Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

ZDF verwijderd HD uit het logo

Sinds vandaag is de HD vermelding uit het logo van ZDF gehaald, daar de uitzendingen allemaal in HD zijn (1280x750p50) en de meeste zenders dit niet meer in hun logo zetten omdat HD algemeen is ondertussen is dit verwijderd,

De ARD heeft nog steeds voorlopig het HD label in hun logo staan, maar denk dat dit ook wel nog gaat verdwijnen.

Over de mindere kwaliteit op telenet van deze zenders gaan we zwijgen, daar zal een te volle mux wel als reden zijn en er minder wordt naar gekeken dan een VRT1 of VTM of Play zender bv.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Tags (1)
34 reacties
Master-Magic
Professional Superweter

@luc55  Ik kan je zeggen dat het beeld nog niet is van voor ze de encoders hebben veranderd vorig jaar augustus, er is nog geen zuiver beeld bij veel bewegingen en de logo’s zijn nog steeds gekarteld, 

ben momenteel aan het kijken op VRT1 en het is niet aanvaardbaar bij snelle bewegingen.

Master-Magic | Krak

Ex-Netweter

@luc55 man aub moet da nu echt weer? 🙄

je werkt precies voor de klantendienst als je daar naar belt voor zo een probleem is het altijd de schuld van de klant, de kabels, de decoder, de tv is niet goed ingesteld bla bla bla

@luc55  schreef:

Heb je eens met een tv kaartje geprobeerd  en de kabels heb je al vervangen

Tv met een kaartje is nog slechter en ik sprak tot voor kort van ondervinding en andere kabels komaan ofwel heb je signaal ofwel heb je geen signaal is niet zoals analoog indertijd dat wa meer sneeuwt of nie 🙄 Andere HDMI kabels is ook zo een fabeltje waar Telenet zich graag achter wegsteekt, als de bron slecht is gaan die HDMI kabels er niks aan veranderen...

@luc55  schreef:

Anders ligt aan die tv boxen dat is niet de eerste keer dat we dit hier lezen van slecht beeld met dit type bakjes

is hier al de 3de TV-box en is nog steeds het zelfde, hoe verklaar je da me al uwe theorie e 😉

Als Telenet de zenders in slecht kwaliteit doorgeeft mag je nog 1000 keer van TV-box veranderen of van kabels veranderen het zal nie helpen ze, da vergeten de meeste precies 😉

@luc55  schreef:

Zal nog eens in mijn vrienden kring zien of er iemand een Oled heeft is niet gemakkelijk je moet een donkere ruimte hebben voor deze tv's

Oled is nochtans het neusje van de zalm en er is niks moeilijk aan 🙂 zo een Q brol tv komt hier nie binnen in ieder geval, dan nog liever ne Medion uit den Aldi 😂

Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

@luc55 Hey Luc, 

bedankt voor je post…je denkt er duidelijk hetzelfde over als ik. Als je alles al geprobeerd heb en het proces van eliminatie hebt doorlopen blijft er maar één probleem over. Zoals een netweter al heeft bevestigd, Telenet heeft de mux aangepast en sindsdien zijn er alleen mr problemen. Mijn tv box is ondertussen ook al verschillende keren vervangen, kabels zijn van top-kwaliteit 8K Fiber 48.0GBPS etc. Wanneer ik Blu-Ray kijk is de beeldkwaliteit adembenemend net zoals Streaming via de AppleTv4K….De Oled laat zien wat ie in huis heeft, en ik weet zeer goed waarom ik in het duurdere segment heb gekocht. De logische gevolgtrekking is dan dat het niet bij de mensen thuis ligt, meer nog vier van mijn collega’s die woonachtig zijn in Brecht, Brasschaat, Schoten en Deurne hebben exact hetzelfde probleem aangegeven….Toen ik er op mijn werk over sprak gaven ze aan dat het bij hen ook niet meer ok was. De bal ligt dus in het kamp van Telenet, ik hoop dat men er snel werk van maakt. 

Hallo Telenet…..lezen jullie mee? Tijd om actie te ondernemen ! 

