24761
netweters
|
152503
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hallo,
Mijn bericht gaat niet over de nieuwe box maar ik vond onder "televisie" geen ander gepast topic om het te plaatsen.
Onze digicorder is dus niet de nieuwe versie maar deze ervoor.
Het is al een aantal weken dat bepaalde opnames van op "één" haperen.
Het beeld en het geluid haperen enkele seconden, nadien loopt de opname gewoon verder.
Soms is het meerdere keren tijdens opname, soms zijn er opnames zonder hapering.
We hebben een paar dagen geleden de stekker van de digicorder even uit het stopcontact gehaald, dit hielp helaas niet.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Wat zouden we nog kunnen proberen en aan wat zou het kunnen liggen?
Bedankt om mee te denken ...
@Friender zijn 3 mogelijke oorzaken, 1) de tuner kan kapot zijn, 2) de harde schijf gaat het bijna begeven, 3) je zit met signaal verlies.
is het enkel op de zender 1 of nog andere???
ben je op die momenten met 2 opnames bezig???
@Master-Magic Tot nu toe heb ik het enkel bij opnames van "één" gemerkt
Of er op dat moment 2 opnames liepen weet ik niet precies. Dit ga ik nu wel bijhouden zodat ik deze week, als het zich nog eens voordoet, daar kan op antwoorden.
Weet je toevallig indien het de digicorder zou zijn of je deze kan inruilen tegen hetzelfde exemplaar, of zou dat niet meer beschikbaar zijn en zou je dan moeten inruilen voor de nieuwe en daar die 50 euro extra moeten voor betalen?
Daar kijk ik niet echt naar uit want we hebben nu voldoende aan onze huidige digicorder en onze chromecast google tv.
trek de stroom kabel 5 min uit kijk de hdmi kabel na en de rest ook uit trekken en terug steken
vervang de hdmi kabel
digicorder zijn op stock geen extra kost om te ruilen
voor box wel
@Friendals je dezelfde wilt kan je die omruilen, normaal komen er geen kosten daarvoor op je factuur, enkel als je een nieuwere digicorder wilt (de niet tv box) kost je dit van een oude digicorder naar een nieuwere 35€, als je de tv box wilt met opname in de cloud betaal je 50€ van digicorder naar een tv box.
test het eens uit deze week en als het voorkomt met 2 opnames kan je met een kapotte tuner zitten, dan kan je die omruilen in een Telenet winkel voor een zelfde type of een nieuwere digicorder.
Hetgeen @Master-Magic bedoelt met "oude" en "nieuwe" digicorder is de AD2100 en de AD2200.
Let op, de AD2100 bestaat zowel in het zilver als in het zwart. De AD2200 is steeds zwart. Je moet dus goed naar het typeplaatje kijken.
@luc55stekker uittrekken is deze week al gebeurd, morgen de hdmi kabel even nakijken en een andere testen
@StefaanHHet is een AD2100 (zwart). Dus deze zou je nog steeds kunnen inruilen voor hetzelfde model?
Als je digicorder blijkt defect te zijn dan kan je je opnames kwijt geraken en dan zou ik toch eens over de TV-box nadenken. Gaat deze defect dan kan je deze omwisselen zonder je opnames te verliezen want deze staan veilig in de cloud.
Ja hoor, geen probleem. En stel dat de AD2100 echt helemaal uitgeput zou zijn, dan zul je een AD2200 krijgen zonder meerkost.
Het is enkel wanneer je uit eigen keuze naar een hoger model wil dat je die meerkost moet bijdragen. Dat kun je trouwens steeds doen, daarvoor hoeft uw huidige digicorder niet kapot te zijn.
@Ex-Netweter
Daar heb je gelijk in, men moet daar zeker eens over nadenken. Ik heb dat ook gedaan, en voor mij geen TV-Box.
OK, je kan meer dan twee opnames tegelijk doen en uw opnames staan "veilig" in the cloud.
Maar daar stopt het dan ook mee.
Er zijn verscheidene features van de digicorder die niet overgenomen zijn door de TV-Box en die voor mij wel waardevol zijn. Ik heb bijvoorbeeld nog een relatief oude TV, "slechts" HD-Ready dus die hogere resolutie kan ik sowieso al niet gebruiken. Ik plan mijn opnames met meer mogelijkheden. En dat "veilig in the cloud" is ook relatief heb ik hier kort geleden nog zien verschijnen.
Zodus, ieder zijn ding en inderdaad eens goed nadenken. Iedereen heeft zo zijn eigen "pijnpunten" en voorkeuren.
@master-magic01 @ De voorbije week heeft het beeld in één opname gehaperd. Dit was een opname van de serie "thuis" op "één". Tijdens die opname was ook een andere opname lopend. Andere opnames deze week haperden niet, ook al zaten er nog opnames tussen waar er 2 gelijktijdig liepen. Zou het dan aan de digicorder liggen?
@FriendKan aan de tuner liggen dat het ver gaat begeven of signaal verlies van de kabel zelf.
je kan eens testen met een andere tv kabel te gebruiken naar de digicorder (als dit mogelijk is).
@Master-Magicdat gaat niet lukken, ik heb wel nog een kabel liggen van een gemiddelde lengte maar sinds we verhuisden heb ik een 5-tal meter nodig.