Beantwoorden
maxim-verhoeve
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokjes op TV in onze stacaravan

Halo,

 

mijn moeder heeft sinds 1 jaar een stacaravan. Op deze camping zijn deze voorzien van vaste aansluiting van water, elektriciteit, riolering én een Telenetkabel. (TV signaal inbegrepen via camping abonnement).

Daar is een telenet bakje buiten waar een coax kabel aangesloten was. (foto1)

Oorspronkelijk lag een buiten onder de caravan een 2weg splitter. (foto2)

Omdat wij slechts op 1 plaats TV wouden kijken, en wegens verbouwingen heb ik deze splitter weggedaan. De kabel (die onder caravan lag) heb ik in 1 stuk tot binnen getrokken. (Foto3)

20200604_123447.jpgIMG_1633.JPGIMG_1636.JPG20190723_135551.jpg

 

 

Ik krijg echter geen goed beeld. Soms hebben we beelden gekregen met veel ruis. Maar ondertussen is het signaal volledig weg. Wel hebben wij zo koppelingen gebuikt die volgens mij het contact  niet goed doorgeven. Foto 4 is een foto van een andere caravan. Deze heeft een andere kabel (zwart) die tot aan dat wit bakje binnen gaat. (Wat is de naam hiervan?)

 

Vraag 1):  Ligt het aan de kabel? (zie witte kabel) Moet dat een PE-6 kabel worden? Of niet?

Vraag 2): Welke type koppelingen moet ik gebruiken als doe het zelver? (Doe ik het verkeerd/ is het het verkeerde type/ Welk type moet het zijn?/ Laat ik dit best over aan een technieker van Telenet?)

Vraag 3) Kan een Telenet technieker hier kosteloos naar komen kijken, of is dit steeds tegen betaling?

Vraag 4) Wij beschikken binnen enkel over een digibox. Moet daar normaal een modem tussen of niet? Is een digibox alleen voldoende?

Vraag 5) Om internet te voorzien, hadden wij dacht ik 2 opties:

-WIFI Signaal van de camping versterken via een soort van versterker. Dit word 200m verder uitgezonden. Mijn gsm detecteert het niet van de caravan. (Wat voor toestel merk/productnaam heb je hiervoor nodig?

-Of Internet via Telenet via de Coax Kabel. Ik wil dit het liefst (Telenet play via Chrome Cast op TV). Maar mijn moeder wenst niet maandelijks bij te betalen.  Ik dacht dat als we internet via Telenet wouden, dat er sowieso een nieuw internet abonnement aan gekoppeld is (+- 28 €/maand), of denken jullie dat hier andere abonnementsprijzen zijn? Technisch gezien moet dan ook een telenet technieker komen voor de installatie van een modem en een router dacht ik.

 

Wie kan me helpen met al deze vragen aub?

0 Likes
5 reacties
maxim-verhoeve
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokjes op TV in onze stacaravan

@Telenet: er klopt iets niet met het invoegen van foto's. Dit ligt aan de website!!! zeker al 5 keer geporbeerd aan te passen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokjes op TV in onze stacaravan

@maxim-verhoeve  je foto's hebben eerst goedkeuring nodig. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokjes op TV in onze stacaravan

@maxim-verhoeve 

 

Ik heb daarnet 15 foto's van u goedgekeurd. Dat wil zeggen dat al de foto's die je gepost hebt er bleven staan tot die goedgekeurd waren. maar je hebt waarschijnlijk de meeste van die gele driehoekjes weer verwijderd. Nochtans, dat gele driehoekje geeft aan dat je foto goed is toegekomen en dat je nu moet wachten op goedkeuring.

 

@Suzy , zoals je ziet, het blijft een enorme ergernis. Dat gele driehoekje moet echt heel dringend vervangen worden door iets duidelijker waardoor de gebruikers niet meer in verwarring gebracht worden en ten onrechte denken dat er iets fout is gegaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Blokjes op TV in onze stacaravan

Ik zou al beginnen met een nieuwe pe6 zwarte dropkabel te voorzien, die grijze/witte coaxen zijn niet uv bestendig, dus na enkele jaren begint de mantel vaak te verharden en uiteindelijk met scheuren tot gevolg wat voor blokvorming/slecht signaal kan zorgen. Er kan natuurlijk altijd iets mis zijn met het bakje (tap), maar als je buur, aangesloten op hetzelfde bakje? geen probleem heeft zal het toch ergens bij jouw intern moeten zitten. 

 

Het lijkt me als ik de foto's zie zelfs weinig moeite om die kabel te vernieuwen. Ik ben er niet zeker van maar in principe komt telenet gratis je nieuwe dropkabel aansluiten als jij deze maar mooi voorzien hebt zoals het hoort. Dan ben je inneens zeker dat de connecties goed gemonteerd worden. Hij kan dan ook alle signalen nameten. Als je eerst een technieker laat komen en de fout blijkt dan aan je kabel te liggen wordt er wel een verplaatsingskost aangerekend omdat het probleem niet door telenet veroorzaakt wordt en zoals ik het zie is die nieuwe kabel niet veel werk.

 

Je hebt geen modem nodig, je opties op de digibox zijn dan wel beperkt, je kan geen twee weken verder kijken in de tv gids, geen toegang tot extra (betalende) pakketten. Maar dit heeft niets te maken met eventuele blokvorming.

 

Verder denk ik dat het moeilijk/onmogelijk wordt een wifi signaal te versterken dat als ik het goed begrijp niet tot in de caravan reikt. Om te versterken heb je nog een meer dan degelijk signaal nodig. 

 

Edit: Als je een nieuwe kabel zou voorzien zou ik hem ook wel ingraven en in een buis steken.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Blokjes op TV in onze stacaravan

vraag 1:Dit zou inderdaad de PE6 coax kabel (Telenet goedgekeurd ) moeten zijn. deze is afgeschermt tegen storingen van buitenaf.Als je dit niet doet, zou het kunnen dat je storingen krijgt.
vraag 2:Als de kabel juist is aangesloten van de aftakking waar Telenet binnenkomt tot aan de caravan is het geen probleem.Het kan zijn dat je een versterker moet aansluiten doordat het signaal niet sterk genoeg is.
vraag 3:De technieker zal er wel moeten voor zorgen dat je gratis de aansluiting hebt tot in je caravan. Dit zijn ze verplicht vermits je een klant bent en deze diensten afneemt bij Telenet.
vraag 4:De modem zal nodig zijn als je de digibox interactief wil maken, voor de rest heb je alleen de coaxkabel nodig.
vraag 5:Als jullie het wifi signaal van de camping willen doorsturen naar jullie caravan moet het signaal sterk genoeg zijn. Dit wil zeggen dat het ideaal gesproken in het midden zou moeten staan,dus tussen het wifi signaal en de caravan.
Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk.
Hetgeen ook wel een optie is en deze gebruiken ze meestal op een camping is de Ubiquiti Nanobeam M5-16. Dit is een kleine schotel antenne die een repeater functie heeft. Dit zal het signaal capteren, versterken en doorsturen naar je caravan.Je kan de schoten buiten installeren en de utp kabel naar binnenbrengen in de caravan of de wifi configureren op deze schotel antenne.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.