Beantwoorden
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

Gaan BBC1 BBC 2 verdwijnen van de kabel als het Brexit akkoord in voege treed op 1 Januari ?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: BBC 1 en BBC 2 na 1 Januari

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

@icymichel  daar is naar mijn weten niks over bekend. Heb je dit ergens vernomen of gelezen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

@patrick37  Het enigste dat ik gelezen heb is dat de betaalzender Sky 1 40 zenders stopt in Ierland op 1 Januari . Bron: Totaaltv.nl

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

@icymichel  ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de zenders BBC zullen stoppen , toch niet per direct. Mag toch aannemen als het toch zo ver komt dat Telenet ons via de bekende kanalen op de hoogte brengt. Het is mogelijk natuurlijk want ik weet het ook niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

@patrick37 @icymichel had hier al 2 topics aan geweid, en van zodra ik meer info heb post ik dit,

voorlopig is nog niks gekend over de uitzendrechten van BBC buiten de uk, dat zal 1 van de dagen wel vermeld worden daar de BBC uitzendrechten enkel voor de UK heeft en die door de Brexit dus enkel nog in de uk zal mogen verkocht worden, maar daar is nog niks over openbaar gemaakt, enkel de in en uitvoer rechten voor voedsel enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

meer info hierover komt eventueel binnekort op deze pagina 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

Voorlopig blijven BBC 1 en 2 behouden na 1 januari. Mocht daar toch verandering in komen, dan kun je het opvolgen via deze pagina: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderaanpassingen/ 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

30 DECEMBER 2020
Total TV.
De kogel is door de kerk. Niet alleen bij Ziggo maar bij alle Nederlandse en Belgische distributeurs blijven de Brits landelijke BBC-zenders in het zenderaanbod.
KoenWillen
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Verdwijnen BBC 1 en BBC 2 na de brexit op 1 januari?

Ik heb hier nog een aanvulling op:

 

Voor de zenders One, Two, Four, CBBC en CBeebies gaat er van een Luxemburgse uitzendlicentie worden gebruikt gemaakt. Dat is de reden waardoor we kunnen blijven kijken!

 

BBC World News maakt al gebruik van een Luxemburgse uitzendlicentie. BBC First, BBC Entertainment (en ook BBC Brit en BBC Earth die niet te ontvangen zijn in België) maken gebruik van een Nederlandse licentie. 

 

"BBC First kent een Nederlandse versie waarop reclame wordt verkocht die Talpa Network exploiteert. Door de Brexit moest de BBC in een oplossing voorzien aangezien Nederland (samen met België, Griekenland, Denemarken, Luxemburg, Zweden en Ierland) het verdrag European convention on Transfrontier Television niet heeft ondertekend, waardoor het in Nederland niet langer mogelijk is Britse uitzendlicenties te gebruike. In Ierland heeft de aanbieder Sky om die reden aangekondigd dat Britse zenders die geen EU-uitzendlicentie hebben uit het aanbod zullen verdwijnen."

 

https://nederlandsmedianieuws.nl/TV-en-Video/tv-en-video-nieuws/Britse-BBC-One-en-BBC-Two-zetten-Lux...