24770
netweters
|
152560
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds enkele weken hapert het beeld van de digitale televisie. Meestal gaat dit gepaard met digitale ruis. Meestal gebeurt dit bij de opnames maar af en toe ook wanneer we live kijken. Bij instellingen staat dat de signaalkwaliteit 95% is. Iemand die mij kan helpen?
Titel aangepast door @Bjarne | Oorspronkelijke titel: Opnames ruis
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het gaat om een digicorder. Aangezien de signaalkwaliteit bijna 100% is veronderstelde ik dat de aansluitingen in orde waren.
Kan zoveel fout lopen...
Al gemerkt ofdat het op bepaalde momenten vd dag is?
Bij veel wind?
Bepaalde kanalen?
@Ex-Netweter @TsX Ook eens kijken bij welke zenders het voor komt. Kan je zien aan de teller foutieve pakketten. Want het kan ook op 1 bepaalde mux zitten.
ja kan 100% kwaliteit hebben en goeie RF maar toch nog blocking hebben
waarom? > te hoge BER
wat is BER= simpel uitgelegd verhouding van aantal foutieve pakketjes op x aantal pakketten dat binnen komt
Waar ligt het aan? traject tussen netwerk en einde tv snoer naar STB (kan STB zelf zijn ook)
waar op letten?
> hebben de buren er last van?
> coax bekabeling in orde?
> conforme tv snoer?
> al dan niet goed gemonteerde catv doos of wall outlet
> staan connectors vast?
paar dingen kan je zelf testen, waaronder tv snoer vervangen, heb je andere aansluiting in huis kan je het daar eens testen
en zoals vorige reactie: situatie met het weer, kan bvb slechter zijn bij wind of regen
Het bleek de digicorder zelf te zijn. Ben deze gaan omwisselen in een telenet center en alles werkt perfect. Alleen jammer dat de opnames kwijt zijn.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben ondertussen al een nieuwe digicorder gaan halen op aanraden van telenet zelf maar het probleem blijft. Aan wat zou het nog kunnen liggen?
@Ex-NetweterInkomend signaal op de kabel, ergens verlies, kijk je kabel ook eens na met een andere coax kabel bv of als je zo blokje aan de muur hebt hangen waar je de coax op aansluit deze eens ontkoppelen en met een rechtstreekse coax kabel testen of dit de oplossing is.
@Ex-Netweter
Ga op uw Digicorder naar Instellingen, Digicorder, Technisch en bekijk Signaalsterkte de foutieve pakketten.
Als je tezelfder tijd wat speelt met de antennekabel die van de HGW naar de Digicorder gaat en zls dat een invloed heeft op de verloren pakketten, kijk dan toch de antennekabel na.