Beantwoorden
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Uit een artikel dat vandaag in De Standaard verscheen:

Streamz breekt geen potten, als we de cijfers van "Trends in the VOD-market in EU28", een nieuwe studie van het European Audiovisual Observatory, mogen geloven. Uit de opgegeven percentages blijkt dat Streamz eind vorig jaar 441.000 abonnees had. Christian Grece, auteur van de studie, bevestigt via e-mail dat de cijfers schattingen zijn, maar dat daar doorgaans maar een kleine foutenmarge op zit.

441.000 kun je bezwaarlijk een exponentiële groei noemen, als je weet dat Streamz bij de lancering in september vorig jaar vertrok met ‘meer dan 400.000’ abonnees van Play – dixit Telenet-ceo John Porter. Die gaf toen ook aan een half miljoen abonnees voor Streamz ‘een niet erg ambitieuze doelstelling’ te vinden. Hij mikte zelfs op een miljoen abonnees.


Inmiddels blijkt ook dat niet alles van HBO automatisch op Streamz komt te staan. De langverwachte scifireeks Raised by wolves van ­Ridley Scott, in de VS al een half jaar te zien op HBO Max, staat niet op Streamz. De net uitgebrachte HBO-documentaire Allen v. Farrow, over de beschuldigingen van misbruik tegen Woody Allen, die in de VS veel stof doet opwaaien, ook niet.

Laat HBO MAX maar gauw naar Vlaanderen komen...

22 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Nogal een geluk dat we die Amerikaanse series hebben. De wereld zou nogal mager zijn mochten we die niet hebben. Blijkbaar is alles wat in België, Nederland, Frankrijk, Denemarken, Zweden kortom heel Europa gemaakt wordt niets waard. We moeten ons laten domineren door de disney's en netflixen van deze tijd. Gelukkig is er nog zoiets als Streamz die een beetje tegengas geeft zodat we niet alleen Amerikaanse pulp te zien krijgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

@igvfer : Ik begrijp je.  Je bent content dat er Vlaamse producties worden aangeboden bij Streamz en dat ben ik ook. 
Wel lijkt het erop dat de samenwerking tussen DPG Media (VTM) en Telenet enkel voor DPG Media wat loont.  Voor die enkele extra tienduizenden kijkers moet Telenet het niet doen.

Ook blijft het spijtig dat er enkel een selectie van HBO-producties wordt aangeboden en helaas in redelijk teleurstellende, zwaar gecomprimeerde beeldkwaliteit, verre van de 4K die streamingdiensten als Disney+ en Netflix ons voorschotelen.  We krijgen dus minder met inferieure beeldkwaliteit.  Streamz is wat HBO-producties betreft bijna een reclame voor illegaal downloaden.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

IK kijk persoonlijk niet naar Europese zooi(films),laat staan Amerikaanse.

 

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Persoonlijk pluk ik ook de kersen, ongeacht uit welk land ze komen.
Momenteel enorm aan het genieten van "Succesion". 

 

cq5dam.web_.1200.675-702x336

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Tot op heden heb ik toch al wel genoten van wat ze hebben aangeboden op Streamz. Voor mij moeten ze dus zeker niet stoppen. Ik heb het dan wel voornamelijk over de nieuwe Vlaamse content. Ook af en toe een nieuw HBO reekske, ik heb zeker niet te klagen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Gaat het over dit artikel? Kan het hier helaas niet lezen wegens + artikel..... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Ik was zelf play klant omwille van de themakanalen. Bij de lancering van streamz werden de play klanten automatisch streamz dus hadden ze ineens zogezegd 400.000 klanten, alhoewel dat er veel klanten enkel play namen voor de themakanalen en terugkijk tv. Met het wegvallen van de themakanalen zijn er immens veel klanten vertrokken bij play maar deze cijfers werden nooit vrijgegeven. Ook waren ze verschillende acties met een periode gratis streamz dus als men op dat moment juist gaat tellen! Ik denk niet dat streamz een toekomst heeft omwille van de prijs/aanbod factor. Voor bijna dezelfde prijs krijg je bij netflix onnoemelijk veel content.

Ik blijf dan ook bij mijn standpunt dat de operatie play naar streamz de grootste klanten oplichterij is geweest in de telenet/integan geschiedenis , juist na de whoppa naar wigo operatie. Beide operaties gingen gepaard met verlies van voordelen voor de klanten. Whoppa klanten verloren freephone europe en kregen slechts een beperkte downloadverhoging in de plaats.

De play klanten verloren AL hun thema en muziek kanalen en kregen oude vlaamse series en films als kado in de plaats. Geen enkele play klant vroeg om de omschakeling naar streamz, maar hadden geen keus!

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Als men de klanten de mogelijkheid zouden aanbieden om alleen maar een abonnement te nemen op terugkijk TV dan zullen er waarschijnlijk nog vele Streamz de rug toe keren. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Ik persoonlijk wil geen streamz en ook geen terugkijk TV.

Te duur voor wat die poppenkast is.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?


@icymichel  schreef:

Als men de klanten de mogelijkheid zouden aanbieden om alleen maar een abonnement te nemen op terugkijk TV dan zullen er waarschijnlijk nog vele Streamz de rug toe keren. 


Ik zou erbij zijn. Want streamz, netflix, disney, amazon. Heb ik totaal geen interesse voor. Staat het mij niet aan wat er passeert 's avonds dan doe ik wel wat anders.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Persoonlijk vind ik dat er op Streamz veel pulp zit, vooral bij de Nederlandstalige content.

Netflix is vandaag eigenlijk de voortrekker van kwaliteit wat serie's en docus betreft.

Zij leggen de lat toch wel wat hoger dan Streamz vind ik (uitgenomen heel wat pareltjes van HBO, maar dan is de beeldkwaliteit dan weer ondermaats).

@igvfer op Netflix staat trouwens heel wat Scandinavische en ook wat Vlaamse content. 😉

https://www.scandinavischleven.nl/scandinavische-series-op-netflix/

 

Ook ik ben een voorstander van een formule met 7-dagen terugkijk TV zonder Streamz.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Eerlijk, ik heb al vanaf het begin van terugkijk TV play genomen daarvoor en ik heb in al die jaren nog niets opgevraagd en ook die extra zenders bekeek ik niet eens. Wij nemen wel een aantal dingen op als dat nodig is, vooral van de commerciêle zenders om het op het gemak te kunnen bekijken laater op de avond. Ofwel via terugkijk TV omdat we dan de reklame kunnen doorspoelen maar op VTM gaat dat niet, vandaar het eventuele opnemen. Tijdens de dag zeker geen TV of het is eens voor de koers. Ik ben een heel slechte TV klant.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Abertocapo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?

Niks Deens, Zweeds ? Dan zult ge niet goed gekeken hebben en tja de kaskrakers komen uit usa. Kan me ni voorstellen dat ze hier Jurassic hadden gefilmd 😏

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zou Streamz niet beter de handdoek in de ring gooien ?


@Abertocapo  schreef:

Niks Deens, Zweeds ? Dan zult ge niet goed gekeken hebben en tja de kaskrakers komen uit usa. Kan me ni voorstellen dat ze hier Jurassic hadden gefilmd 😏


Er is een verschil tussen kaskrakers en kwaliteitsfilm. Dat is een net zo groot verschil als tussen fast food en een deftig restaurant. Ik lig er eerlijk gezegd niet wakker van. Maar ik hou nu eenmaal meer van kwaliteit dan van fast food films (kaskrakers). Al kan kwaliteit ook een kaskraker worden maar dat is heel zelden. Mensen houden in doorsnee meer van iets dat niet moeilijk te begrijpen en te smaken is. Ik volg dit vanop afstand en kijk als ik niets anders te doen heb, maar dat is nu eenmaal zelden het geval.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.