Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Vanaf de zomer aantal opties niet meer op de digicorder

Vanaf de zomer verdwijnen een aantal opties op de digicorder, Streamz, Play More en Passion XL zullen dan niet meer beschikbaar zijn op de digibox en digicorder en enkel nog op de tv box te vinden zijn.

ook zal tegen eind 2026 de Digibox en digicorder niet meer ondersteund worden en moeten alle klanten vanaf 2027 via een TV Box kijken.

wie play sports heeft en nog geen tv box heeft zal vanaf 1 december geen beeld meer hebben op hun digibox en/of digicorder, het abbo blijft lopen want via de apps kan je nog kijken (Telenet tv app en Play Sports app).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
23 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Uw meewaardig zeuren over ouderen die niet mee kunnen (precies dat er ook geen jongeren bestaan die niet mee kunnen) en mensen met een laag inkomen is misprijzend en getuigd aan ernstige empathiearmoede.

Peter78
Experienced Veelweter
WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

@janne_man  schreef:

Alle contentpakketten zullen verdwijnen van het dvb-c signaal.

@janne_man @Master-Magic awel daar ben ik nu eens zeer benieuwd naar de option FR en BEtv (die sinds deze zomer niet meer te krijgen zijn via digicorder/box) zenders zijn ook nog steeds on air op DVB-C, dus betwijfel ik dat ze de Play Sports zenders er ook gaan afhalen maandag. 😁

De bestaande zenders in de muxen wat meer ademruimte geven zodat de beeldkwaliteit wat beter wordt, het zal wel niet zekers. 😉

En volgend jaar de Play More zenders ook eraf nog meer plaats op bepaalde muxen 😄

Telenet kende, zenders verplaatsen, muxen verwijderen en opnieuwen proppen die handel 😆

waterrat1978
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing! Lezersgoud. Respect!

dus tegen eind 2026 gaan op alle digicorders het beeld op zwart?

is het zo dat telenet oorspronkelijk van plan was om de 
ondersteuning van de digicorders eind 2025 al stop te zetten,
maar dat ze een jaar uitstel hebben gegeven?of ben ik fout?

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Hoe de muren gebruikt worden, welke al dan niet onnodige signalen er op zijn, gaan u en mij niet aan. Dat is voor de interne keuken van Telenet. Wat u en mij aangaat is of we al dan niet krijgen voor het contract dat we aangegaan zijn met Telenet. Dat gaat dan over de inhoud en de kwaliteit.

Als ik uw redelijk extrapoleren in de tijd zullen in 2035 nog altijd alle huidige dvb-c muren nog altijd dvb-c signalen gebruiken.

Ik geeft toe, van deze materie heb ik geen verstand, dus wat ik schrijf kan volledig verkeerd zijn. Wat ik wel weet is dat het dvb-c signaal een norm gebruikt die toelaat het tv-signaal te sturen op een wijze die in overeenstemming is met het internetverkeer. Juist daarom weet ik niet (dat belet niet dat anderen dat wel kunnen weten) of je op een eenvoudige manier kan vaststellen welk signaal er juist op die muren zit.

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@waterrat1978  schreef:

Neen het basisaanbod blijft beschikbaar en het blijft mogelijk om opnames te maken.

Films en series programma’s op aanvraag (tegen betaling) wordt niet over gesproken, dus vermoedelijk blijft dat ook nog eventjes werken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
janne_man
Professional Superweter

@waterrat1978  schreef:

Men kan dat zo min of meer interpreteren. Dat wijkt sterk af van hetgeen vroeger gemeld werd, dat het tot circa 2030 zou duren. 

Ik denk dat dit op een bepaalde manier verwoord werd om meer druk uit te oefenen op de klanten die houden van hun Digicorder, Digibox en CI+. Maar dat is enkel een zeer subjectieve mening. Als mijn subjectieve interpretatie juist is, gaan er weer anderen beweren dat Telenet toegeeft aan het gejank van zijn klanten.

Daarnaast is er ook nog het compact signaal, waarvan ik nog niets gelezen heb over het einde hiervan. 

waterrat1978
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing! Lezersgoud. Respect!

enige tijd geleden deed ik opzoekingen op internet,
en daar vond ik dat telenet zowel in 2014 als in 2020 de ondersteuning van 
oudere decorders ook al eens had stopgezet.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@janne_man ik vermoed dat de VRT tot het einde beschikbaar is omdat daar het compact signaal op zit.

de rest zal stilselmatig van minst bekeken zenders tot meest bekeken zenders gestopt worden op de Muxen (geen muren) 😉

het On demand gedeelte gaat stoppen tegen 2027, daar de Muxen voor On demand ook uitgeschakeld worden en er internet op zal geplaatst worden.

Master-Magic | Krak

Master-Magic
Professional Superweter

@waterrat1978 dit waren digicorders met Nagra codering dat gekraakt was en Telenet heeft dit dan stopgezet, je kon hele lange tijd met een bepaalde CI module alle betaalde zenders bekijken.

Master-Magic | Krak