24748
netweters
|
152267
antwoorden
|
20687
vragen
|
hoi zou het mogelijk zijn even de melding door te geven dat er met dit radio station problemen zijn bij Telenet.
er is om de zoveel tijd een verbinding probleem met de stream dat deze niet goed speelt, er zit soms een hik in het geluid, iets dat je hebt als de buffering van je stream laag is en er niet snel genoeg vernieuwing is in je stream.
het gebeurt de hele tijd, dus niet 1 keer maar paar keer om de minuut denk ik ( heb de chronometer er nog niet opgezet 😉 )
Het komt bij elke song voor, dit best eens melden dat er een probleem is met de stream bron, dit is bij contact zelf dat ze een probleem hebben of bij Telenet.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Radio Contact Max
vergeren melden, dit is via de digicorder via coax, niet via andere opties.
Dankjewel om dit te melden, @Master-Magic. Met je coaxkabel is alles in orde, hé? Heb je dat ook gecheckt?
Zijn er misschien nog andere leden die hetzelfde opmerken? Als dit het geval is, weten we dat dit geen individueel issue is en kunnen we dit doorgeven.
@Janneke_Dust Het speelt wel maar misschien merk je het niet op de kleine hickups van de stream, ik merk het op omdat ik zelf in de materie werk en het probleem heel goed ken,
is op vlak van ofwel omzetting geluid naar de kabel toe of van de basis stream zelf uit dat er iets fout gaat.
Je hoort dit niet van in begin, het is na een minuut ofzo dat het voorkomt.
ga thuis met m’n ci+ kaart ook eens checken of ik het thuis ook heb of niet of dit enkel voorkomt bij de mensen waar ik dit heb ontdekt.
als ik het thuis niet hoor kan het plaatselijk zijn door een signaal verlies op de frequentie waar dat radio station op zit.
ik zie op de digicorder wel bij signaal sterkte een -2.0 dBmV, weet niet of dit niet te laag is.
en zit momenteel weer te luisteren en hoor nog problemen met de stream.
wel minder dan vanmiddag.
kan ook bij contact zelf liggen het probleem.
Hou ons hier gerust over op de hoogte, @Master-Magic , dan weten we al dan niet of we hier nog een actie voor moeten uitzetten!
@FilipD denk dat het door de lagere bitrate is voor geluid (96) dat de geluidskwaliteit soms omlaag gaat bij de bron zelf of ergens dat het zo wordt ontvangen door een slechte verbinding van de DAB+ zender naar telenet toe.
of de stream zelf via internet naar telenet dat problemen heeft.
nu op dit moment om 01.43 hoor ik geen probleem bij mij thuis, ga eens een half uur luisteren, maar op dit uur is er minder problemen met ontvangst denk ik.
zal het de komende week nog eens proberen checken.
de geluidskwaliteit van een stream of radio uitzending via internet is in MP3 best tussen de 256 en 320 om het beste geluid te hebben,
deze Contact Max klinkt teveel gecomprimeerd en niet mooi, weet niet of dat aan de bron zelf ligt of het is doordat het op een volle mux staat en te weinig bandbreedte krijgt.
de bitrate schommelt tussen 82 en 111 met een gemiddelde van 96. niet echt zo goed, je hoort het aan het geluid dat het niet echt top is.
spijtig voor een radio zender met nonstop muziek.