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

We hebben dit onderwerp nauwgezet gevolgd de laatste 2 dagen en hebben jullie feedback intern doorgestuurd. Zodra we hier meer inzichten over krijgen of informatie, delen we dit met jullie. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Jo77
Freshman Meerweter
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Dag Suzy,

Bedankt dat je dit ter harte neemt, dat doet me oprecht plezier. Zoals reeds gezegd, ik heb nog nooit geklaagd over het feit dat Telenet z’n prijzen optrekt en ik begrijp dat dit voor niemand aangenaam is mr de inflatie/index doet ook z’n ding en dus….Ik zit in een positie waar ik meermaals wordt geconsulteerd als het gaat om het kiezen van een telco/provider. Tot nu toe was mijn advies steeds Telenet. Gezien de problemen waar Telenet de laatste jaren mee gekampt heeft was dat geen makkelijke oefening. Ik hoop dat de problemen met de mux/freq. Etc. Op een aanvaardbare tijd opgelost worden…Het zou fijn zijn dat ik weer mijn vol vertrouwen aan Telenet kan schenken en wederom een overtuigend advies kan geven. Thanks 😉 J. 

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Anders loopt er iets niet goed met de VBR  variabele bandbreedte voor voetbal meer bandbreedte

en andere zenders krijgen dan minder bandbreedte

Ex-Netweter

@Suzyals ik onzin lees reageer ik en sommige blijven hier maar onzin verkopen waar halen ze het, ge kunt nu denken ik speel wel heel erg op de man maar deze persoon spant toch de kroon

@luc55  schreef:

Anders loopt er iets niet goed met de VBR  variabele bandbreedte voor voetbal meer bandbreedte

en andere zenders krijgen dan minder bandbreedte

@luc55 ik weet nie waar je dit nu weer haalt maar ik heb net eens alle kanalen gecontroleerd van DAZN (Nederlandstalige versie), Eurosport 1, 2, alle Play Sports zenders, vtm 1,2,3,4, VRT 1, VRT CANVAS, W Sport, Sport 10 en die hebben allemaal een VASTE BANDBREEDTE geen VBR dus 😉

Dus leg eens uit waar je dit nu weer haalt, ben heel benieuwd maar een antwoord zal er niet komen vrees 😁

FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Hey iedereen,

We hebben de feedback doorgegeven aan onze contactpersonen binnen Telenet. Misschien niet meteen het antwoord waar jullie op hopen, maar dan hebben jullie bij deze toch de informatie. 

Bij Telenet streven we om de best mogelijke kwaliteit aan te bieden rekeninghoudende met de volgende items: 

• de contractuele beperkingen die ons door de content providers worden opgelegd
  • de kwaliteit van de aangeleverde content
  • de technische beperking van ons platform

Voor elk van deze items proberen we steeds te verbeteren. Zo is er de voorbije periode voor een aantal zenders de kwaliteit verbeterd door bijkomend te investeren in het platform en te onderhandelen voor betere aanleverkwaliteit. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@Master-Magic ARD heeft sinds kort ook HD verwijderd uit het logo 😉

Ze blijven op dat gebied toch echt achter e die Duitsers ook nog al die SD kanalen die in leven worden gehouden.

Om zogezegd al die geen me een SD ontvanger nog tevreden te houden, pure geldverspilling... 

Ex-Netweter

@Peter78 dan ben je niet meer mee, die SD kanalen van ARD hebben ze ondertussen verwijderd om nog enkel HD aan te bieden 😉 

Peter78

@Ex-Netweter ben ik inderdaad niet meer mee 😁

ik dacht dat die nog altijd in het SD tijdperk blijven hangen waren, maar bij de commerciële precies wel anders zou Telenet wel de HD versie aanbieden...

Master-Magic
Professional Superweter

@Peter78 Waren al enkele maanden met een pancarte met de tekst dat je nu naar de HD versie moest schakelen, die pancartes zijn sinds 2 weken ook uitgeschakeld waardoor er enkele transponders weg kunnen en ze zo geld besparen op die optie.

dit is enkel voor ARD, de zdf moet dit nog doorvoeren, dat is voor binnen enkele maanden.

Master-Magic | Krak

Peter78

@Master-Magic maar ik veronderstel dat RTL, VOX, ntv enz nog angstvallig blijven vasthouden aan SD of staat daar ook een afschakeling op de planning?

Aangezien Telenet ook nog koppig SD doorgeeft...

Master-Magic
Professional Superweter

@Peter78  Die zenders zijn in HD beschikbaar met een HD+ smartcard, daar dit extra betalend is hebben ze nog het sd aanbod op satelliet beschikbaar, dat zal dus niet snel veranderen.

Master-Magic | Krak

Peter78

@Master-Magic betalen voor HD in Duitsland zijn ze precies in niks verlegen, wat een achterhaald concept is dat... 🙄

Benieuwd als daar nog veel mensen voor betalen nu HD tochwel de standaard is. 🤔