Beantwoorden
Christel4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

Beste, ik heb een Akai ALED1905TWE toestel.  Het lukt mij niet om naar digitale tv om te schakelen.  Ligt dit aan het toestel?

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: signaalswitch

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

@Christel4 die heeft geen digitale tuner voor de kabel, het zal dus niet lukken spijtig genoeg 😞 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

@Christel4 

Deze TV heeft helaas geen DVB-C tuner en kan het compact signaal dus niet ontvangen.

https://tweakers.net/pricewatch/281090/akai-aled1905t-zwart/specificaties/

 

Er is wel een vermelding van een CI-kaartslot maar ik weet niet of dit compatibel is met "Telenet met een kaartje"?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module/

Je kan het proberen. Kocht je je CI+ module (TV met een kaartje) online of telefonisch, maar wil je hem terugbrengen? Dan kan je dat tot 14 dagen na je aankoop.

https://www.tv-voor-camper.nl/index.php?route=product/product&product_id=367

Ziggo (nederland) is vergelijkbaar met Telenet.

Dit gezegd zijnde, de TV is 10 jaar oud en daar nog extra kosten voor doen? Het is misschien slimmer een andere te kopen....

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

Als de tv geen DVB-C tuner heeft, is de aanwezigheid van een CI+  niet relevant. Uisluitend de tuner bepaalt of je een zender al dan niet kan ontvangen. De CI+ zorgt enkel voor een zichtbaar beeld van versluierde kanalen.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

@Christel4 je hebt een CI/CI+ ingang op deze tv, dus kan je een digitaal kaartje aanschaffen bij Telenet. Zo kan je digitaal kijken.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

@kristofDW 

Deze tv heeft geen dvb-c tuner. Hiermee kan noch het compact signaal noch het digitale aanbod van Telenet ontvangen worden (de ci+ verandert hier niets aan). Dit toestel heeft naast de analoge tuner enkel een dvb-t tuner. Ook deze tuner is verouderd. Zelfs voor het antenne aanbod van TV Vlaanderen voldoet dit toestel niet. Daarvoor moet het toestel geschikt zijn voor dvb-t2.

Christel4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

Bedankt!

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

@janne_man inderdaad zo ver had ik niet gekeken 😉 maar je hebt gelijk.

Mag ook gezegd worden hé 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

@kristofDW 

Troost u je bent niet alleen. Ik heb hier ook al zaken geschreven die volledig fout zijn.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

start de tv uit fabrieksinstellingen en laat hem volledig scannen je kan het proberen je weet nooit

de module is voor  dvb t tv signaal niet voor dvb c  dus niet een kaart kopen heeft geen zien nu doe eerst een test om te zien dat hij iets vindt

0 Likes
Christel4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Akai ALED1905TWE: signaalswitch

Beste, kan ik met gebruik van een internet bijstation en digibox digitaal TV kijken als ik deze verbind met een HDMI kabel? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Akai ALED1905TWE: signaalswitch


@Christel4  schreef:

Beste, kan ik met gebruik van een internet bijstation en digibox digitaal TV kijken als ik deze verbind met een HDMI kabel? 


Ja, dat kan zeker! En het beeld gaat dan nog veel beter zijn ook!