42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
Hoe kan ik TelenetTV kijken (casten) op mijn Amazon Fire TV stick? Ik vind de Telenet TV app niet in Amazon Android App store :-(.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Fire TV stick is een Android stick. De distributie van apps gaat niet over Google, maar via Amazon. Via de youtube, prime video app kan ik nu al makkelijk naar mijn Fire TV stick casten. Dus, ik vermoed als Telenet ook hun Telenet TV app op Amazon zal publiceren, dat ik op mijn Fire TV Stick (en mijn Fire HD tablets) Telenet zal kunnen kijken.
Enkel als telenet dit beschikbaar maakt maar wanneer weten wij ook niet en of het ook echt zo gaat zijn dat Telenet het wil gaan ondersteunen. Voor nu denk ik niet dat het gaat werken. De telenet tv app is wel enkel en alleen maar te gebruiken als je over een tv box beschikt als je nog een digicorder hebt is het via Yelo dat je kan kijken.
Amazon Fire Stick & Google (Casten) staan volledig los van elkaar. Beide bedrijven hebben zelfs een mini-oorlog waardoor Amazon de Chromecast tot op de dag van vandaag nog altijd niet wil verkopen 😉
Vanuit grote en populaire apps als Netlfix kan je inderdaad casten, maar dit is niet de Google/Apple technologie die Telenet gebruikt. Amazon is hier dus (nog) niet compatibel mee.
Casten werkt dus wel naar Android- en Apple TV, op deze platformen is ook een native Telenet TV app beschikbaar.
Jammer dat Telenet de TelenetTV Android app (nog?) niet in de Amazon Android App store publiceert.
@NicolasE schreef:Jammer dat Telenet de TelenetTV Android app (nog?) niet in de Amazon Android App store publiceert.
Ik vrees dat je hier 3 verschillende app stores door elkaar verward:
Je kan proberen om Google Play te installeren op die FireStick. Als je even zoekt op 'amazon fire tv google play', dan vind je verschillende manieren, zoals deze bijvoorbeeld:
https://firestickhacks.com/install-google-play-on-firestick/
Of het aan te raden is laat ik in het midden. Of het zal werken weet ik al helemaal niet. Ik heb dit zelf nooit gedaan, dus als je dit doet, dan is het op eigen risico.
Ik probeer te vermijden om Google Play op mijn Amazon tablet en TV stick te installeren aangezien Google dit niet officieel ondersteunt.
De casting technologie voor Amazon android toestellen is gelijkaardig aan dat wat Google gebruikt voor hun android toestellen. Zou voor telenet een relatief kleine moeite moeten zijn om 1) telenet tv app beschikbaar te maken voor Amazon tablets 2) casting toe te voegen voor Amazon Fire TV ("fling", zie: https://developer.amazon.com/docs/fling/integrating-amazon-fling-with-an-existing-android-cast-app.h...)