Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

ZDF zet media bibliotheek van hun aanbod naar streaming

ZDF gaat hun media biblotheek aanbod omzetten naar een streaming optie zodat je alles daaruit kan streamen met de app of online van het ZDF aanbod.
dit is een eerste stap naar het enkel maar streaming aanbod zonder linear aanbod dat ze willen aanbieden vanaf 2033.
gewone tv kijken zal daardoor niet meer mogelijk zijn met enkel programma's in de app of online wat je zelf kan opstarten om te kijken.
voordeel hier uit is dat ze zo ook zien of iets veel bekeken wordt en men nog kan in investeren bv om het verder te zetten.
denk aan een bepaalde Duitse serie bv.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Tags (1)
11 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Ja, alles gaat goed tot ge iets wil kijken dan krijg je dit (in België):

Janneke_Dust_1-1742308848725.png

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Master-Magic
Professional Superweter

@Janneke_Dust idd dat is het nadeel er aan, tegen die tijd zullen we meer nieuws horen hoe ze dat gaan oplossen voor klanten buiten deze landen als ze de zenders niet meer doorgeven en enkel streaming aanbieden.

Master-Magic | Krak

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

De te betalen auteursrechten zijn de oorzaak van deze problemen. Daar deze wereld verandert (streamen ipv Live Kijken) zou SABAM ook de aanrekening van de auteursrechten moeten aanpassen. 

Eigenlijk zijn de auteursrechten Organisators de beste promotoren van dure VPN's, want om de streamen heeft men een duur abonnement nodig. 

Maar een VPN helpt ook niet altijd want de IP adressen van de VPN servers raken ook bekent en worden geweigert door de streaming servers.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Voor het Duitse aanbod (ARD, ZDF en ook Amazon Prime) gebruik ik al jaren lang een VPN verbinding.

Niet een dure comemrciele aanbieder , waarvan de IP adressen soms herkend en blokkeert worden, maar door een "eigen" VPS server in Duitsland te huren en te configureren als VPN server.
Thuis een kleine rpi die als VPN NAT router al het verkeer de VPN tunnel instuurt. Werkt perfekt, en is niet duur. Wij kijken veel Duitse TV via streaming - maar maken daarnaast ook nog gebruik van een schotel voor lineair TV ontvangst.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
Master-Magic
Professional Superweter

@Arnie lijkt me interessant deze opstelling, is dat niet een klein beetje ingewikkeld voor jan modaal??

heb ook een VPS server draaien in Duitsland, idd goedkoop, maar heb nooit deze optie bekeken voor VPN optie, klinkt zeer ideaal.

heb je daar een stappenplan voor ??, zou dit eens willen testen voor mijn prime abonnement 😉  

Master-Magic | Krak

Arnie
Professional Allesweter

Het opzetten van een VPN tunnel tussen een rpi en een VPS in Duitsland is niet zo moeilijk. Er zijn verschillende scripts beschikbaar die je daarbij helpen, bijvoorbeeld hier:

https://www.cyberciti.biz/faq/howto-setup-openvpn-server-on-ubuntu-linux-14-04-or-16-04-lts/

Daarmee kun je gemakkelijk je VPN server installeren en configureren.

Je kunt het daarna nog verder beveiligen dat de server enkel een client accepteerd op basis van een dyndns naam, gekoppeld aan jouw (dynamisch) publiek IPv4 adres.

Ook is het belangrijk erop te letten dat al het IP verkeer door de tunnel gestuurd wordt. Voor Amazon Prime, ARD en ZDF gebruik ik een fire-tv stick, die ik enkel een IPv4 aanbied (geen IPv6), en als default gateway de lokale rpi router die dan alles door de tunnel stuurt.
Voor de configuratie van de rpi moest ik wat meer uitzoek werk doen. Er zijn verschillende website te vinden over het opzetten van de openvpn client software. Verder heb je iptables nodig voor de forwarding van ip verkeer naar de tunnel.

Arnie | Krak
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ik heb een kennis in Duistland, die een Fritz!Box heeft 😊.

Op mijn Google TV staan verschillende Wiregaurd VPN servers ingesteld, als ik iets wil bekijken waarvoor een Duits IP nodig is, activeer ik de VPN "Hamburg"

Maar voor de ARD/ZDF Mediathek heb je niet altijd een Duits IP nodig, alleen voor bepaalde uitzendingen die geo blocked zijn...

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953 @Arnie allemaal interessant dit, kan op m'n router ook een VPN instellen met wireguard, zou nog leuk zijn dit eens te testen met een Duits IP adres.

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Nieuw is het niet bestaat al een tijdje

Wat me wel stoort is dat je voor  22.00 uur geen 16+ kan zien

Bij Ard het zelfde geval en soms bij zaken is wachten tot 23.00 uur als de leeftijd op 18+ staat PXL_20250319_094749574.MP.jpg

Arnie
Professional Allesweter

Die lijftijdsbeperking geldt al langere tijd, ook in Duitsland zelf, maar is makkelijk op te lossen; maak een account aan, en log je in.

Arnie | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Ik heb een account 

Voor de leeftijd moet je een stap verder er wordt gezien naar je Duitse pas

44 cijfers moet je door geven om na te zien of 16+ of 18+ zijt