Beantwoorden
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

Vanaf 1 april!

Bron: HLN 

43 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@luc55  En wat is het verschil met Telenet ??? 
er is ook geen extra freq in gebruik voor orange, die gebruiken dezelfde frequenties als Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

Er zitten geen extra aanbieders op de ziggo kabel ze zijn alleen alles wordt nu gebruikt enkel voor ziggo

In de toekomst ging dit veranderen maar 

Door dat het nieuwe glasvezelnetwerk en de zeer lage prijzen om gebruik te maken van dit netwerk

Hebben aanbieders het opgeven om op de ziggo kabel te komen

Alleen wat telenet nog kan doen is compact signaal telenet stoppen en vervangen door de hd zender dat er nu toch op zitten in Nederland hebben ze dit gedaan zonder extra kost

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Zijn maar 54 zenders in hd  dit pakket noemt kabel tv

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Geen extra kosten geen bakjes of kaarten wel beperkt tot 54 zenders

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@luc55  Zijn er ondertussen al 50 en 3€ duurder dan Telenet, moet ergens zitten het verschil hè, probleem is, de zenders willen in België niet open te vinden zijn in HD, ze zijn overeengekomen met Telenet om een beperkt aantal zenders in SD aan te bieden, wil je meer dan koop je eenmalig een CI+ module van 70€ en je hebt ook alles op je tv, wil je kunnen opnemen en terug kijken dan huur of koop je een digicorder of huur je een tv box met of zonder coax.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

3 euro extra  is niet veel voor de 50 zenders in Hd

Kaarten en tv boxen bieden ze ook aan je moet de mensen hun eigen keuzen kunnen  geven zeker voor extra tv

en je bent niet beperkt tot 4 toestellen

De zender gaan geen probleem geven om hd uit te zenden zeker  de reclame is nu zeer belangrijk

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@luc55 daar gaan we weer met u verhaaltje van Ziggo zit alleen op de kabel en Telenet niet 🙄

@Master-Magic leg jij het hem eens uit want hij wil het nie snappen, zal ik nog eens een laatste poging doen.

Weet je wat er extra op de kabel zit voor Orange, enkel de codering voor tv zenders niks meer niks minder 😉

En dat er overbelasting is van de kabel hier door Orange klanten is ook je reinste onzin, in Vlaanderen hier heb je keuze tussen Telenet of Proximus.

En al de rest gebruikt enkel de infrastructuur van die 2 😉 als je dus kiest voor kabel is het altijd Telenet.

Dus als de verhouding op de kabel 70% Telenet en 30% Orange is of omgekeerd maakt geen hol uit, de belasting van het netwerk is even groot.

Maakt niet uit als je nu klant bent bij Telenet of Orange, op het einde van de rit is het Telenet.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

Ik zie in mijn  vriendenkring dat ze overstappen naar een discounter natuurlijk voor 39 euro internet

begrijp ik hun voeger zaten ze bij prox of dochter firma maar ze zaten op die kabel

Nu zitten ze bij ons op de kabel  ik geef het eerlijk toe in feb en nu in maart toch in pik uren blijft het af toe hangen

dat had ik vroeger niet maar ja er kan maar verkeer door wat de kabel aan kan

meer klanten meer vertragingen daarmee ook meer klachten ik begrijp de mensen vroeger geen probleem nu wel

Een paar huizen van mij woont er een ouder koppel die hadden problemen met scarlet doe eens dat doe eens dit aan de telefoon (scarlet )

Die man  vroeg eens om te zien naar de installatie ze hebben geen kennis mee

Ik kijk de kabels eens na trek de stroom steker eens uit wat ze vragen aan de telefoon eigenlijk (scarlet )

Gisteren nog eens langs geweest bij de man zegt hij  van dec tot nu geen problemen meer en geen vertragingen meer

Wat hij wel zegde dat zijn buren zijn overstapt naar andere aanbieder

En dat er begin van de week met goed weer een  technieker bezig was in de kast van prox Hij heeft daar een praatje mee gedaan

en die zegde dat er veel vrije poorten nu zijn in de kast en dat hij niet veel problemen nu zal meer hebben

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s


@TRL  schreef:

@luc55 daar gaan we weer met u verhaaltje van Ziggo zit alleen op de kabel en Telenet niet 🙄

@Master-Magic leg jij het hem eens uit want hij wil het nie snappen, zal ik nog eens een laatste poging doen.


Waarom altijd zo negatief, en zo aanvallend? Speel toch a.u.b. op de bal en niet op de man 😫

Er is niets verkeerd om het aanbod eens te vergelijken (met een van de "zustermaatschappijen")

De vergelijking met Ziggo is toch interessant:

  • bij Ziggo krijg je, zonder CI+ module en zonder TV-Box 50 zenders is HD kwaliteit (vergelijk bij Telenet: 22 zenders, meeste in SD).
  • bij Ziggo krijg je, met CI+ module ca 70 zenders in het basis aanbod.
  • bij Ziggo krijg je ook toegang tot on-line TV ("overal waar internet is") zowel met het "kabel-TV abonnement" als met de CI-module (Start pakket). Je moet dus geen Ziggo internet hebben.

Bij Telenet krijgen klanten met alleen kabel-TV (= Compact Signaal), of alleen CI+ (DTV zonder TV-Box) géén toegang tot Telenet TV.

