Beantwoorden
lw24
Professional Beetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Play Sports via telenet.tv streamt enkel in 720p

Ik krijg sinds kort de foutmelding van op de afbeelding. Ik heb al op meerdere apparaten getest (windows, mac) en al deze apparaten zouden niet aan de normen van inhoudsbescherming voldoen? Deze melding komt ook enkel tevoorschijn op Play Sports zenders, niet op andere tv zenders.

Ik heb deze melding nog nooit gezien en ik kan er ook niks over terugvinden op het internet, heeft iemand een idee waarover dit zou kunnen gaan?image.png

48 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@lw24 gebruik je VPN of een andere beveiliging op je netwerk??

van zodra de foto is goedgekeurd kunnen we meer zeggen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
lw24

Nee, geen speciale netwerkinstellingen. Ik gebruik een Deco be85 als router maar dit heeft in het verleden nooit problemen veroorzaakt. De mobiele app op zowel gsm als tablet lijkt oke te zijn, daar krijg ik de melding niet te zien.

Master-Magic
Professional Superweter

@lw24 is die verbonden via de Mac pastrough of gewoon aan de modem aangesloten zonder extra instellingen.

zou eens de modem en router herstarten om te testen of dit niet terug de oude connectie maakt tussen de beide toestellen.

Master-Magic | Krak

lw24

Er is 1 Deco rechtstreeks met de kabel aan de modem gehangen en de andere Deco rechtstreeks aan de eerste Deco. Ik betwijfel dat het probleem ontstaat door mijn thuisnetwerk, via 5G en andere wifi netwerken krijg ik helaas dezelfde foutmelding.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dit werd in de nieuwste versie ingevoerd, zie:  Telenet TV-app: software versie R5.16 - De Netweters

Als dit echter op al jouw toestellen voorkomt dat vermoed ik toch dat er iets mis is, je neemt dus best contact op met Telenet via 015/66.66.66 of via WhatsApp.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Suzy  schreef:

Content bescherming voor lineaire tv

Verbeterde content beschermingsmaatregelen voor live-tv. Gebruikers op bepaalde apparaten kunnen beperkingen in streamingkwaliteit ervaren als hun apparaat niet aan de beveiligingseisen voldoet. Echter, streaming blijft altijd beschikbaar in een lagere kwaliteit. Deze maatregelen gelden alleen voor specifieke content op verzoek van de contentaanbieder.

.

Maar waarom gaat het hier dan? DRM?
DRM moest als ik me goed herinner sowieso aanstaan - kun je daar dan misschien nog setting in aanpassen? Hoe kun je je "bepaalde apparaten" toch compliant maken?

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
lw24

Ik zie geen DRM instellingen op de telenet.tv website zelf, in mijn browser is hardware acceleratie ingeschakeld maar de melding komt ook tevoorschijn als ik het uitschakel. Ik heb al verschillende adblock-achtige dingen proberen uitschakelen maar dit lijk ook geen effect te hebben.

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@lw24, kijk anders voor de zekerheid even of DRM enabled is in je browser.

Hier vind je een howto.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
lw24

DRM staat aan in de browser, ik heb ondertussen al op 5 verschillende apparaten geprobeerd en ze werken allemaal niet. Dus ik ga er vanuit dat het een account-specifiek probleem is. Wat ik heel raar zou vinden.

lw24

Het antwoord van Telenet via de telefoon was kortweg "bij ons werkt het wel dus we kunnen u niet verder helpen". Via de Whatsapp was dit het antwoord:

Scherm­afbeelding 2025-04-02 om 18.09.29.png

Master-Magic
Professional Superweter

@lw24  Heb je dat met die andere toestellen op andere wifi en 4G netwerken ook getest of enkel met jouw eigen toestel op andere netwerken, dit om je eigen netwerk uit te sluiten en dit een account probleem kan zijn.

Master-Magic | Krak

lw24

Ik heb ondertussen alle iteraties al gedaan, mijn eigen toestellen op een andere locatie, mijn netwerk en 5G. Dan andere toestellen op mijn thuisnetwerk en ingelogd via de laptop van een vriend op een ander netwerk, etc.. Wat er in Telenet TV-app: software versie R5.16 beschreven staat komt exact overeen met mijn probleem. Het zou handig zijn als ik deze 'beveiligingseisen' ergens kon bekijken, dat zou wat meer inzicht opleveren.

Content bescherming voor lineaire tv

Verbeterde content beschermingsmaatregelen voor live-tv. Gebruikers op bepaalde apparaten kunnen beperkingen in streamingkwaliteit ervaren als hun apparaat niet aan de beveiligingseisen voldoet. Echter, streaming blijft altijd beschikbaar in een lagere kwaliteit. Deze maatregelen gelden alleen voor specifieke content op verzoek van de contentaanbieder.

lw24

Daarnaast is het ook enkel iets wat de contentaanbieder die Play Sports voorziet toepast, normale zenders werken zoals gewoonlijk..

rudi1962
Freshman Meerweter
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! It's your ninth party!

Wel ik plaats een screenshot van de mededeling als ik bv naar de voetbal wil kijken via de TV-app op DAZN.
Snap het totaal niet meer, is nu sinds 2 weken denk ik dat dit verschijnt.

Ben het zo beu aan het worden al die storende problemen en aanpassingen, we betalen hier 150€ per maand en komt nog is bij vanaf deze maand.

2025.04.031.jpg