Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Als men op de website van streamz gaat kijken, kan men daar een abonnement afsluiten te gebruiken op je eigen smart-tv enz.

Blijkbaar kan men ook op de tv-box een Streamz abonnement afsluiten en volgens de Streamz website is dat dan enkel op de tv box te gebruiken.

Weet iemand of omgekeerd ook werkt? Op Streamz site dat abonnement afsluiten om op de smart-tv te gebruiken en dat dan ook op de TV-box gebruiken.
Gevalletje slaapkamer en woonkamer kijken 😉

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Streamz op eigen apparaten; werkt dat ook op TV-box

17 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Als je via Telenet een abonnement op Streamz neemt kan je dit op weldegelijk op alle toestellen gebruiken. (Op de login pagina van Streamz staat een "Login met Telenet"-knop).

Als je via Streamz of VTM GO een Streamz abonnement neemt kan je dit enkel via de Streamz en VTM GO-apps gebruiken. Streamz, ingebouwd in de TV-box kan je dan niet gebruiken, er is ook geen Streamz-app, met de introductie van Streamz op VTM GO kan je waarschijnlijk wel Streamz gebruiken via de VTM GO-app op de TV-box (niet zelf getest)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Via telenet enkel maandelijks te betalen werkt ook op digicorder en tv box

Via Streamz je kan ook jaarlijkse betalen met korting of actie met een partner met nog meer korting maar werkt niet op digicoder of tv box

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Duidelijk, beter dan maar via Streamz zelf een abbotje afsluiten. 

Eens vergeleken, bij Telenet zelf wat doen heeft totaal geen voordelen en kan op termijn nog meer gaan kosten dan via de Streamz site.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Er is 1 voordeel aan het nemen via Telenet, mits je de nodige apparatuur hebt.

Via de Streamz-app is er geen enkele film/programma met Dolby ondersteuning, Streamz via de TV-box heeft dat wel.

Geen Dolby Digital bij een film of serie (streamz.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

@WG94 dat zal die box wel omzetten naar dolby 😉 

@raverke95 best wachten tot ze weer eens een actie doen, ik heb rond kerst en nieuw een abbo via de site genomen en heb 3 euro per maand korting op een jaar abbo, scheelt alweer wat voor wat je krijgt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?


@Master-Magic  schreef:

@WG94 dat zal die box wel omzetten naar dolby 😉 


Weet niet echt wat je hiermee wil zeggen? Mijn punt is, Streamz via de app is enkel stereo, via Telenet veel in 5.1 Dolby Surround (was al zo in de tijd van Play)

(stereo naar 5.1 omzetten is niet hetzelfde als een 5.1 bronsignaal)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

@WG94  Dan wordt er een ander systeem gebruikt waar de series opstaan, waarom alles dan dubbel op servers zetten vraag ik me af voor bepaalde series en films, zou toch voor elke klant fijner zijn als ze ook die zaken in dolby kunnen krijgen, rare zaak, klant betaald even veel voor dat abbo maar krijgt via de streamz site minder kwaliteit.

dat zouden ze eens gelijk mogen trekken zodat je op de app ook zaken in dolby kan kijken en krijgen, of zien ze de app gebruikers als minderwaardig (ik kijk soms via de pc ook en het geluid kan dan soms beter).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Men loopt in België technologisch gezien echt vaak mijlenver achter op buurlanden en dat wordt helaas hier weer eens onderstreept, cfr. Dolby Digital verhaal. Ik ken geen enkele app die persé op de box van een provider moet draaien om zijn volledige mogelijkheden te kunnen benutten, behalve als Telenet ertussen zit. Al van in den beginne dat zij hun decoders willen pushen, maar dat is natuurlijk een ander topic.

Dank in alle geval om me hierop te wijzen, want dan gaat we het vinkje bij "recente blokbusters" zeker niet aanvinken, die kijk ik dan wel via een andere weg.
We geraakten geïnteresseerd aan Streamz vanwege de vrij goeie Vlaamse series die er tegenwoordig op te vinden zijn. Dan is Dolby Digital iets minder belangrijk.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

@raverke95 kan je vertellen, paramount+ in nederland is ook stereo via de site en app, er zijn er dus nog die het doen, videoland ook, er zijn in Nederland amper streaming apps dat dolby aanbieden, Pathé is er een uitzondering in, die bieden wel dolby aan, het zou volgens sommige zijn omdat dolby meer data nodig heeft bij het streamen dan een stereo geluids bestand.

maar met de snelle internet aanbiedingen mag dit ook niet meer een probleem zijn me denkt.

waarom maken ze geen optie bij films en series waarbij je kan kiezen tussen een stereo geluid en een dolby geluid in de app en online???...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Enkele jaren terug kocht ik in Nederland een Loewe Individual 46 televisie. Dat ding heeft een interne HDD recorder en interne 5.1 decoder en was bij de eigenaar in NL aangesloten op Ziggo. DVB-C vermoed ik dan?
Die eigenaar werkte met een CI module van Ziggo en op die manier stonden er nog wel wat opnames op die harddisk. Alle NPO kanalen hadden 5.1, enkele van die commerciëlen ook en de FIlm 1 kanalen blijkbaar ook.

Ik heb een schotel staan, voornamelijk om de Duitse FTA kanalen te ontvangen. Had vorige zomer de gelegenheid om een Canal Digitaal kaartje in de ontvanger te stoppen. Ook via satelliet erg veel kanalen met 5.1. 

Wellicht zijn onze noorderburen dan blijven steken op een mooi uitgerust "lineair kijken pakket". 
Met bovenstaande in het achterhoofd vind ik het sterk dat hun streamingdiensten dan zo achterblijven. Hun internet is toch best ok...

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

@raverke95  Kan u verzekeren, paramount+ is voor 9€ per maand stereo op hun streaming aanbod, Pathé is de enige voorlopig met dolby geluid, misschien dat HBO ook enkele met dolby heeft maar daar kon ik geen abbo op nemen met VPN in Nederland ingesteld.

ze vragen een nl bankrekening voor hbo, paramount+ is simpel, die aanvaarden alle Paypal of Mastercard met VPN op Nederland.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

Streamz gaat Hbo aanbod   verliezen  ze gaan starten op vrijdag 26 juli

https://www.tijd.be/ondernemen/entertainment/nieuwe-streamer-max-van-hbo-lanceert-in-belgie-bij-star...

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?

@luc55 1 groot voordeel, het beeld en geluid gaat beter zijn dan via Streamz, de prijs zal ook rond de Streamz prijs liggen voor 4K vrees ik.

en Streamz zal het hbo aanbod blijven aanbieden wanneer hbo in België ook beschikbaar is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Werkt een abonnement via Streamz.be ook op TV-box?


@Master-Magic  schreef:

@luc55 1 groot voordeel, het beeld en geluid gaat beter zijn dan via Streamz, de prijs zal ook rond de Streamz prijs liggen voor 4K vrees ik.

en Streamz zal het hbo aanbod blijven aanbieden wanneer hbo in België ook beschikbaar is.


Streamz het HBO-aanbod blijven aanbieden? Kijk nog maar eens via de Telenet TV Box bij HBO-titels tot wanneer deze beschikbaar zijn. In 95% van de gevallen zijn HBO-titels beschikbaar tot en met 30 juni 2024. Titels van vorig jaar blijven nog wel tot een jaar na de lancering beschikbaar en titels van dit jaar in de meeste gevallen een half jaar. Daarna zal er weinig sprake meer zijn van HBO-titels op Streamz.