24747
netweters
|
152256
antwoorden
|
20683
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
Opgelost! Ga naar oplossing.
@flip1953 schreef:
Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄
Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie.
Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen.
Vroeger kregen de klanten zonder internet, die een Digicorder of Digibox namen een netwerkaansluiting die enkel kon gebruikt worden voor de Digicorder of Digibox.
Ik geeft hier nog twee extracten uit deze webpagina van Telenet:
@flip1953 schreef:Ik denk dat wij het allemaal roerend met jou eens zijn dat een TV-Box zou kunnen werken zonder internet van Telenet, gezien het verkeer tussen de TV-Box en de Telenet IPTV servers het Telenet netwerk niet verlaat.
In de praktijk functioneert de TV-box niet via internet (ook niet zogenaamd "internet van Telenet") maar inderdaad uitsluitend via het lokale Telenet-netwerk. Anders gezegd, wanneer je de TV-box bijvoorbeeld op een internetverbinding in een vakantiehuis in de Ardennen aansluit, dan functioneert de TV-box niet.
Het is dus niet voorwaardelijk - "zou kunnen" - maar het is een feit, de TV-box functioneert niet via internet.
@flip1953 schreef:Als ik vanuit mijn Telenet internet een remote verbinding zou maken met jouw PC, dan zal dat verkeer stricto senso ook niet via het "internet" lopen, zelfs als we aan weerzijden ons publiek IPv4 gebruiken, maar blijft "intern" op het Telenet netwerk 🤔
Die vergelijking gaat niet op. Niemand dwingt je om je pc aan te sluiten bij één specifieke provider. Je kan je pc op elke internetverbinding aansluiten en je zal verbinding met een andere pc kunnen maken.
@flip1953 schreef:Telenet beweert ook niet dat de TV Box internet nodig heeft voor Play Sports, ze zeggen alleen dat:
- dat je een TV-Box zal nodig hebben voor Play Sports (en binnen enkele jaren voor alles).
- en dat een TV-Box alleen te krijgen is, als je ook internet klant bent (dat is een commerciele beslissing).
Telenet beweert dat je internet nodig hebt, ook letterlijk op hun website:
Ik heb geen internet van Telenet, kan ik nu nog Play Sports kijken?
Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box.
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/omruilen-play-sports.html
Dat is bedrog. Je hebt geen internet van Telenet nodig. Een internetabonnement is pas noodzakelijk als Play Sports op de TV-box effectief via internet wordt aangeboden.
Er zijn in dat geval maar twee mogelijkheden. Ofwel heb je internet nodig, dan moet Play Sports op de TV-box op elke internetverbinding werken. Ofwel heb je geen internet nodig, dan moet Play Sports op de TV-box alleen werken als je die met het Telenet-netwerk verbindt. Dan is alleen een tv-abonnement noodzakelijk.
Maar bestaande tv-klanten dwingen om bovenop hun tv-abonnement nog een extra internetabonnement te nemen is regelrecht bedrog.
Ik kan en wil geen extra 50 euro per maand besteden aan voetbal. Ik heb geen behoefte aan "internet van Telenet". Ik kan veel stabieler, sneller en goedkoper internet krijgen op een ander.
Zeg me anders eens waar ik alle wedstrijden van Liverpool FC kan volgen vanaf 1 december 2025?
Telenet maakt hier zwaar misbruik van hun machtspositie.
Ik blijf bij mijn bewering dat je via de Telenet tv app of telenet.tv je kan blijven kijken naar Play Sports. Hiervoor heb je internet nodig, ongeacht of die van Telenet is niet, of zelfs via G4 of G5 eveneens ongeacht of die van Telenet is of niet.
Ik ben overtuigd dat enkel deze piste de grootste kans op succes geeft. Denk aan de verschillende combinaties van klanten. Gebruik maximaal de term 'decoder van Telenet' (doet Telenet trouwens ook op verschillende plaatsen).
Als je nu Play Sports hebt, ben je een digitale tv klant. Je hebt recht op het gebruik van de Telenet tv app en op het gebruik van telenet.tv. Mogelijk moet je dit recht uiteindelijk afdwingen. Zelfs al heb je het nu niet nodig. Doe het nu, dan mag het wat aanslepen en ben je niet onder tijdsdruk.
Jij doet wat je best vindt. Ik raad af om het argument van al dan niet internet verbinding niet te gebruiken. Technisch heb je gelijk. In het algemene gebruik, mede door de grote massa die op geen enkele manier het onderscheid kan maken tussen internet en een lokale verbinding met je dienstenleverancier, wordt deze lokale verbinding ook in het gewone taalgebruik internetverbinding genoemd.
