Beantwoorden
NicolasE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Amazon Fire TV ondersteuning

Hoe kan ik TelenetTV kijken (casten) op mijn Amazon Fire TV stick? Ik vind de Telenet TV app niet in Amazon Android App store :-(.

 

Tags (3)
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Amazon Fire TV ondersteuning

@NicolasE  

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het daarop gaat werken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NicolasE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Amazon Fire TV ondersteuning

De Fire TV stick is een Android stick. De distributie van apps gaat niet over Google, maar via Amazon. Via de youtube, prime video app kan ik nu al makkelijk naar mijn Fire TV stick casten. Dus, ik vermoed als Telenet ook hun Telenet TV app op Amazon zal publiceren, dat ik op mijn Fire TV Stick (en mijn Fire HD tablets) Telenet zal kunnen kijken.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Amazon Fire TV ondersteuning

@NicolasE  

Enkel als telenet dit beschikbaar maakt maar wanneer weten wij ook niet en of het ook echt zo gaat zijn dat Telenet het wil gaan ondersteunen. Voor nu denk ik niet dat het gaat werken. De telenet tv app is wel enkel en alleen maar te gebruiken als je over een tv box beschikt als je nog een digicorder hebt is het via Yelo dat je kan kijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Amazon Fire TV ondersteuning

Amazon Fire Stick & Google (Casten) staan volledig los van elkaar. Beide bedrijven hebben zelfs een mini-oorlog waardoor Amazon de Chromecast tot op de dag van vandaag nog altijd niet wil verkopen 😉 

 

Vanuit grote en populaire apps als Netlfix kan je inderdaad casten, maar dit is niet de Google/Apple technologie die Telenet gebruikt. Amazon is hier dus (nog) niet compatibel mee. 

Casten werkt dus wel naar Android- en Apple TV, op deze platformen is ook een native Telenet TV app beschikbaar. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NicolasE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Amazon Fire TV ondersteuning

Jammer dat Telenet de TelenetTV Android app (nog?) niet in de Amazon Android App store publiceert.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Amazon Fire TV ondersteuning


@NicolasE  schreef:

Jammer dat Telenet de TelenetTV Android app (nog?) niet in de Amazon Android App store publiceert.


Ik vrees dat je hier 3 verschillende app stores door elkaar verward: 

  • Google Play Store (Android):
    • beschikbaar op Android TV & Google TV (2020 Chromecast)
    • heeft Telenet TV app & casten via Chromecas 
  • App Store (Apple)
    • beschikbaar op Apple TV
    • heeft Telenet TV app & AirPlay
  • Fire TV apps (Amazon):
    • beschikbaar op Fire TV (Stick)
    • heeft geen Telenet TV app
    • dit relatief nieuwe platform heeft geen ondersteuning voor Casten (van Google) of AirPlay (van Apple), het gebruikt een eigen technologie die (nog) niet beschikbaar is voor de Telenet TV app 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Amazon Fire TV ondersteuning

Je kan proberen om Google Play te installeren op die FireStick. Als je even zoekt op 'amazon fire tv google play', dan vind je verschillende manieren, zoals deze bijvoorbeeld:

 

https://firestickhacks.com/install-google-play-on-firestick/

 

Of het aan te raden is laat ik in het midden. Of het zal werken weet ik al helemaal niet. Ik heb dit zelf nooit gedaan, dus als je dit doet, dan is het op eigen risico.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NicolasE
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Amazon Fire TV ondersteuning

Ik probeer te vermijden om Google Play op mijn Amazon tablet en TV stick te installeren aangezien Google dit niet officieel ondersteunt.

 

De casting technologie voor Amazon android toestellen is gelijkaardig aan dat wat Google gebruikt voor hun android toestellen. Zou voor telenet een relatief kleine moeite moeten zijn om 1) telenet tv app beschikbaar te maken voor Amazon tablets 2) casting toe te voegen voor Amazon Fire TV ("fling", zie: https://developer.amazon.com/docs/fling/integrating-amazon-fling-with-an-existing-android-cast-app.h...)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Amazon Fire TV ondersteuning

Ik hoop dat ik me vergis, maar daar zou ik toch niet te hard op hopen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes