Beantwoorden
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

bron:

https://techpulse.be/nieuws/450396/streamz-haalt-films-en-series-van-paramount-binnen/

geen Paramount+ voor Vlaanderen dus 😡, daar zaten we allemaal achter te wachten, geen 4K, Dolby Atmos/Vision, HDR en vooral de films in series niet in 24p originele frames.

maar in de plaats 25p en **bleep** kwaliteit op gebied van beeld en geluid.... 😨 

8 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1132
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

In Europa lanceren ze SkyShowtime ipv Paramount+. België valt vermoedelijk dus voorlopig uit de boot.

Toch even voor de duidelijkheid, SkyShowtime heeft (vreemd genoeg) ook nog geen 4K, HDR of Dolby Atmos.
Welke functies biedt SkyShowtime? (via Google Cache)

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

@WG94 ja SkyShowtime bedoelde ik dus, Paramount en Universal samen.

ochja was te verwachten e, mja Streamz is toch geen lang leven beschoren nu het exit HBO is....

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

@TRL Streamz zal blijven hbo content aan bieden maar de vraag is ook, welke content zal hbo op hun eigen app aanbieden in België, ze hebben ook uitzendrechten waar ze rekening moeten mee houden denk ik,

dat aanbod kan ook nog minder zijn, we zullen moeten afwachten, 

wat wel positief zal zijn aan hbo app zelf is dat het betere kwaliteit zal zijn voor beeld en geluid dan via streamz, daar alleen al voor zou je hbo apart nemen.

we zien wel volgend jaar, ik wil het een maandje testen hbo, zou het nu al willen 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen


@Master-Magic  schreef:

@TRL Streamz zal blijven hbo content aan bieden maar de vraag is ook, welke content zal hbo op hun eigen app aanbieden in België, ze hebben ook uitzendrechten waar ze rekening moeten mee houden denk ik,

dat aanbod kan ook nog minder zijn, we zullen moeten afwachten, 

wat wel positief zal zijn aan hbo app zelf is dat het betere kwaliteit zal zijn voor beeld en geluid dan via streamz, daar alleen al voor zou je hbo apart nemen.

we zien wel volgend jaar, ik wil het een maandje testen hbo, zou het nu al willen 😛


Eens de contracten afgelopen zijn zal er niet veel HBO-content meer beschikbaar blijven via Streamz neem ik aan. Mogelijks kunnen ze, net als Netflix in verschillende landen momenteel, wel enkel oude series in hun aanbod opnemen zoals Band of Brothers. Maar series zoals Game of Thrones en zeker nieuwe seizoenen van House of the Dragon en binnenkort de Harry Potter-serie, zullen naar alle waarschijnlijkheid nooit verkocht worden aan andere streamingdiensten.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

@Master-Magic waarom zouden ze dat nog toelaten, HBO is een sterk merk en geen kleine speler, Streamz is ten dode opgeschreven, als ze niet kunnen overleven op eigen content is het weinig levensvatbaar. en nu wanhopig Paramount content toevoegen.

Het kost nog steeds meer als da het opbrengt eens benieuwd hoelang ze dat nog gaan volhouden...

mooiste voorbeeld, er is bitter weinig op terug te vinden van de VRT, Play en vtm stal die houden ook angstvallig vast aan hun eigen platform, en ze hebben gelijk, de beeldkwaliteit is pakken beter.

het begint het handelsmerk van Telenet te worden he, lage bitrate dus barslecht beeld en slechte geluidskwaliteit.

eerste was er geen plaats (bandbreedte) op de kabel en nu is analoog er al lang af en wat doen ze, juist ja niks blijven proppen en de bitrate van content extreem laag houden 😄

alhoewel Netflix voor HD (ongeveer 6Mbit) content en 4K content met een bitrate van ongeveer 12Mbit perfect beeld levert.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

@TRL we zullen het wel snel merken binnen enkele maanden, en wil graag HBO nu al proberen 😛

alleen zonder VPN zal dit niet lukken vrees ik.

en de kwaliteit van netflix kan toch beter als je vergelijkt met Disney+ en Primevideo, die 2 laatste doen het beter in beeldkwaliteit, heeft allemaal te zien welke codec ze gebruiken en hoeveel compressie.

als je Streamz in de lijst zet van beeldkwaliteit staat die als laatste en Disney+ op 1 en 2 Primevideo en 3 Netflix.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen

@Master-Magic in Nederland was er bij de lancering een actie da je levenslang korting kreeg als je een abbo nam, benieuwd als ze da hier ook gaan doen.

ik weet wel niet als je in Nederland voor 4K, HDR, Dolby Atmos/Vision extra moet betalen of als ze het zelfde systeem hanteren als Prime en Disney alles of niks.

in Amerika is het bij de rebranding wel zo, beter beeld en geluid meer betalen zoals Netflix belachelijk ma goe...

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Streamz haalt films en series van Paramount+ binnen


@TRL  schreef:

@Master-Magic in Nederland was er bij de lancering een actie da je levenslang korting kreeg als je een abbo nam, benieuwd als ze da hier ook gaan doen.

ik weet wel niet als je in Nederland voor 4K, HDR, Dolby Atmos/Vision extra moet betalen of als ze het zelfde systeem hanteren als Prime en Disney alles of niks.

in Amerika is het bij de rebranding wel zo, beter beeld en geluid meer betalen zoals Netflix belachelijk ma goe...


Volgens de informatie die ik momenteel vind op internet heeft HBO Max 2 abonnementsvormen in Nederland.

1) Basic: 1 scherm gelijktijdig, 720p beeld, max. 5 downloads en Dolby Atmos 5.1 Surround Sound => 5,99€/m of 46,99€/j

2) Standard: 3 schermen gelijktijdig, 1080p en 4K beeld, max. 30 downloads en Dolby Atmos 5.1 Surround Sound => 7,99€/m of 59,99€/j

Zij die inderdaad vanaf de start een abonnement hebben genomen, krijgen 50% korting zolang ze klant blijven (enkel op maandabonnementen dus Basic komt dan op 35,88€/jaar en Standard op 47,88€/jaar).

In Amerika hebben ze nu inderdaad met de rebranding van HBO Max naar Max 3 verschillende abonnementsvormen waarvan één met reclame (9,99$/m), een reclamevrije variant in Full HD (15,99$/m) en de Ultimate Ad Free-variant met 4K-beeld en Dolby Atmos-geluid (19,99$/m).

De wijzigingen die ze in Amerika bij de lancering van Max hebben doorgevoerd is dat je voor dezelfde prijs geen 4K en Dolby Atmos meer had en maar met 2 schermen kon kijken in plaats van 3 schermen voor dezelfde prijs. Of dit in Nederland ook zo zal worden zal nog afwachten worden tot ergens in de loop van het voorjaar. Maar voor HBO-fans is 59,99 euro per jaar nog altijd een pak goedkoper dan de huidige 71,40 euro per jaar (met reclame via Streamz Basic) of 107,40 euro (Streamz Premium).