@Master-Magic  schreef:

De zenders willen in België niet open te vinden zijn in HD, ze zijn overeengekomen met Telenet om een beperkt aantal zenders in SD aan te bieden, wil je meer dan koop je eenmalig een CI+ module van 70€ en je hebt ook alles op je tv, wil je kunnen opnemen en terug kijken dan huur of koop je een digicorder of huur je een tv box met of zonder coax.


Dat verhaaltje van "de zenders willen het niet" is achterhaald hoor. Heb je daar een referentie van????

  • ik denk niet dat de lokale zenders (WTV, Focus, enz ...) het erg zouden vinden als ze onversleuteld beschikbaar zouden zijn in HD.
  • Duitse FTA zenders zijn ook geen vragende partij om versleuteld op de kabel te komen (in SD).

 

Ik ben zeker dat Telenet véél minder "cable cutters" zou zien, indien ze méér onversleutelde zenders op de kabel zouden hebben (vb: Ziggo 50 i.p.v 20), en ook Telenet TV zouden aanbieden aan klanten zonder digicorder / TV-Box ...

Ik betaal ook 20.60€ per maand voor televisie (4 CI+ modules), maar krijg f-geen Telenet TV 🤔)

90.000 TV klanten verloren in 2023 is toch heel wat (ca 21 milioen EURO aan 20€ per maand) ...

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

We zouden beter voorbeeld van Nederland of Duitsland volgen

Neen we lopen achter en veel zaken werken niet goed of verkeerde tijden en de lijst is lang (epg , leeftijd, info    ....... )

En een klant wordt dat beu en als terug kijk tv niet werkt en ze zeggen aan de telefoon kijk via de app van zenders als dat een antwoord is

dan kan het niet anders dat we 90.000 TV klanten kwijt zijn

Ze kunnen het nog redden maar dan zal er veel meer moeten geven worden dan nu is

Een nieuw team voor tv zou er moeten opstelt worden  het besparen op tv gebeuren  heeft nu meer geld gekost dat het opbrengt

was een verkeerde gok en dat kan gebeuren maar dan moet je er van leren

Gelukkig doet telenet nog andere zaken om daar iets op te halen om het aan te vullen anders zit er niet goed uit een te kort van 1 800 000 euro

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@flip1953 dus meer zenders in het compacte signaal, sommige zijn zeer rap tevreden, hun HD signaal trekt al op niks en hun SD signaal is al helemaal niet om aan te zien.

Ja daar koop je een 4K televisie voor e 😉 om dan naar zo een beeldkwaliteit te zitten kijken. 😂 

Blij dat ik binnenkort Eurosport kan bekijken via HBO MAX want de beeldkwaliteit dat Telenet aanbied is echt bedroevend en dan komen de spelen er aan...

Geloof me op een Sony 4K 120Hz OLED TV is het echt niet aangenaam om naar 95% van het zenderaanbod te kijken, zelfs VRT1 en vtm zijn soms om te janken.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s


@TRL  schreef:

@flip1953 dus meer zenders in het compacte signaal, sommige zijn zeer rap tevreden, hun HD signaal trekt al op niks en hun SD signaal is al helemaal niet om aan te zien.


Ik heb  niet geschreven meer zenders in het Compacte Signaal, wel meer onversleutelde zenders.

Voor mij mogen ze het compact signaal (SD) volledig afschaffen, en 50 niet-versleutelde DVB-C zenders op de kabel zetten in HD kwaliteit 🤗

Dat zijn 2 volledige Muxen die zouden vrijkomen (290 MHz, 298 MHz) ...

 

 
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@flip1953 niks ongecodeerd betalen of niks, ge zou eens moeten weten hoeveel er in het analoge tijdperk in het zwart naar tv keken, zelfde met het compacte signaal, ja die filter er van tussen halen is kinderspel.

Proximus is ook geen sinterklaas daar krijg je ook niks gratis, bij Delta in Nederland en al de rest van de kabelboeren is er ook niks gratis en maar logisch ook.

Behalve bij Telenet en Ziggo waarom ze daar aan toegeven is me een raadsel.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

Voor de rechten van de olympische spelen in 4 k zijn niet bij Eurosport  maar bij france television

https://advanced-television.com/2023/10/27/paris-2024-4k-broadcast-on-france-3/

Zo dat er nu uit ziet zal het nog een tijdje duren voor die 4 k

Er zullen nu geen zotte kosten worden gemaakt voor 4 k hier en dat is nu begrijpelijk aan de cijfers

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

Een filter weg hallen dat zien ze op de centrale

Bij een collega hadden ze onterecht een filter gezet

De technieker haalt hem weg en de dag daarna zat er een andere filter  terug op

Terug heeft de  technieker hem verwijdert en een boodschap achtergelaten voor de technieker die hem terug zal plaatsen

om de fout in de centrale recht te trekken anders blijft het duren

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@flip1953 uw info is fout, wie CI+ heeft heeft wel toegang tot de tv digital app met online tv kijken en terug kijken zonder een tv box of zonder digicorder in je abbo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTM Non-Stop Dokters wordt VTM Non-Stop 90’s

@flip1953 vergeet niet dat de VRT op 1 van die 2 zit hé, die gaat dus niet volledig leeg gemaakt worden 😉 ze kunnen er wel 2 a 3 HD zenders erbij zetten als het compact signaal weg is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.