Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

volgens de zenderlijst van telenet die ik heb gezien,

zou animal planet in play(streamz) behouden blijven.

animal planet zou zelfs in het basisaanbod zitten.

kan iemand mij dit bevestigen?

want vroeger zat animal planet bij de aparte themazenders van play en play more toen.

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@waterrat1978 Animal Planet zit in het basis aanbod al enkele jaren dus je hebt er geen play voor nodig net zoals BBC Entertainment en BBC First...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

ik heb play,maar geen play more.daarmee mijn vraag.

0 Likes
Vic55
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. π-DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Weet u of iemand soms of de mobdro app ook voor Apple beschikbaar is?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

foute info, voor apple is er geen werkende ondersteunde versie...

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gertv
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Triestig... ik ben al mijn hele leven bij telenet, maar dit is voor mij de druppel. Ik ga binnenkort eens bekijken om over te schaken naar een andere provider. 

MagicMike
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Heb al mailtje gestuurd naar DPlay, ze werken er hard aan om het voor eind 2020 in Belgie te kunnen aanbieden.

Volgens wat ik lees zou het deels gratis zijn, en anders heb je een premium abo voor 3,99 per maand met zowat alles van Discovery en alleszins de zenders die mij interesseren.  Telenet vraagt dan voor een paar van die zenders 5 euro extra per maand (verschil tussen StreamZ+ en play more).
De muziekzenders bij telenet waren toch al geen spek voor mijn bek.  Mogelijkheden genoeg om elders gratis muziek te vinden.

Eigenlijk moet ik Telenet dankbaar zijn, ze hebben een zaadje geplant bij mij en misschien bij veel mensen.
Nog nooit aan overstappen gedacht, was tevreden zoals het was ondanks de vele prijsstijgingen.

Nu ga ik dus effectief rondkijken en als het meezit ben ik eind dit jaar van Play af, van mijn tv abonnement vanaf en neem ik enkel nog Netflix en die DPlay.   Zal een aanpassing zijn, maar wel een pak goedkoper zijn en wellicht veel interessanter.

Zelfs al zouden ze nog van gedacht veranderen, ik denk dat ze ondertussen zoveel trouwe klanten kwaad gemaakt hebben dat ze zichzelf wel eens ferm in de voet zouden kunnen schieten.
Heb nog maar weinig mensen gehoord die uitkijken naar StreamZ ....

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik ben ook een van de vele slachtoffers.

Ik had Play uitsluitend voor 5 zenders (Discovery's, A.Wild & History) en ik vond al lang dat ik met 11,95 euro veel te veel moest betalen omdat TN mij tot een heterogene bundel dwong.
Dat ze nu de gelegenheid bij de lancering van Streamz aangrijpen om mij 25 euro te doen betalen voor Play More is gewoon schandalig.
Ik zeg dan ook Play op per 6/10/2020.
Ik ben nog maar vorige maand met Play Sports gestopt omdat TN geen abonnement "enkel Belgisch voetbal" wil aanbieden (kijk nu via de website van Eleven Sports).

Dit is 2 keer dezelfde strategie van TN: klanten doen betalen voor zaken die ze niet willen; alles of niets.

Volgens mij heeft dit met 2 zaken te maken: enerzijds de feitelijke duopolie (PX) marktsituatie en anderzijds de Amerikaanse leiding bij TN. 

Nu ja, de kruk gaat zo lang te water tot ze barst.... hopelijk snel in dit geval.

Koenhenri
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

inderdaad, en toch blijft telenet maar volhouden dat die themazenders niet bekeken worden

 

0 Likes
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Volgens moet hun redenering ongeveer zo gegaan zijn;

als we een kwart play klanten verliezen, maar drie kwart betaald voor play more verdienen we 

weer ettelijke miljoenen euros meer. Ze waren alleen vergeten dat we niet allemaal domme schapen waren. Vlamingen kunne tellen. Vooral hun centjes. In elk geval mijn overstap is al geregeld. Gedaan met blunderen en plunderen. Byeee telenet.....

Gilbert
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Hier kijken we ook vaak naar de thema zenders , niet iedereen houd van VTM  met meer reclame dan programma's. Ze zouden het beter doen zoals in Frankrijk , reclame voor en na de programma's . Ik heb een hekel aan die onderbrekingen om de 10 minuten terwijl je een film bekijkt.

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik vrees dat voor mij en anderen, die PLAY hebben voor enkele themazenders, het in grote mate niet overstappen naar PLAY MORE verrekend is door TN en we niet moeten rekenen op herstel.

Voor mij is het eigenlijk nog maar eens duidelijk: een TN-klant is louter een winstobject. De passende reactie is dan ook om geen enkele verbondenheid met de bedrijf te voelen en altijd voor de goedkoopste oplossing te gaan en aldus ook vaak van operator te veranderen. Ik stop na PLAY SPORTS nu ook PLAY en bekijk verder de overige mogelijkheden.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Elk bedrijf wil winst maken,toch normaal.

Er op voorruit gaan als klant,zonder meerprijs,moet je bij Telenet niet op rekenen.

Verdoken prijsverhoging doen ze al langer.

De concurentie heeft ook niets te bieden qua snel 1Gbps internet.Anders was ik al lang foetsie.

Films,series,Netflix enz.....bij voetbal val ik na 'n kwartier in slaap,muisstil iedere avond voor die poppenkast,nee dank u.

 

 

 

 

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik had tot begin van het jaar nog Play More, en ben dan overgeschakeld naar Play omdat ik daar nog naar alle zenders kok kijken behalve BBC First. ( dat nu wel per 01/09/2020 in basis pakket zit)

Ik vond dat het filmaanbod in Play more niet meer dat was en er praktisch geen nieuwe films werden toegevoegd en toch maar altijd herhalingen te zien waren. 

Nu dat de thema zenders verdwijnen ga ik ook per 06/10/2020 ook  play opzeggen, want ik heb geen interesse in dat Streamz pakket. 

Al dat gedoe is voor mij een verdoken prijsverhoging tenminste als je hetzelfde zenderpakket wilt behouden vanaf 06/10/2020.

 

riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@robatoras 

"Elk bedrijf wil winst maken, toch normaal."

Ik vind dat TN meer en meer op Apple begint te lijken: uitbuiten van hun kwaliteit en marktpositie om de winst te maximaliseren. Evenwel heeft Apple genoeg aan de financieel beter bedeelden, terwijl TN het toch meer met iedereen moet doen. Daarom hoop ik dat hun politiek van altijd meer bieden voor altijd hogere prijs toch zal kelderen. Dit kan deels door een crisis, maar vooral door nieuwe spelers.