Beantwoorden
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Vandaag en gisteren weer terug storingen voornamelijk op CAZ. Vorig jaar ook een hele periode gehad met blokvorming op dezelfde zender. Digicorder al gereset,coax nagekeken enz... Technieker is hier al langs geweest en alles lijkt volgens hem in orde. De enige opmerking die hij had was dat het binnenkomende signaal niet heel erg sterk was. Daar kan IK weinig aan veranderen. Persoonlijk denk ik dat er buiten iets niet 100% ok is. Zou het bv kunnen dat bij regenweer er meer storingen zijn want die indruk heb ik wel. Paddestoel waar ik op aangesloten ben niet in orde, het is maar een idee.Het wordt nu stilaan tijd dat hier een oplossing voor komt.

Tags (1)
0 Likes
28 reacties
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Update.

Van telenet sinds 19/12/2019 niets meer vernomen wat ze nu gaan doen voor mijn deur of wanneer ze komen. Gelukig geen noemenswaardige storingen meer in het tv signaal.

0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Uiteindelijk is er in april een ploeg buiten een stuk kabel komen vervangen. Blijkbaar was aan mijn ,van binnenkomende kabel, een stuk aangezet in de tijd. Waarom, omdat men enkele jaren geleden de paddestoel is komen verplaatsen naar de andere kant van de voortuin bij de buren. Blijkbaar was dit niet correct uitgevoerd  waardoor er vocht in de kabel was gekomen. Nadien was de blokvorming praktisch weg ( was wel een zeer droge periode) Nu sinds gisteren enorm veel blokvorming op Caz ( wel wat regen geweest de laatste week) Andere zenders zijn ok.Ik vermoed dat vocht de oorzaak is. Morgen nog maar eens bellen om het probleem te melden. Sinds 2018 drie techniekers over de vloer gehad die geen enkel problemen aan de binneninstallatie kunnen vaststellen, technieker buiten metingen komen doen en twee maanden later stuk kabel komen vervangen. Ik weet het ook niet meer maar zou wel graag hebben dat het nu uiteindelijk eens word opgelost.

0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Lijkt me niet echt ok

 

20200702_222645.jpg

0 Likes
Lyon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Ik zit in Lier met exact hetzelfde probleem. DIt is al maanden aan de gang. Bij momenten slechte signaalsterkte op CAZ, en soms ook op Vice. Als ik de reruns van Game of Thrones bekijk, zijn toch 2 op de 3 afleveringen met blokjes - soms niet te volgen. Signaalsterkte zit dan op 66% oid. En als Bob Ross schildert op Vice 😉 is het soms ook van dat.

Vermoedelijk zit het probleem bij mij wel binnen, want op de 2e tv (zonder digicorder maar met kaartje) heb ik het probleem niet. Misschien zit het in de coax of is het een storing van iets anders, maar ik kan er geen lijn in trekken. Vreemd dat het slechts sporadisch is en steeds op dezelfde zender(s).

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Lyon Kabel eens vernieuwen binnen, kan buiten ook zijn dat de connectie beetje los zit bv of de NIU dat het probleem is, 

voor Vice zal je binnenkort dat probleem niet hebben, die stopt ermee in augustus 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mette_S
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Als het inderdaad gaat over een slecht contact, kan het best zijn dat het lange tijd goed gaat, tot er bvb een hevige trilling is geweest en dan weer opduikt.

0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

En ja hier gaan we weer. Gisteren avond perfect beeld op alle zenders. Vandaag op 1 naar het nieuws gekeken en perfect. Toen ik nadien een opname van deze morgen ( van bbc1) wou bekijken niet kijkbaar wegen blokvorming. Dan eens gaan kijken naar de andere zenders en bijna allemaal hevige blokvorming. Sinds gisteren niemand aan de installatie geweest of wat dan ook! Dus voor de zoveelste keer komt er morgen een technieker. Coax binnen heb ik enkele maanden voor alle zekerheid vervangen alhoewel die voor de vorige technieker ok was. Ik weet het ook niet meer maar er zou wel eens een definitieve oplossing moeten komen.

0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Technieker juist langs geweest en wat ik al altijd heb gezegd blijkt nu ook waar te zijn de fout zit in de paddestoel! Waarom dat dit de vorige keer niet is vastgesteld mag Joost weten. Heb dus geen diensten meer waar ik uiteindelijk wel voor betaal hoop dat ze zo spoedig mogelijk dit komen oplossen! Niet leuk als je bepaalde reeksen volgt wat nu niet lukt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Doggy  het is vervelend en niet leuk als er ergens een probleem is met je diensten waardoor ze niet correct werken. Je kan altijd de facturatie dienst eens bellen of er een bepaalde compensatie mogelijk is voor diensten die je niet correct hebt kunnen gebruiken. Hier kunnen wij daar ook weinig aan doen. Het is al een stap dat ze weten waar dit probleem vandaan komt en dat het opgelost gaat worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Als het deze week niet opgelost is gaan ze daar zeker een telefoontje krijgen. Ik ben het meer dan beu!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Doggy  dat is te begrijpen want het is frustrerend dat je diensten niet optimaal werken. Of dat je deze week daar een bericht van krijgt weten wij ook niet maar hopelijk zal het deze week opgelost kunnen worden. Anders kan je altijd eens een berichtje sturen via Messenger of Whatsapp en het vragen om te polsen of het voor deze week gaat zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Ja en dan bel je naar de klantendienst wanneer ze zouden komen en dan krijg je droog te horen 21 september. Als ik dan opmerkte dat ik dan 14 dagen zonder tv en normaal werkend zat leek dat voor hem normaal en haakte in?? Daarna even terug de klantendienst gecontacteerd en die vriendelijke medewerker heeft wel beloofd om te proberen de herstelling vroeger te laten uitvoeren. Dat had de technieker die gisteren is langs geweest me ook beloofd wegens geen diensten.Dat hoop ik ook want 14 dagen zonder diensten lijkt me er wel iets over. Geen series of andere programma's meer volgen of op een normale manier tv kijken vind ik echt niet prettig.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Doggy  ik weet uit ervaring dat het zomaar wel 14 dagen kan duren maar daar wil ik een kant tekening bij maken en je uitleggen hoe dat kan. 

Je hebt namelijk te horen gekregen dat er werken aan de straat dienen te gebeuren aan de paddestoel. Daarbij is het niet zeker of het ook letterlijk in de paddestoel zelf is of dat de straat een deel open moet voor kabels te vervangen of een deel daarvan. Nu kan dat dus perfect mogelijk zijn dat ze de straat moeten open breken maar daar zijn vergunningen voor nodig. Er is een dienst binnen Telenet die dit allemaal regelt en ook de vergunningen maar de gemeente moet ook mee instemmen. Het is dan ook wachten tot ze de vergunning hebben en dat de werken kunnen starten. Ook rekeninghoudend met de agenda van de techniekers natuurlijk want er zullen meerdere werken gepland zijn en dus kan niet iedereen dezelfde week aan de beurt zijn. Hopelijk kan je eerder een afspraak krijgen. Ook al moet de straat niet open en enkel een connector vervangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Uiteindelijk probleem opgelost ik oktober. Losse connectoren in hun verdeelkast en een slecht werkende versterker aldaar.