Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Telenet stopt in 2020 met analoge tv om hun netwerk beter te kunnen benutten.

de mensen die nu nog analoog kijken kunnen een jaar gratis een digitale Digibox krijgen en na dat jaar betaal je de prijs dat die huur box bedraagt op dat moment.

tv’s met een digitale tuner DVB-C krijgen er naast de nu bestaande digitale vrije zenders nog een aantal zenders erbij die Telenet open gaat zetten zodat je aan 22 vrije zenders komt.

er is op de analoge kabel nu weer een mozaïek beeld te zien met een aantal zenders die vrij gaan komen voor elke digitale kijker.

(heb daar paar weken geleden hier al over gesproken dat er een aantal zenders dubbel zaten dat dezelfde naam hadden van het analoge aanbod, en nu word het duidelijk waarom dit word getest op de kabel)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
22 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

EINDELIJK.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Zij die iets of wat technisch onderlegd zijn kunnen op beiden afstemmen, maar dat heeft geen zin. Er wordt met twee verschillende netwerk id's gewerkt. Het nieuwe netwerk id heeft dan een 20-tal zenders in sd en zijn FTA.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Chance dat ik mijn oude smart tv van Philips met CI+ kaartje bij mijn grootouders (93!) heb geïnstalleerd. Die zouden anders niet weten wat te doen. (Buiten me bellen dat de tv het niet doet en dan blijkt de kabel - alweer - los te zijn of ze hebben source op DVD gezet of zo, håhå (-: )


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

@janne_man voor zij die een tv hebben zonder CI module en digitaal kunnen kijken is dat aanbod wel tof voor wie enkel die zenders kijkt die analoog nu beschikbaar zijn,

wel leuk wie een digitale kabel tuner heeft met HDD er in kan die nu ook opnames doen (weliswaar in SD) zonder problemen van bv VTM om bv een aflevering van een serie of een film die je wilt zien en niet wilt bewaren in SD kwaliteit kan opnemen.

neemt minder ruimte in op een HDD dan de HD versie ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

ps: er zijn al enkele kanalen actief in SD FTA op de telenet kabel, bv Comedy Central SD,

kan ook een test zijn want dacht dat die niet analoog op de kabel zat.

ook Discovery VL SD zit er op, Disney Channel SD, een INFO kanaal met een pancarte dat je tv instellingen juist staan.

het info kanaal in SD van telenet met de gekende sport uitzendingen en daarnaast info voor play aanbod.

La Deux SD,LA Une SD.

Nickelodeon/Spike SD.

NPO1 SD,NPO2 SD,NPO3 SD,

Q2 SD,Regionale Tv van in uw buurt.

RTL-TVI SD, TRT Turk SD.

VIER SD, VIJF SD,VITAYA SD,Vlaamsparlementtv SD,

VTM SD, VTM KIDS SD, VTM KIDS/NATGEO SD.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Ik heb het eens ingesteld. Je krijgt de drie vrt zenders in HD, al de andere in SD. Daarnaast een ruimer aanbod van radio zenders in FTA (Q-Music, JOE fm, Nostalgie, la Première, VivaCité, Music3,

Pure FM, Classic21, Bel RTL en NRJ).

Als ik goed geteld heb: 23 TV + info kanaal en 39 radiozenders. De RTBf zenders met uitzondering van de duitstalige (RBF) zijn ook FTA  (op een andere freqeuntie dan in het digitale tv aanbod).

 

Als je wat prutst kan je er de FTA tv zenders bijvoegen en kom je een aanbod van 31 zenders.

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

beeldkwaliteit is wel niet echt veel soeps, net eens beetje gekeken naar Vier SD, zo erg beknibbeld op de ruimte dat er is op die zender (als je HD versie gewoon bent dan zou je de SD versie niet meer gewoon kunnen worden).

ook zit die Muxen waarschijnlijk nu vol met al die SD zenders en HD zenders samen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Je moet het beeld niet gaan vergelijken met HD. Je moet het vergelijken met een analoog beeld. Het aanbod is er immers voor de analoge kijkers. Niettegenstaande het beeld in 576i is, is het toch iets beter dan het analoge beeld. Ook enkel huidige FTA zenders uit het gewone aanbod zijn in 576i.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

@janne_man maar je zou toch denken met die enkele zenders die ook in HD beschikbaar zijn dat ze de codering van de HD zenders halen en die doorgeven voor het analoge aanbod die verdwijnt,

vind het SD aanbod een ramp als je weet dat Telenet zoveel HD zenders heeft in het basis aanbod.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet


@Master-Magic  schreef:

@janne_man maar je zou toch denken met die enkele zenders die ook in HD beschikbaar zijn dat ze de codering van de HD zenders halen en die doorgeven voor het analoge aanbod die verdwijnt,

vind het SD aanbod een ramp als je weet dat Telenet zoveel HD zenders heeft in het basis aanbod.


