Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Ik stel mij de vraag waarom Telenet klanten geen opnames die op hun digicorder staan kunnen bekijken op een tablet en waarom de klanten van Proximus dit wel kunnen ?

 

22 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

@igvfer

 

Gekochte toestellen zijn uw eigendom en mag je dus behouden. Het is wel een feit dat de oude en de nieuwe toestellen niet met elkaar compatibel zijn. Uw eigen digibox zal dus geen opnames van uw nieuwe (gehuurde) TVbox kunnen bekijken. Op zich zal de digibox wel blijven werken denk ik.

 

Wat er met de huurprijs digicorder versus TVbox gaat gebeuren is nog onbekend.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@StefaanH@  schreef:

@igvfer

 

Gekochte toestellen zijn uw eigendom en mag je dus behouden. Het is wel een feit dat de oude en de nieuwe toestellen niet met elkaar compatibel zijn. Uw eigen digibox zal dus geen opnames van uw nieuwe (gehuurde) TVbox kunnen bekijken. Op zich zal de digibox wel blijven werken denk ik.

 

Wat er met de huurprijs digicorder versus TVbox gaat gebeuren is nog onbekend.


Hij zal werken in de zin van hij is niet stuk 😉   Wanneer men kiest voor de tvbox zullen de andere decoders  gedeactiveerd worden.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Wheng@  schreef:

@StefaanH@  schreef:

@igvfer

 

Gekochte toestellen zijn uw eigendom en mag je dus behouden. Het is wel een feit dat de oude en de nieuwe toestellen niet met elkaar compatibel zijn. Uw eigen digibox zal dus geen opnames van uw nieuwe (gehuurde) TVbox kunnen bekijken. Op zich zal de digibox wel blijven werken denk ik.

 

Wat er met de huurprijs digicorder versus TVbox gaat gebeuren is nog onbekend.


Hij zal werken in de zin van hij is niet stuk 😉   Wanneer men kiest voor de tvbox zullen de andere decoders  gedeactiveerd worden.

 


Ofwel kan men die op een aparte DTV lijn zetten net zoals het nu gebeurt met een CI+ module maar met het verlies van veel functionaliteit zoals extra zenders enz.. Kortom nog werkend als een CI+ module.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@igvfer@  schreef:

Ofwel kan men die op een aparte DTV lijn zetten net zoals het nu gebeurt met een CI+ module maar met het verlies van veel functionaliteit zoals extra zenders enz.. Kortom nog werkend als een CI+ module.


Er is altijd gecommuniceerd dat ze niet samen gebruikt kunnen worden. @Suzy zou het wel lukken zoals @igvfer voorstelt?

 

De kosten heb ik in dit topic teruggevonden ondertussen: "Je betaalt evenveel voor de huur van je nieuwe Telenet TV-box als voor de huur van je huidige decoder. Heb je meerdere decoders, dan betaal je vanaf de tweede 4,45 EUR. Over andere details is er nog geen informatie."


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


De kosten heb ik in dit topic teruggevonden ondertussen: "Je betaalt evenveel voor de huur van je nieuwe Telenet TV-box als voor de huur van je huidige decoder. Heb je meerdere decoders, dan betaal je vanaf de tweede 4,45 EUR. Over andere details is er nog geen informatie."


Er zijn inderdaad geen twee soorten (Digicorder/Digibox) meer aangezien elke klant 200 uur cloud opslag krijgt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Vind ik wel heel flauw van telenet.

Enkele jaren geleden verplicht geweest om mijn oude sd digicorder te vervangen omdat ze besloten hadden dit niet meer te ondersteunen. Dan een nieuwe gekocht die nu dus nog maar een goeie 2 jaar oud is en nog perfect werkt, mag ik dus terug in de vuilbak gooien? aangezien mijn huur digicorder al een jaar of 10 oud is en ik deze zou willen inwisselen voor een tv box.

 

Ik heb de play-more en de voetbal genomen zodat ik op alle tv's kan kijken wat ik wil, wel dan hoeft het voor mij niet meer....

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?


@Wheng@  schreef:

@igvfer@  schreef:

Ofwel kan men die op een aparte DTV lijn zetten net zoals het nu gebeurt met een CI+ module maar met het verlies van veel functionaliteit zoals extra zenders enz.. Kortom nog werkend als een CI+ module.


Er is altijd gecommuniceerd dat ze niet samen gebruikt kunnen worden. @Suzy zou het wel lukken zoals @igvfer voorstelt?

 


@Wheng, heb het nagevraagd. Het is niet mogelijk om de oude digicorders of digiboxen op een aparte lijn te plaatsen om ze zo werkende te houden. De twee verschillende types worden niet gemengd in de systemen. Als je kiest voor een nieuwe TV-box, dan moet je al je bestaande digicorders/digiboxen omruilen. Uiteraard als hij jouw eigendom is (aangekocht), mag je hem bij houden, maar hij zal niet meer werken als voorheen, gezien ze uit het systeem worden gehaald. CI+ modules op een aparte lijn blijft nog steeds mogelijk.

 

@Gregory1, indien je huur digicorder al 10 jaar oud is en deze mankementen begint te vertonen, mag je die uiteraard gratis omwisselen naar een nieuwe digicorder. Als je een nieuwe TV-box wenst, zal je jouw aangekochte digicorder niet meer kunnen gebruiken. Buiten voor het bekijken van de opnames die er al opstaan, die staan op de lokale harde schijf van het toestel. De nieuwe TV-box zit momenteel nog in testfase. Inschrijven voor zo'n nieuw toestel is ook niet meer mogelijk. In het voorjaar 2019 wordt deze uitgerold voor iedereen. Je bent dus vrij om te kiezen of je dan liever wacht en je oude digicorder omruilt naar een nieuwe digicorder. Of helemaal verandert en voor TV-boxen gaat. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Waarom geen opnames op tablet bekijken ?

Ik vraag me af hoelang de huidige toestellen nog ondersteund worden, daar al iemand zicht op ?

Anders moet ik stilaan alles beginnen te verkopen.

0 Likes