Het heeft volgens mij geen zin om de stelling van Telenet: "Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box." te reduceren tot een zuiver technische aangelegenheid. Telenet heeft het recht om een commerciële beslissing te nemen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat je deze beslissing zal kunnen omkeren. Door daar op te blijven ingaan, ga je uzelf nog meer frustreren en dat is niet goed voor uw gezondheid. Ik merk op dat Telenet het heeft over 'kijken via je telent TV-box". Telenet zegt niets over de Telenet tv app of telenet.tv. Dat is ook normaal, langs die kant verandert er niets, dus hoeft er ook geen communicatie te zijn.
Als je overtuigd bent dat Telenet misbruik maakt van zijn machtspositie, kan je altijd een klacht indienen bij de Economische inspectie. Weet wel dat je nooit gaat weten wat het gevolg gaat zijn van je klacht.
@janne_manIk ben niet geïnteresseerd in een blokjesfestijn zoals die via de Telenet-app in lage beeldkwaliteit wordt aangeboden.
Ik zal tot de laatste dag via de Digicorder kijken. Als Telenet mij geen oplossing biedt en hun machtspositie blijft misbruiken zal ik "foert" zeggen.
Dan krijgt Telenet vanaf 1 december 2025 nog welgeteld zero euro van mij.
Ik ken genoeg voetbalfans die een "alternatieve" oplossing gebruiken en ik zal mij noodgedwongen dan ook op die "alternatieve" markt begeven.
Genoeg is genoeg!
ivm die "alternatieve" markt voor play sports heb je zowel een legale als een illegale oplossing.
de legale weg is via de app van dazn.maar als je het duurste aanbod wilt,zal je meer betalen dan via telenet.
de illegale weg is via ip tv-kanalen.maar ofdat je dan goede beeldkwaliteit zal hebben,ik zou het niet weten.
@waterrat1978 En die illegale weg wordt normaal geblokkeerd door Telenet en andere providers in België dus dit is iets wat niet zeker is of dit blijft, en de illegale weg zou je hier beter niet bespreken, zo maak je uzelf bekend als zwart kijker van sport waar de sport zenders zoveel inkomsten aan verliezen.
1)ik heb geen ip tv-kanalen.
2)ik heb wel degelijk play sports via telenet.
ik zeg gewoon dat ik weet dat ip tv bestaat.waar heb ik gezegd dat ik dit zelf zou hebben?
@waterrat1978 Had dit niet specifiek op jou, is voor wie dat via illegale opties wilt doen in de toekomst en dat dit hier beter niet besproken wordt, wie dit doet kijkt in feite zwart want de betaling gaat naar de verkoper zelf en niet naar de providers dat er veel geld voor betalen.
Ik kan de wedstrijden van Liverpool FC ook met https://viaplay.com/nl-nl/ bekijken, indien Telenet mij vanaf 1 december 2025 daartoe dwingt.
Daar is niets illegaals aan. Alle diensten die via internet aangeboden worden, moeten minstens in heel Europa functioneren.
Als er iemand iets illegaals aanbiedt, dan is het Telenet zelf die foute informatie verspreidt en de klanten wijsmaakt dat de TV-box via internet werkt. De TV-box functioneert niet via internet. Dat is dus bedrog en dat zijn illegale marktpraktijken!
Niet overdrijven. Er zijn de algemene regels en er zijn de uitzonderingen op de algemene regels. Doordat auteursrechten kunnen afhangen van het land waar het bekeken wordt is het niet zo dat je een wit kijker bent als je daarvoor iets neemt in het buitenland. Ik heb er geen idee van of het voorbeeld dat je geeft daaronder valt. Simpel gezegd heeft viaplay de zendrechten gekocht enkel voor Nederland? enkel voor het Koninkrijk der Nederlanden, voor gans Europa? Voor gans de wereld?. Het antwoord op die vraag bepaalt of viaplay je al dan niet mag aanbieden in België. Indien viaplay geen rechten heeft voor België benadeel je (= steelt van) de Belgische rechthebbende.
Ik heb er helemaal geen gedacht van hoe ver je wil gaan in uw dwaling. Lees ik niet op viaplay:
Het lijkt me duidelijk dat viaplay geen rechten heeft buiten Nederland.
@janne_manIk overdrijf niet en ik dwaal niet. Telenet zou me vanaf 1 december dwingen om een totaal nutteloos internetabonnement te nemen om Play Sports op de TV-box te kunnen kijken terwijl de Telenet TV-box niet via internet functioneert. Dat is ondertussen feitelijk vastgesteld door mijn zoon in een vakantiehuis in de Ardennen. Er was een internetverbinding, de TV-box functioneerde niet.
