Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

229 reacties
Vic55
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. π-DAY! It's your ninth party! On a roll...

Na de zomer zal play sport enkel te bekijken zijn via een Tv-box. Ten zij ik verkeerd heb gelezen maar zul je ook,Telenet internet ervoor nodig hebben. Wat met mensen die geen internet hebben of nodig hebben. Men vader is 90 jaar en heeft nu Telenet tv en play sport en dit via een in de tijd aangekochte digibox. Wat als ik het zo bekijk toch wel een belangrijke meerkost zal betekenen. Benieuwd of er nog mensen zijn in dergelijke situatie en wat jullie ervan denken. 
Mvg, Vic

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Met de digibox wordt er ook voetbal mee gezien deze mensen moeten naar een tv box overgaan naar een hoger bedrag dat ze vroeger betaalde aan huur

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@luc55 je weet nog niet hoe alles zal geregeld worden en je bent nu al dingen aan het zeggen dat nog niet zijn geweten, hou je aan de feiten dat we nu al weten aan de hand van wat de mods hier hebben vermeld.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Vanaf 1 Dec zal je op de digibox geen voetbal meer kunnen zien

Hij kan hem wel houden maar zal de telenet tv app moeten gebruiken om voetbal te zien maar zoals je zegt heeft totaal geen internet

Bij jouw vader zullen ze een niu telenet en een modem installeren en een tv box

Hij zal maar de huur van de tv box (10.95)  betalen meer niet de modem is gewoon om de voetbal op de tv box te laten werken en geen internet abo dat je niet gebruikt

Hij zal daar wel met een brief op de hoogte gesteld worden

luc55
Freshman Meesterweter

In artikel van krant stond duidelijk wat de kost is

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 je weet dat kranten soms iets fout schrijven, telenet heeft nog niks bevestigd van de opties vanaf 1 december, enkel dat je een tv box zal nodig hebben en internet, dat kan ook een internet abonnement zijn zoals dit nu nodig is voor de apps en andere opties via internet nodig zijn..

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter

Natuurlijk weten we dat

Maar nu heeft de woordvoerder iets gezegd in de krant, hier wordt er bewust niet tussen gekomen

we weten wel waarom

Een artikel wordt altijd goedgekeurd door de persoon zelf dat deze info deelt

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 dan ken jij het kranten beleid niet, er wordt veel foute info vermeld, deze week zelf persoonlijk mee gemaakt, er wordt iets in de krant vermeld en het klopt niet, en andere berichten met foute meldingen deze week.

nooit de kranten volledig geloven, soms iets met een korreltje zout bekijken.

Master-Magic | Krak

Liam004
Professional Beetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

@WG94  schreef:

@Liam004  schreef:
Nogmaals, het is geen persoonlijke mening, maar een vastgesteld feit dat de Telenet TV-box niet via internet functioneert.

Telenet beweert van wel vandaag in de krant Het Nieuwsblad.

Dat is overduidelijk bedrog, (...)

Er staat toch uitdrukkelijk (kopie van de quote uit je eigen bericht)

“Ja, je hebt internet van Telenet nodig als je de nieuwe TV-box van Telenet wil gebruiken.”
Ik snap niet goed hoe het bedrog kan zijn als ze duidelijk zeggen dat het een vereiste is? 

Het is bedrog omdat bovenstaande bewering een leugen is.

De TV-box functioneert niet via internet maar via een lokale verbinding op het Telenet-netwerk, net zoals de Digicorder ook met de Telenet-modem verbonden is en een lokale netwerkverbinding gebruikt.

Maar Telenet verspreidt dus bewust de leugen "je hebt internettoegang nodig". Telenet dwingt de klant met valse informatie tot een aankoop van een abonnement dat niet noodzakelijk is.

Dat is een oneerlijke marktpraktijk.

Master-Magic
Professional Superweter

@Liam004 je hebt wel internet nodig voor de apps te kunnen gebruiken, zonder internet werken ze niet, net zoals dit op de digicorder nodig is voor de netflix app en de streamz app, dus zeggen dat internet niet nodig is is fout, voor de sporting zenders misschien niet vanaf 1 december, maar voor de andere apps wel want dat komt niet van bij telenet zelf.

Master-Magic | Krak

Liam004
Professional Beetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Ik heb het over de live kanalen op de TV-box. Voor de apps van externe partners zoals Netflix heb je inderdaad internet nodig, maar dat kan internettoegang van eender welke provider zijn.

De gedwongen verkoop van een internetabonnement aan een consument die reeds een internetabonnement heeft bij een andere provider is een duidelijke schending van het consumentenrecht. Ik heb geen tweede internetabonnement nodig. Telenet kan mij niet dwingen bij hen een internetabonnement te nemen als ik na 1 december Play Sports wil blijven kijken op een Telenet-decoder.

Master-Magic
Professional Superweter

@Liam004 een andere internet provider via een tv box kan niet voor de andere apps want die telenet internet verbinding houd net die tv box actief elke maand, van zodra ze een andere internet provider zien zal deze gedeactiveerd worden.

dus je blijft de telenet internet verbinding nu echt nodig hebben.

maar dat is net zoals je bij proximus tv zou nemen dan heb je er ook nog steeds een proximus internet verbinding voor nodig, ook al kan dit zonder internet misschien ook bij hen, maar dat is nu eenmaal de overeenkomst als je naar een provider gaat dat ze dit alleen via hun eigen netwerk beschikbaar maken, net zoals je enkel tv kan kijken naar de gecodeerde zenders bij orange via hun eigen box (als je geen CI+ kaart hebt dat nog actief is op een ander zijn adres).

vrees dat je het zal moeten aanvaarden of dit wel of niet kan volgens jou, zo is het hoe de providers hun aanbod aanbieden aan de klanten.

Master-Magic | Krak

Gixxer
Experienced Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Ik zou inderdaad moeten streamen als we de digicorders behouden. 
Jammer genoeg kan dit maar op 2 tv toestellen en zal ik voor de andere 2 een chromecast of iets dergelijks moeten voorzien wat ook weer wat kost. 
Maar ben zo niet voor het streamen. 
Zappen gaat veel minder snel en de batterij van het toestel waarmee je streamt gaat veel sneller stuk.
En dan hoor ik opeens bij die groep die altijd de nieuwste iPhone heeft. 😉😀
Voorlopig denk ik er aan om een abo bij DAZN te nemen. 
Hun app kan ik wel op de meest gebruikte tv’s installeren en dan kunnen de kinderen gewoon de digicorder op hun kamer blijven gebruiken. 
Dit zal de makkelijkste en goedkoopste oplossing worden. 

Christophe82
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?

Zal er bij tv kijken via IP trouwens dezelfde delay tov coax zijn als bij tv kijken via een app of browser of heeft dat er niets mee te maken?

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Christophe82  schreef:

En wat met de vorige generatie tv boxen (met coax). Zullen dan ook ingewisseld moeten worden?

Deze toestellen ondersteunen IPTV kanalen, dus die zouden gewoon moeten blijven werken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying