Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

2de hands digicorder activeren duurt 2 dagen

Na een telefoonje van 1,5h zegt Telenet dat het 2 dagen zou duren om mijn 2de hands digicorder te activeren. Is dit normaal en aanvaarbaar te noemen.

Ik heb het type, Mac en serie nr doorgegeven.

Ik had al 1 gehuurde digicorder en 3 kaartjes dit wil niet zeggen dat ik 5 TV's heb want 2 kaartjes gebuik ik in een TV waar de digicoders op aangesloten zijn zodat ik niet steeds de digicorder moet inschakelen om live TV te kijken.

OM het wat vooruit te laten gaan heb ik gezegd dat ze een kaartje mochten deactiveren maar dat bracht ook geen oplossing ze slaagden er nog steeds niet in om de digicorder te activeren.

Telenet zal blijkbaar zijn medewerkers een betere opleiding moeten geven.

Wat kan ik nog doen om er wat vaart in te krijgen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2de hands digicorder activeren duurt 2 dagen

@Janneke_Dust  Ik snap inderdaad ook niet waar het probleem zou zitten. Je hebt inderdaad je maximum van 4 DTV lijnen bereikt. 1 DTV lijn met je digicorder waaronder je 4 digicorders/boxen kunt plaatsen. Sowieso nodig om de interactiviteit en het onderling uitwisselen van opnames mogelijk te maken. De 3 andere DTV lijnen staan daar los van.

Opleiding personeel. Dat is er maar door het verloop zijn er zoveel die eraan beginnen maar er nooit in slagen om ook maar de basis te leren. Ik heb het 15 jaar gedaan en verschillende mensen proberen op te leiden en het is maar weinigen gegeven om alles snel te doorgronden. Een smartphone dat kennen ze redelijk rap. Maar begin niet over activatieprocedures, boxen, wifi, netwerk enz. want dan wordt er afgehaakt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

2de hands digicorder activeren duurt 2 dagen

Doet Telenet expres moeilijk als men een 2de hands digicorder koopt ?

Eerst slagen ze er niet in om deze digicorder te activeren.

Dan zeg ik dat het mogelijk ligt aan het feit dat ik al 4 DTV lijnen heb en dat ze 1 kaartje mogen deactiveren als dat nodig is.

Na het deactiveren van 1 kaartje krijgen ze de lege DTV lijn niet weg. Dit geven ze door aan een dienst en die heeft 2 dagen nodig om die lijn weg te doen.

Nu is die DTV lijn weg maar nog geen spoor van de digicorder die moesten ze bijplaatsen bij de gehuurde digicorder.

Ik had ook gevraagd om het kaartje terug te activeren omdat er toch een DTV lijn bijgemaakt kan worden.

Ik vraag me nu af hoe lang het gaat duren voor deze eenvoudige klus uitgevoerd wordt door Telenet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

2de hands digicorder activeren duurt 2 dagen

@Janneke_Dust is dit ondertussen in orde geraakt? Anders neem je best eens contact op met Telenet via Facebook of WhatsApp. 

 

De CI+ modules hangen bij Telenet op een niet-interactieve DTV-lijn in het systeem. Je digicorders daarentegen hangen op een andere DTV-lijn die wel interactieve diensten heeft. Elke DTV-lijn kan tot 4 toestellen of CI+ kaartjes bevatten.

 

Je 3 CI+ modules mogen dus perfect allemaal geactiveerd blijven staan. De tweedehands decoder die je hebt aangeschaft moet bijgeplaatst worden op de interactieve DTV-lijn. Je hebt alle gegevens doorgegeven, normaal is activatie dan vrij simpel en duurt dit zeker geen 2 dagen. Maar als de medewerker problemen had met het systeem of misschien niet goed wist hoe dit aan te pakken, kan het zijn dat er een dossier naar de back-office is gemaakt en het wel iets langer duurt. Hopelijk snel in orde! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

2de hands digicorder activeren duurt 2 dagen

@Suzy 

Ja, het is in orde gekomen op de manier zoals je beschreef in je post.

Ik had een SMS gekregen om een 011 nummer te bellen omdat Mechelen me blijkbaar niet kon bereiken. In Hasselt kreeg ik dan een vriendelijk dame aan de lijn en die heeft alles opgelost.

Limburg boven 👍💕😊

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.