Dat is illegaal want Telenet verspreidt hiermee onjuiste informatie over de voornaamste functionaliteit van de TV-box, live televisie kijken. Met een list of bedrog dwingt Telenet klanten tot een nutteloze aankoop van een internetabonnement.
Dus ofwel zorgt Telenet dat hun TV-box via internet functioneert (dus wettelijk gezien elke internetverbinding in de EU), ofwel laat Telenet de verplichting om een internetabonnement te nemen vallen en past de productinformatie op hun website aan.
Ik wil de wedstrijden van FC Liverpool kunnen blijven bekijken op mijn tv-scherm in de best mogelijke kwaliteit. Als de monopolist op de Belgische markt misbruik maakt van hun monopolie zal ik mij wenden tot de Nederlandse markt.
Viaplay is een betalende dienst via internet, in dat geval moet die dienst in heel de EU kunnen bekeken worden. Viaplay laat mij toe te abonneren met een Revolut Mastercard waarover ik als Belg kan beschikken. Dus er is geen enkel probleem.
@Liam004 Zoals je bij Proximus niet met hun tv box op een andere internet verbinding kan kijken kan dit met Telenet ook niet, providers mogen hun eigen materiaal enkel op eigen aanbod aanbieden aan klanten, als je een sport aanbod hebt kan je dit via een tv box app ook bekijken als je dit op andere internet verbindingen wilt bekijken,
je stelling klopt dus langs geen kanten, je kan als klant nog steeds kijken via de app of online via de site van telenettv, play sports gaat ook een app uitbrengen waarop je kan kijken.
een viaplay abbo is enkel voor in Nederland wonende mensen met een adres daar, het kan mogelijk zijn als je een Belgische adres hebt je dit abbo niet kan behouden als ze dit controleren, dit is dus riskant om te abonneren met de mogelijke problemen.
@Master-MagicProximus is mijn tv-aanbieder niet. Proximus heeft niet de rechten om de live-wedstrijden van Liverpool FC aan te bieden. Ik kan bij deze operator dus niet terecht. Einde discussie.
Ik moet dus bij Telenet een Play Sports-abonnement nemen om de live-wedstrijden van Liverpool FC te kunnen zien.
Telenet is dus mijn tv-aanbieder en verspreidt oneerlijke informatie: Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box.
Telenet spreekt dus uitdrukkelijk over internet om te kunnen blijven kijken via de Telenet TV-box. Ik heb vastgesteld dat het niet via internet werkt maar uitsluitend via het Telenet-netwerk. Dat is dus bedrog en misbruik van hun monopoliepositie!
Ik ga geen 50 euro extra per maand betalen bovenop mijn huidige tv-abonnement om de live-wedstrijden van Liverpool FC op mijn tv-scherm in de beste kwaliteit te kunnen zien.
Begrepen? Het bedrog van Telenet is voor mij ONAANVAARDBAAR en Telenet krijgt geen euro meer van mij als ze dat op 1 december 2025 zullen doorvoeren!
Maak je maar geen zorgen om Viaplay, een aantal van mijn voetbalvrienden gebruiken dit al meer dan 3 jaar om de Premier League te kunnen zien.
@Liam004 ik heb goed nieuws, bij Orange en Proximus kan je ook niet zonder internet (pack) kijken via een box 😉😂🤣
Internet is ook er verpicht bij te nemen tenzij je heel rap tevreden bent om te kijken via een app in slechte kwaliteit 😉
@Peter78Orange en Proximus hebben de uitzendrechten niet voor de Premier League-wedstrijden. Dat maakt dus niets uit.
Ik wil geen traag en onstabiel internet van Telenet want ik heb sinds kort goedkoop en retesnel internet via fiber bij Mobile Vikings.
Telenet beweert dat de TV-box via internet werkt en dan moet het ook via internet op een Mobile Vikings-internetverbinding functioneren.
Telenet zijn bedriegers!
Ik ga geen twee internetabonnementen betalen vanaf december 2025! Ik keer ook nooit meer terug naar internet via coaxkabel want dat werkt 1000 keer slechter dan internet via fiber.
Telenet trekt aan het korste eind!
Zero euro voor Telenet vanaf december!
Ik hoop dat ze failliet gaan! Dat ze hun Play Sports maar in hun gat steken, de klanten die hen groot gemaakt hebben zo schaamteloos bedriegen!