Beantwoorden
Jensaapje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

4K digicorder

Beste,

 

We hebben sinds vandaag een nieuwe tv gekocht (een model met 4K) maar we hebben gemerkt dat de kwaliteit met onze digicorder juist slechter is geworden. Hoe kunnen we deze instellen om onze kwaliteit te optimaliseren voor 4K?

 

Alvast bedankt

0 Likes
8 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

4K digicorder

Wat bedoel je precies met slechte kwaliteit? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4K digicorder

Ik zou zeggen: vertel eerst even om welke televisie (merk, type/model) het gaat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jensaapje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

4K digicorder

Ik vind dat het beeld er nogal pixelachtig uitziet

0 Likes
Jensaapje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

4K digicorder

Het is een Sony KD-43XE8005

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K digicorder

Het is nu ook eenmaal niet een top- of zelfs middenklasse model. IK weet niet of je voorheen nog een beeldbuis TV had en/of je digicorcer was aangesloten met scart. Indien ja scart eruit en HDMI erin.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K digicorder

op dat toestel zit zelf geen scart meer zag ik in de specs bij bol 😉 

het heeft al HDR dus is nog niet echt een slechte tv, wel is de kwaliteit minder dan bv een 4K tv van 5000 euro zoals ik zag in de carrefour op kerstavond, al was dat beeld van blu ray schijfje ook maar flauwtjes van de Samsung tv.

echt onzuiver beeld wat normaal met blu ray schijfje mooi moet zijn.

dus je mag soms niet afgaan op prijs kwaliteit, beter kijken naar de specs en in de winkel zeker vragen om die te laten spelen met alle mogelijke huishoudelijke toestellen waarop je iets van tv kan zien (DVD,Bluray,Satelliet,Kabeltv, Digitale tv, enz) zo zie je ook de beeldkwaliteit want meestal laten ze daar een 4K zender op afspelen en denkt iedereen dat het altijd prachtig beeld is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

4K digicorder

Kijken in je Digicorder instellingen dat deze zeker op 1080i staat.

Verder kan je eens kijken in de instellingen van je TV of hij een upscaling functie heeft.

 

Verder kan je niet echt iets doen vrees ik, eventjes wachten tot Telenet een 4K digicorder uitbrengt.. 🙂

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

4K digicorder


@Jensaapje schreef:

Beste,

 

We hebben sinds vandaag een nieuwe tv gekocht (een model met 4K) maar we hebben gemerkt dat de kwaliteit met onze digicorder juist slechter is geworden. Hoe kunnen we deze instellen om onze kwaliteit te optimaliseren voor 4K?

 

Alvast bedankt


Heb je een 4K laptop ter beschikking? Anders moet je even proberen of de TV goed beeld geeft als je de laptop erop aansluit en de TV als 4K monitor gebruikt Je kan eventueel proberen om een 4K film op de laptop af te spelen. Dan kan je vergelijken met het beeld van je TV...

 

Probleem met 4K TVs is nu vooral dat er nog bijna geen input bronnen zijn die 4K beelden geven, en dan kan je moeilijk goede kwaliteit beeld verwachten. Er is inderdaad risico dat er zelfs een daling is van kwaliteit als je met resoluties zit waarbij er geïnterpoleerde pixels moeten gebruikt worden.

1080i (zoals eerder gezegd) is een must. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.