Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

ik zie sinds deze week al enkele keren bij live uitzendingen (Nieuws en vanavond ook zomerhit) dat het beeld korrelig is, net of ze SD beelden opwaarderen naar HD, maar zie het bij alle uitzendingen op VRT1 sinds deze week.

is toch geen reclame voor VRT, is dit een probleem van VRT of een probleem van telenet van het inkomend signaal van de VRT????

moet zeggen, ik kan het beeld via satelliet van TV Vlaanderen ook zien en daar zie ik die korrels niet in het beeld, dus ik veronderstel dat het bij Telenet ligt dit probleem.

kan dit door @Moderator of @Suzy eens aangekaart worden dit probleem, en nee ik zie het niet enkel bij mezelf maar op verschillende tv's gemerkt met het telenet digitaal signaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
102 reacties
Kelly001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 49
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Je moet eerst kijken wie er begon ik laat mij nieet doen door niemand en ik wil het geweten hebben dat ik soms mis het kunnen allemaal geen advocaten zijn ze missen in den wetstraat ook maar tis in hunder voordeel 🤣🤣🤣🤣🤣

Goaly1990
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten?

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Ik heb hier ook geregeld last van laatste dagen en wat ik doe, het is natuurlijk geen fijne oplossing.
Ik klik op vanaf begin kijken (tv-box) en daar is het wel in orde aangezien dat via internet binnen komt.

Ik weet dat het maar een lapmiddel is, maar moest het iemand helpen voorlopig ..

Matthias92
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

probleem nog steeds aanwezig ... wanneer komt er eindelijk een oplossing

NemoZardix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag It's your eighth party! It's your fifth party! It's your fourth party!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Ik heb hetzelfde probleem.
Vroeger met de digicorder met harde schijf had ik dit niet, alhoewel live beelden niets te maken hebben met of er al dan niet een harde schijf aanwezig is.
Sinds ik een TV-box heb, is valt het mij ook meermaals op, dat de kwaliteit niet goed is.
Het beeld is korrelig en zeker niet van HD kwaliteit.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

@NemoZardix 

Dat is sinds de aanpassing van VRT naar Telenet in augustus, het is de laatste weken weer slechter de beeldkwaliteit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

In de verraders op vtm kwamen er vandaag een paar keer blokjes in beeld dus iets met de signaal tekort.

Dammes
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Beelden dit weekend enorm slecht. Wielrennen op Vrt heel veel korrels.

Het blijft onbegrijpelijk waarom Telenet hier niets aan doet. 

Wanneer krijgen we een deftig antwoord en vooral een oplossing????

Ex-Netweter
 

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen


@Dammes  schreef:

Het blijft onbegrijpelijk waarom Telenet hier niets aan doet. 

Wanneer krijgen we een deftig antwoord en vooral een oplossing????


Telenet heeft dit "kwaliteitsprobleem" zelf veroorzaakt toen men in augustus nieuwe apparatuur in gebruik heeft genomen.
Logischerwijs zou je denken dat een operator die kwaliteit belangrijk vindt, na verschillende klachten de afgelopen maanden, terug zou omschakelen naar de vorige apparatuur die betere kwaliteit aanbood.

Telenet heeft dit niet gedaan dus is de conclusie dat het Telenet weinig kan schelen welke kwaliteit de klant krijgt. (Telenet biedt bijvoorbeeld ook geen Ultra HD/4K aan, zelfs niet via Streamz of Play Sports)

Deze kwaliteitsverlaging is in hoofde van Telenet misschien geen probleem en dus wellicht definitief.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

@Ex-Netweter ik moet je daar in tegenspreken, hier werd door @Suzy  vermeld dat de VRT nieuwe apparatuur had gestoken naar telenet toe, dus de schuld ligt bij de VRT volgens telenet, niet andersom.

en idd het heeft een tijdje goed geweest maar sinds een 2 weken is het weer bergafwaarts aan het gaan met de beeldkwaliteit.

echt geen verbetering, je merkt het bij alle programma's goed de slechtere beeldkwaliteit.

signaal verlies ligt niet aan de orde zoals @luc55 zei 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

VRT bied zelf geen Ultra HD/4K aan. De weersomstandigheden waren ook niet al te best.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

@janne_man dat neemt niet weg dat de beeldkwaliteit bij de VRT nog steeds niet goed is 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter ik moet je daar in tegenspreken, hier werd door @Suzy  vermeld dat de VRT nieuwe apparatuur had gestoken naar telenet toe, dus de schuld ligt bij de VRT volgens telenet, niet andersom.


Dat is jouw interpretatie.
In dit topic was alleen sprake van een nieuwe encoder bij de VRT ten behoeve van het Telenet-signaal. Er is nooit gezegd dat de VRT verantwoordelijk is voor deze nieuwe encoder of voor het korrelig beeld. De VRT levert in principe aan elke operator een ongecomprimeerd bronsignaal en daar stopt de verantwoordelijkheid van de VRT. De encodering naar DVB-C, DVB-S2, IPTV of wat dan ook, is de verantwoordelijkheid van de operator.

In dit topic is het korrelig beeld ook vastgesteld bij snel bewegende beelden (meestal sport) op RTBF, NPO 1, VTM, VTM 2 en BBC1 (Match of The Day).
Meer nog, Telenet zou een upgrade toegepast hebben op andere kanalen om een identiek probleem te proberen oplossen.
Daaruit concludeer ik dat Telenet verantwoordelijk is voor dit kwaliteitsprobleem.

Bovendien doet dit kwaliteitsprobleem op VRT 1 zich niet voor bij VRT MAX, Proximus (Scarlet) en TV Vlaanderen.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VRT1 korrelig beeld bij live uitzendingen

Wat ik wel gemerkt heb is dat tv kaart geen problemen waren

Lijkt er op dat ze aan de weergaven zitten te prutsen om door te sturen  waarom ?