24757
netweters
|
152467
antwoorden
|
20711
vragen
|
Na het vervangen van een kapotte digirecorder door een nieuwe digibox verschijnt er steeds een blauw scherm (de klank is ok).
Pas na het uitrekken en opnieuw inpluggen van de HDMI-kabel werkt alles goed maar dit moet telkens opnieuw gebeuren.
Er zijn al drie techniekers langs geweest die dit fenomeen niet konden oplossen.
De vierde technieker stelde voor zelf een HDMI-splitter aan te kopen bij bol.com en die te installeren.
Dit heeft inderdaad drie dagen geholpen maar nu doet die fout zich opnieuw voor.
Wie kan helpen want de Telenet-techniekers weten het blijkbaar ook niet ????
tot de TV en digibox
Het is duidelijk dat je een defecte (digibox bestaat niet meer) TV Box (v2 of IP) hebt.
Het feit dat de techniekers dat niet konden deduceren is problematisch.
@LordCoeCoe schreef:Het is duidelijk dat je een defecte (digibox bestaat niet meer) TV Box (v2 of IP) hebt.
Digibox en Digicorder bestaan wel degelijk nog steeds en worden nog uitgegeven aan klanten in bepaalde gevallen. (Telenet probeert wel mensen over te laten schakelen naar de TV-box)
Ik hoop dat hij het niet over een digibox heeft.
En in welke gevallen krijg je ze nog?
@LordCoeCoe Als je een digibox of corder hebt en er geen tv box voorhanden is in de shop of de technieker geen tv box heeft liggen in de auto.
@PatrickOostende een splitter zal je probleem niet oplossen.
Heb je toevallig een oude hdmi kabel , misschien is deze aan vervanging toe.
Je digicorder had een input frequentieband van : 108 MHz - 862 MHz en je digibox heeft een Input frequentieband van: 108Mhz – 1218 Mhz
met die digibox zoals die van jou, kunnen oude HDMI kabels vaak problemen veroorzaken, zoals strepen op het scherm of verkleuring (zoals een blauwe tint op het scherm).
Om het kort te zeggen, het kan helpen om een andere HDMI kabel te proberen, eventueel kan je eens testen op een anderere tv of op een een standaard pc-scherm .
Op deze manier kun je vaststellen of het probleem wordt veroorzaakt door je HDMI kabel of je tv-scherm.
Bedankt om mee te denken nadat maar liefst 4 techniekers geen oplossing hadden.
De TV werd reeds (zonder succes) vervangen en ook de HDMI-kabel.
Ik zal proberen met nog een andere kabel.
@PatrickOostende Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de tv??, soms kan een ander toestel voor problemen zorgen met de HDMI versie dat nieuwer is bv.
probeer eens een andere HDMI ingang met het Telenet toestel.
Bedankt voor de tip.
Er zijn geen andere toestellen aangesloten en de drie HDMI-ingangen zijn al uitgetest met
hetzelfde negatieve resultaat.
Zoals gezegd zal ik een nieuwe HDMI-kabel kopen en uitproberen.
Lukt dit niet dan moet er allicht een nieuwe decoder komen.
@kristofDW schreef:Je digicorder had een input frequentieband van : 108 MHz - 862 MHz en je digibox heeft een Input frequentieband van: 108Mhz – 1218 Mhz
En wat heeft dat met HDMI te maken ?
@PatrickOostende schreef:Na het vervangen van een kapotte digirecorder door een nieuwe digibox verschijnt er steeds een blauw scherm (de klank is ok).
Toch duidelijk dat dit een defecte digibox is.
Gewoon terug inruilen 🤔
Vervang de Hdmi kabel trek ook eens de stroomstekker eens 5 min uit van de digibox en laat toestel rustig opstarten
hoe lang is deze hdmi kabel indien meer dan 3 meter misschien eens een hdmi repeater proberen?