Ergens klopt dat wat je zegt. Ik heb nooit de bewering begrepen van Telenet dat zij enkel die zenders versluierd weergeven omdat de aanbieder dat vraagt. Ik denk eerder (maar daar weet ik echt niets van, dus geroddel van mij) dat het eerder een centenkwestie is. Ik heb zo het vermoeden dat indien een zender onversluierd doorgegeven wordt, de zender hiervoor moet betalen. Stel je eens voor dat de drie Vlaamse ketens, de NPO (Nederlands),de RTBf en RTL-TVI en nog een aantal  anderen onversluierd zouden zijn, hoeveel mensen zouden dan een Digicorder of Digibox genomen hebben? Dat zenders zoals FR3 en TVE onversluierd zijn, past in het propaganda profiel van grotere landen die denken een zekere missie te hebben. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

denk dat het eerder is omdat je van die zenders die nu vrij te ontvangen zijn men gemakkelijker opnames kan doen, iets wat zenders een hekel aan hebben als hun programma's op internet geraken, en in SD is de kwaliteit niet goed genoeg om te delen dan in HD dat mooier en sneller zal gedeeld worden dat ze het in SD aanbieden zodat men niet snel gaat opnemen in SD dan in HD en delen op het internet.

want zeg nu zelf, wie wil er iets in SD downloaden dat in HD word uitgezonden ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Ondertussen heb ik ook de klank bekeken (het gaat niet over luisteren). Voor geen enkel tv zender in het compact aanbod zie ik een probleem, wel met een aantal radiozenders.  

Ik denk niet dat tien  jaar geleden de AAC norm voor de klank reeds bestond of eerder nog niet ingeburgerd was voor dvb-c. Als ik me niet vergis was dit te wijten aan de rechten die moesten betaald worden voor het gebruik van de AAC-norm. Ik herinner mij de discussies op het internet (circa 2015, na introductie tv met een kaartje in 2013) dat er plots geen klank meer was op  bepaalde dvb-c tv-zenders. Er was wel klank maar sommige tv-toestellen ondersteunden geen AAC klank. Waar in het compacte signaal geen enkele tv-zender AAC-klank heeft, is die niet het geval voor de radiozenders. Verschillende radiozenders in het compacte aanbod zenden uit in AAC en met een tv-toestel dat geen AAC ondersteunt, en dat zijn de oudste dvb-c toestellen, krijgt men doodse stilte op deze zenders.  

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

Nog een update. Het gaat allemaal zo snel. Wat ik gisteren schreef over het toevoegen van FTA zenders klopt niet meer.

Ik stel nu vast dat in het reguliere dvb-c TV aanbod alle FTA (FTA =Free To Air = niet gecodeerd en dus direct zichtbaar zonder decoder) zenders verdwenen zijn, uitgezonderd de drie VRT zenders: één, Canvas en Ketnet. Dus geen FTA meer voor: vlaamparlemt.be (is er wel in het compact aanbod), Arte Belgique, BBC World, CNBC Europe, CNN, TVE, France 3 en TV5 Monde.

Op zijn minst één ervan denk ik gisteren nog FTA gezien te hebben. 

Wat de radio's betreft blijft de 800 reeks (soms ook 1800 reeks of nog wat anders) FTA (Nederlandse, Franse, Britse en Duitse radio's). In de 900 reeks waren er vroeger enkel de VRT zenders FTA. Nu zijn daar ook de radio zenders die in het compact aanbod zitten bijgekomen: Q-music radio, JOE fm, Nostalgie, La Première, VivaCité, Musiq3, Pure FM, Classic21, BEL RTL en NRJ. 

0 Likes
DP0594
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
My smart Valentine It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Analoge tv stopt ermee in 2020 bij Telenet

allee dan een paar duizend zwartkijkers ook minder he 🙂 . grtzzz

0 Likes