24802
netweters
|
152792
antwoorden
|
20740
vragen
|
Net een enquete mogen invullen van Telenet.
Het is glashelder: play sports zal volgend jaar zonder dazn zijn. Ze waren aan het hinten welke prijs ik dan wel wou betalen (10,13 of 15 euro).
Zelfs een compensatiepakket (bv: met een streamingsdienst) kwam ter sprake.
Het is voor mij duidelijk, dazn zal je vanaf volgend seizoen apart mogen nemen.
@Koekroeck1 Afgaan op een enquete dat Telenet doet is geen reden dat dit zal gebeuren, er waren vroeger ook al enquete’s door Telenet waar dingen werden voorgesteld en nooit zijn doorgekomen, als je u daar moet op vastpinnen is het al ver gekomen 😉.
Ik vul al jaren enquetes bij Telenet en andere bedrijven in. Ik besef maar al te goed dat vele zaken nooit erdoor komen, maar van deze enquete voel ik aan mijn kleine teen dat het zo zal zijn. Dazn heeft Telenet echt niet meer nodig om uit te zenden.
Ik vermoed dat de prijs dat Telenet zal moeten betalen aan dazn, veel te hoog zal liggen.
@Koekroeck1 En wat doe je met de Vlaamse voetbal dan, laten scheiden van het sport aanbod, er zijn veel klanten dat net dit play sports pakket nemen voor de Vlaamse voetbal, dan zal Telenet veel klanten kwijt geraken als ze dit opsplitsen en zal Telenet het wel degelijk voelen.
Die gaan moeten overschakelen op de dazn-app he. Dat is nu toch niet zo moeilijk?
Er moet sowieso een nieuw contract voor volgend seizoen onderhandeld worden, dazn zal de hoofdprijs vragen, dat zal voor telenet te veel zijn. Telenet biedt zijn beperkt play sports-abonnement aan voor (10,13 of 15 euro). En wil je dazn, abonneren op dazn en te bekijken via de tv-app op de tv-box of via smart-tv of wat dan ook.
In de enquete was de vraag ook zeer duidelijk of ik zou vertrekken als ze geen pakket met dazn hebben.
Zou het niet verstandig zijn als Telenet om alleen het Belg. voetbal erbij te bieden in hun Play Sports pakket? Voor wat het JPL nog waard is om naar te kijken. Alleen nog meer reclame van Jupiler tijdens de VAR onderzoek voor een buitenspel van een speler. Ergernis ten top!
Bij Telenet Play Sports heb je dat niet…
De rechten liggen bij dazn, dus als telenet dat erbij wilt, zal het zoals nu zijn op de kanalen van dazn. 5 jaar geleden was het telenet al niet gelukt om zelf het belgisch voetbal te omkaderen, ik zie niet in waarom dazn dat nu wel voor een stuk zou uitbesteden (of dubbel uitzenden, zoals ze vorig jaar nog deden met Spaans voetbal) aan Telenet.
Exclusieve rechten bij Dazn en Telenet heeft er geen pap om in te roeren.
Als dat wegvalt wegens te kostenbesparing, dan kan bijvoorbeeld Telenet een 2 tal matchen per week uitzenden. Dat gebeurd nu met Ligue1 deelrechten aan Proximus en VOO tot eind mei 25.
Afwachten maar.., gelukkig hebben ze de rechten over CL en EL.
Zou zot voorstel zijn
Er zijn andere aanbieders die ook voetbal geven prox , orange , scarlet en tv vlaanderen
Dan jaag je de klanten naar daar
En als je een app moet gebruiken van Dazn kan je zelf een abo nemen
Of op base tv of tadaam nemen met de aparte app van Dazn
En wat moet je dan vragen voor play sport zenders 15 euro of 20 euro wand je hebt niet genoeg klanten om de koek te delen
Klopt wat je zegt nu moeten ze knikken en akkoord zijn
Er valt niet veel te onderhandelen als je alleen bent ja dat is nu niet het geval
En Dazn is een grote speler daar moet je niet tegen beginnen
Daar ging net gans het punt rond de enquete over. Hoeveel kan Telenet nog vragen zonder dazn erbij. 10/13/15 euro dat zijn de prijzen waar Telenet dus over denkt om in de toekomst dat te vragen. Bij alledrie heb ik gezegd dat ik het niet moet hebben voor die prijs.
Telenet beseft maar al te goed dat ze veel klanten zullen kwijt zijn in hun play sports-pakket als ze daarin dazn niet meer kunnen aanbieden.
Ze zitten in een moeilijke fase. Ze zullen veel betaald hebben voor premier league, champions league enzo, maar of dat genoeg is voor de modale kijker om hen aan boord te houden (zelfs al is het 'maar' 10 euro), daar vrees ik toch voor.
En Dazn is zodanig groot, dat zij zich wel kunnen permitteren om desnoods Telenet op dat vlak wat uit te roken.
@Koekroeck1 schreef:Daar ging net gans het punt rond de enquete over. Hoeveel kan Telenet nog vragen zonder dazn erbij. 10/13/15 euro dat zijn de prijzen waar Telenet dus over denkt om in de toekomst dat te vragen. Bij alledrie heb ik gezegd dat ik het niet moet hebben voor die prijs.
Telenet beseft maar al te goed dat ze veel klanten zullen kwijt zijn in hun play sports-pakket als ze daarin dazn niet meer kunnen aanbieden.
Ze zitten in een moeilijke fase. Ze zullen veel betaald hebben voor premier league, champions league enzo, maar of dat genoeg is voor de modale kijker om hen aan boord te houden (zelfs al is het 'maar' 10 euro), daar vrees ik toch voor.
En Dazn is zodanig groot, dat zij zich wel kunnen permitteren om desnoods Telenet op dat vlak wat uit te roken.
Hoe lacherig er ook gedaan wordt over het niveau van het Belgische voetbal, het is en blijft voor minstens 75% van de abonnees de reden om Play Sports te houden. Premier League, Champions League en Formule 1 zijn dan wel rechten die bij Play Sports zitten en heel veel geld zullen kosten, het zal denk ik nooit qua abonnee-aantallen volstaan om uit de kosten te geraken. Zeker als je ziet dat de topmatchen van de Champions League al gratis te zien zijn op vtm2 waardoor Telenet vanaf de halve finales al geen enkele match van de Champions League meer uitzendt op Play Sports. Door de opkomst van DAZN is Telenet de voorbije jaren ook heel veel voetbalrechten gaan verliezen. Tegenover de gloriejaren zijn ze de Spaanse, Italiaanse, Duitse en Franse competitie al kwijt, net als het Engelse bekervoetbal. Toen vroeger ze volgens mij 15 euro per maand ongeveer voor het toenmalige Prime Sport. Dan denk ik niet dat je zonder al die competities die nu bij DAZN zitten nog veel abonnees gaat houden aan 10 euro per maand.
Maarja, de toekomst zal moeten uitwijzen of ze zoiets van plan zijn of niet. Een goed idee lijkt het mij alleszins niet voor Telenet zelf.
Ik deel volledig uw mening/visie.