Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Vanaf de zomer aantal opties niet meer op de digicorder

Vanaf de zomer verdwijnen een aantal opties op de digicorder, Streamz, Play More en Passion XL zullen dan niet meer beschikbaar zijn op de digibox en digicorder en enkel nog op de tv box te vinden zijn.

ook zal tegen eind 2026 de Digibox en digicorder niet meer ondersteund worden en moeten alle klanten vanaf 2027 via een TV Box kijken.

wie play sports heeft en nog geen tv box heeft zal vanaf 1 december geen beeld meer hebben op hun digibox en/of digicorder, het abbo blijft lopen want via de apps kan je nog kijken (Telenet tv app en Play Sports app).

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
15 reacties
Peter78
Experienced Veelweter
WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

@Master-Magic  schreef:

Vanaf de zomer verdwijnen een aantal opties op de digicorder, Streamz, Play More en Passion XL zullen dan niet meer beschikbaar zijn op de digibox en digicorder en enkel nog op de tv box te vinden zijn.

ook zal tegen eind 2026 de Digibox en digicorder niet meer ondersteund worden en moeten alle klanten vanaf 2027 via een TV Box kijken.

wie play sports heeft en nog geen tv box heeft zal vanaf 1 december geen beeld meer hebben op hun digibox en/of digicorder, het abbo blijft lopen want via de apps kan je nog kijken (Telenet tv app en Play Sports app).

@Master-Magic bron? Waar staat dat op de site van Telenet?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Peter78 is een bericht van https://www.broadbandtvnews.com/2025/11/28/telenet-to-drop-play-sports-on-legacy-tv-platforms/

Master-Magic | Krak

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@Peter78  schreef:

Waar staat dat op de site van Telenet?

De informatie komt uit een persbericht over de afschakeling van Play Sports 

Play Sports vanaf 1 december enkel beschikbaar via de Telenet TV-box, Play Sports-app en Telenet TV-... 

(...)

In 2026 zet Telenet de uitfasering van de Digicorder en Digibox verder. Interactieve features, zoals de Telenet TV-app en Terugkijk TV zullen verdwijnen. Tegen de zomer van 2026 zet Telenet de afschakeling van contentpakketten verder en zullen Streamz, Play More en Passion XL alleen nog beschikbaar zijn via de Telenet TV-box.

Wat me daarin opvalt is het verdwijnen van de TV-app voor deze klanten, dat lijkt me gewoon een pest maatregel...

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Peter78
Experienced Veelweter

@Master-Magic  schreef:

@Peter78 is een bericht van https://www.broadbandtvnews.com/2025/11/28/telenet-to-drop-play-sports-on-legacy-tv-platforms/

@Master-Magic en als puntje bij paaltje komt zal Telenet wel weer plooien voor die paar azijnpissers die niet mee willen dus terugkijk tv en co game over in 2026, ik wil het nog eens zien.

Zoals nu de TV-box zonder internet, is het niet @Suzy 😉 

Telenet heeft de traditie om altijd te plooien voor die kleine minderheid van klanten die niet mee willen en alles liever bij het oude laten, die geen die alle vorm van innovatie niet willen en het hardstallig blijven tegenhouden. 😁 

Master-Magic
Professional Superweter

@Peter78 WG94 heeft dit ook bevestigd met een telenet link erbij 😉 

Master-Magic | Krak

Peter78
Experienced Veelweter

@Master-Magic  schreef:

@Peter78 WG94 heeft dit ook bevestigd met een telenet link erbij 😉 

@Master-Magic mijn post stond er al 😁 maar heb het ondertussen beetje aangepast...

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Lees dit persbericht van Telenet.

Lees wat er staat en fantaseer niet naar uw wensen. Nergens staat in dit bericht dat de Digicorder/Digibox buiten gebruik gesteld wordt in 2026. Dat er regelmatig pakketten gingen afvallen is reeds lang geleden geschreven, Nu staat er enkel een benaderende datum bij. 

Peter78
Experienced Veelweter

@janne_man  schreef:

Lees dit persbericht van Telenet.

Heb ik ondertussen gelezen, tegen dat zo ver is. 😉

Die klanten die het niet willen kunnen nu al hier en op andere forums en de socials beginnen janken en wat gaat Telenet doen als het zo ver is, alles laten zoals het is. 😊

Ik zeg altijd als het u niet meer aan staat bij een bepaald provider verander dan, er is niemand die u verplicht om er bij te blijven...

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Zever eens niet stoker. Het dvb-c signaal wordt nog niet afgeschaft.

Is er vandaag een verschil tussen de tv app of telenet.tv voor enerzijds de tv-box kijkers en anderzijds de anderen?

Peter78
Experienced Veelweter

@janne_man  schreef:

Zever eens niet stoker. Het dvb-c signaal wordt nog niet afgeschaft.

Is er vandaag een verschil tussen de tv app of telenet.tv voor enerzijds de tv-box kijkers en anderzijds de anderen?

@janne_man ik heb het helemaal niet over het DVB-C signaal 😉

Mss eens lezen wat ik schrijft ik heb het over die extra's die Telenet in de loop van 2026 zal uitzetten voor klanten met een digibox/corder, ik zeg daarop ik wil het nog wel eens zien als ze het effectief gaan doen. 😉

K-330
Freshman Bijna Allesweter
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW!

Die minderheid van de klanten zijn bekend bij Telenet en als de telefoon roodgloeiend staat bij Telenet, dan zal men wel buigen. De minderheid zijn de ouderen en ook mensen met een lage inkomen bijv. Je moet iedereen kunnen bedienen. 

Ook de technologie gaat vooruit, maar je moet ook niet in àlles meegaan. De meeste mensen volgen miniem de techniek om een het beetje hún nieuws, serie of sport te kunnen zien.

Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Kun je eens zeggen wanneer Telenet heeft gebuigd voor de klanten hun wensen,ik ken geen een.

Ga mee met wat ze aanbieden of je mag groener gras kiezen.

Lees hier in een andere topic Base, veel goedkoper,ben ik verkeerd of is Base niet van Telenet.

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Je zal perfect nog de gewone tv zenders kunnen zien zoals op de tv kaart 

De rest wordt uit gezet , het is al een jaar extra geweest maar meer gaan ze niet doen 

En je kan perfect via de telenet tv app terug op vragen en andere zaken doen

Onderaan in het artikel 

https://www.nieuwsblad.be/nieuws/geen-play-sports-meer-op-oude-telenet-decoders/108529983.html

janne_man
Professional Superweter

Dit zet Telenet stop op de Digicorder: (citaat uit webpagina Telenet)

Tegen de zomer van 2026 zet Telenet de afschakeling van contentpakketten verder en zullen Streamz, Play More en Passion XL alleen nog beschikbaar zijn via de Telenet TV-box.

Dat Telenet ging uitfaseren is al oud nieuws. Dit is gewoon een nieuwe stap dat in de lijn van de verwachtingen stond. Wat mis ik (heb ik niet gelezen of opgemerkt)?

Alle contentpakketten zullen verdwijnen van het dvb-c signaal. Op het einde zal het het basispaket zijn. Mogelijk wordt daarin op voorhand nog gesnoeid. Sorry, maar dat is de gewone te verwachte evolutie en geen reden om daar over te blazen. Uiteraard zullen er sommige klanten klagen, die hebben tenminste een reden. Dat kan niet gezegd worden over zij die klagen over anderen die klagen (inclusief met zelfspot).