24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Ik krijg sinds kort de foutmelding van op de afbeelding. Ik heb al op meerdere apparaten getest (windows, mac) en al deze apparaten zouden niet aan de normen van inhoudsbescherming voldoen? Deze melding komt ook enkel tevoorschijn op Play Sports zenders, niet op andere tv zenders.
Ik heb deze melding nog nooit gezien en ik kan er ook niks over terugvinden op het internet, heeft iemand een idee waarover dit zou kunnen gaan?
Nee, geen speciale netwerkinstellingen. Ik gebruik een Deco be85 als router maar dit heeft in het verleden nooit problemen veroorzaakt. De mobiele app op zowel gsm als tablet lijkt oke te zijn, daar krijg ik de melding niet te zien.
@lw24 is die verbonden via de Mac pastrough of gewoon aan de modem aangesloten zonder extra instellingen.
zou eens de modem en router herstarten om te testen of dit niet terug de oude connectie maakt tussen de beide toestellen.
Er is 1 Deco rechtstreeks met de kabel aan de modem gehangen en de andere Deco rechtstreeks aan de eerste Deco. Ik betwijfel dat het probleem ontstaat door mijn thuisnetwerk, via 5G en andere wifi netwerken krijg ik helaas dezelfde foutmelding.
Dit werd in de nieuwste versie ingevoerd, zie: Telenet TV-app: software versie R5.16 - De Netweters
Als dit echter op al jouw toestellen voorkomt dat vermoed ik toch dat er iets mis is, je neemt dus best contact op met Telenet via 015/66.66.66 of via WhatsApp.
@Suzy schreef:Content bescherming voor lineaire tv
Verbeterde content beschermingsmaatregelen voor live-tv. Gebruikers op bepaalde apparaten kunnen beperkingen in streamingkwaliteit ervaren als hun apparaat niet aan de beveiligingseisen voldoet. Echter, streaming blijft altijd beschikbaar in een lagere kwaliteit. Deze maatregelen gelden alleen voor specifieke content op verzoek van de contentaanbieder.
.
Maar waarom gaat het hier dan? DRM?
DRM moest als ik me goed herinner sowieso aanstaan - kun je daar dan misschien nog setting in aanpassen? Hoe kun je je "bepaalde apparaten" toch compliant maken?
Ik zie geen DRM instellingen op de telenet.tv website zelf, in mijn browser is hardware acceleratie ingeschakeld maar de melding komt ook tevoorschijn als ik het uitschakel. Ik heb al verschillende adblock-achtige dingen proberen uitschakelen maar dit lijk ook geen effect te hebben.
DRM staat aan in de browser, ik heb ondertussen al op 5 verschillende apparaten geprobeerd en ze werken allemaal niet. Dus ik ga er vanuit dat het een account-specifiek probleem is. Wat ik heel raar zou vinden.
Het antwoord van Telenet via de telefoon was kortweg "bij ons werkt het wel dus we kunnen u niet verder helpen". Via de Whatsapp was dit het antwoord:
@lw24 Heb je dat met die andere toestellen op andere wifi en 4G netwerken ook getest of enkel met jouw eigen toestel op andere netwerken, dit om je eigen netwerk uit te sluiten en dit een account probleem kan zijn.
Ik heb ondertussen alle iteraties al gedaan, mijn eigen toestellen op een andere locatie, mijn netwerk en 5G. Dan andere toestellen op mijn thuisnetwerk en ingelogd via de laptop van een vriend op een ander netwerk, etc.. Wat er in Telenet TV-app: software versie R5.16 beschreven staat komt exact overeen met mijn probleem. Het zou handig zijn als ik deze 'beveiligingseisen' ergens kon bekijken, dat zou wat meer inzicht opleveren.
Content bescherming voor lineaire tv
Verbeterde content beschermingsmaatregelen voor live-tv. Gebruikers op bepaalde apparaten kunnen beperkingen in streamingkwaliteit ervaren als hun apparaat niet aan de beveiligingseisen voldoet. Echter, streaming blijft altijd beschikbaar in een lagere kwaliteit. Deze maatregelen gelden alleen voor specifieke content op verzoek van de contentaanbieder.
Daarnaast is het ook enkel iets wat de contentaanbieder die Play Sports voorziet toepast, normale zenders werken zoals gewoonlijk..
Wel ik plaats een screenshot van de mededeling als ik bv naar de voetbal wil kijken via de TV-app op DAZN.
Snap het totaal niet meer, is nu sinds 2 weken denk ik dat dit verschijnt.
Ben het zo beu aan het worden al die storende problemen en aanpassingen, we betalen hier 150€ per maand en komt nog is bij vanaf deze maand.