken en de app vraagt zelfs waar ik wil kijken: 1) dit toestel 2) TV living 3) TV boven. Dus casten gaat prima. Maar zoals gezegd je betaald er voor dan wil ik uit principe de geboden mogelijkheid hebben om rechtstreeks via de TV te kunnen kijken kunnen benutten. Want als de helft van mijn pack of mogelijkheden niet werken, dan vind ik het een dure aangelegenheid. Bij Proximus had ik maar 2 problemen:
1) Elke maand Facturatie fouten
2) Maanden voor ik overgestapt ben naar Telenet, had ik op beide TV’s blokjesvorming. En er zijn verschillende techniekers geweest en boden steeds “de” oplossing aan. Maar niks was minder waar. Ik weet waar het probleem zat. Buiten in de grond en dat was blijkbaar te veel voor open te graven...
Let op ik was daar dan al 20+ jaren klant. Voorheen was ik ook al klant bij Telenet, toen Telenet nog van de kabelmaatschappij afhing en niet zelf baas waren. En waar ik vroeger woonde, zat ik op het einde van een kabellijn met voortdurend signaaluitval. Er zijn meerdere techniekers langs geweest van Telenet en konden alleen maar dit euvel vaststellen. De oplossing was toen dat de kabelmaatschappij in het begin van de kabellijn een zwaardere versterker zouden plaatsen. Dit werd door Telenet meermaals gevraagd aan de kabelmaatschappij Haviland. Maar deze weigerden dit categoriek om dit te doen. Ik ben dus toen noodgedwongen moeten overstappen naar Proximus. En nu teruggekeerd overvallen mij deze problemen.... ik hoop dat het goed komt nu...
@Domi1963, goed dat men een nieuwe technicus bij je langs stuurt op 9 april en de medewerker alles mee opvolgt voor je. Hopelijk kan dan eindelijk alles voor je opgelost worden, want de hoeveelheid problemen die jij ervaart is niet oké.
Fingers crossed!
Deze morgen werd ik opgebeld door de klantendienst van Telenet, dankzij die vriendelijke mevrouw van gisterenavond. Er melde zich een operator van de afdeling IT met mogelijks de oplossing voor het wegvallen van de WiFi. Ik heb dit uitgevoerd en, hout vast houden, ik heb sindsdien nog geen WiFi uitval gehad. Ik wacht nu nog een paar dagen en als het blijft werken deel ik de oplossing hier mede.
Vandaag is de WiFi nogsteeds niet uit gevallen
Ik heb geen play More dus ook geen terugkijk TV
Zie zo! De technieker is net buiten. Van de 4 problemen die ik had is 1 probleem bijna zeker opgelost, en dat is de WiFi uitval die al (zou) opgelost zijn van gisteren ochtend in samenwerking met de IT-specialist. De 3 andere problemen komen van Telenet uit en kan de technieker niets aan doen. Hij heeft de modem gereset naar een nieuwe installatie en ik heb alles opnieuw geconfigureerd. Dan heeft hij de 2 digi’s ook naar nieuw gereset ( inmiddels weet ik ook hoe dat moet) en zich laten installeren, maar nog steeds geen Play More, nog steeds geen 5 Triiing apps en mijn wachtwoord van mijn gekregen mailbox van Telenet is nog altijd niet wijzigbaar. De technieker heeft hiervoor gebeld naar zijn superieur want de 3 problemen zijn 100% afkomstig van bij Telenet. Er is hardware matig, noch software matig een probleem aan mijn installatie, want hij heeft zelfs daarna een splinternieuwe digicorder geactiveerd op mijn account en ook daar is het probleem met Play More aanwezig. Op mijn mobiele toestellen kan ik wel Play More kijken, maar niet casten naar de TV’s. Mijn problemen staan nu bovenaan de lijst om prioritair opgelost te worden. Ik moet zelf niets doen want ze gaan mij bellen wat de volgende stap zal worden. Ik wordt er droevig van...
@Domi1963 het positieve is natuurlijk dat Telenet er mee bezig is en de fout erkend. Wel jammer dat er op dit moment niet meteen een oplossing was of is maar het gaat in orde komen de eerste stappen zijn gezet. Duim voor je dat het zo snel mogelijk ook in orde is.
Bon! De WiFi valt niet meer uit dus zal ik de oplossing maar mededelen:
@fieldoxide en anderen die deze problemen mochten ondervinden:
Het maakt niet uit of u één groot netwerk hebt of een opgesplitst in 2 netwerken:
Bij mij heeft dit geholpen:
U surft naar MIJN TELENET > het blauwe kaartje “mijn netwerk” > Als uw modem/HGW verschijnt, klik je op het sleutelhangertje naast geavanceerde instellingen om dit te openen > dan onder de foto van uw HGW op “details modem” > Dan gaat u naar SIGNAAL > U ziet nu de kanalen van de 2,4 GHz band en deze van de 5.0 GHz band > deze staan normaal alle 2 op automatisch > bij de 2,4 GHz band klikje op het balkje automatisch en wijzigt het kanaal van automatisch naar kanaal 8 > dan helemaal onderaan klik je op “bewaar” > en als laatste punt, sluit je bovenaan, naast geavanceerde instellingen, het hangslotje. Och wat een flauwe grap dacht ik eerst, maar warempel, sindsdien is mijn WiFi nergens meer uitgevallen...
Mensen waar soms de WiFi uitvalt, zonder dat het WiFi symbool verdwijnt en bij de instellingen staat dat je nog steeds verbonden bent met uw netwerk, maar toch niet kunt surfen, gelieve bovenstaande te proberen. Het is in 99% van de gevallen de oplossing.
MENSEN DIE GEEN PROBLEMEN HEBBEN MET WIFI UITVAL, AUB BLIJF VAN DE INSTELLINGEN DAN, EN DIT OM HET KANAAL NIET TE OVERBELASTEN!!!
@Domi1963 Kanaal 8 zal waarschijnlijk het minst belast kanaal van uw buurt zijn waardoor je nu een stabielere verbinding hebt. Ik vermoed dat de technieker dit heeft nagekeken, ze kunnen zien hoeveel verschillende mensen op hetzelfde kanaal zitten.
Maar ik denk dat iedereen dat voor hun persoonlijk moet bekijken.
Het kan zijn dat voor sommige mensen een ander kanaal minder belast is in zijn buurt.
De witte all in van Telenet is ingesteld. op automatisch, zo zal hij altijd op het beste kanaal afstemmen.
Bij OS Mac is er een ingebouwde functie voor je wifi kanaal, hier kan je toestel ook een suggestie geven. In bijlage zie je wat voor mij persoonlijk de beste wi-fi kanalen zijn.
Voor de 2.4 band is dit kanaal 6 en voor de 5 ghz band is dit kanaal 161.
Mijn all in one vindt in de buurt 38 verschillende netwerken.
Kanaal 8 heeft niets te maken met waar je zit. Volgens de IT-er heeft hij er al verschillende mensen mee geholpen in Vlaanderen en steeds met succes.
Deze avond rond 23u00 even gekeken naar de TVtheek en Play More werkt terug. Allesinds op de TV in de living.
Nog 2 dossiers te gaan om op te lossen.
1) wijzigen van WW van hoofdmailbox
2) beschikbaarheid van 5 Triiing apps i.p.v. 2...
Play More, terugkijk TVetc... is operationeel op beide TV’s dit heb ik gechect deze ochtend.