Beantwoorden
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Vandaag en gisteren weer terug storingen voornamelijk op CAZ. Vorig jaar ook een hele periode gehad met blokvorming op dezelfde zender. Digicorder al gereset,coax nagekeken enz... Technieker is hier al langs geweest en alles lijkt volgens hem in orde. De enige opmerking die hij had was dat het binnenkomende signaal niet heel erg sterk was. Daar kan IK weinig aan veranderen. Persoonlijk denk ik dat er buiten iets niet 100% ok is. Zou het bv kunnen dat bij regenweer er meer storingen zijn want die indruk heb ik wel. Paddestoel waar ik op aangesloten ben niet in orde, het is maar een idee.Het wordt nu stilaan tijd dat hier een oplossing voor komt.

Tags (1)
0 Likes
28 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Doggy  dat is ook daar waar ik zelf aan denk . Buiten de paddestoel iets niet correct , iets met de muxen niet in orde. Bel eens naar de klantendienst en laat deze een meting doen voor u op de straat. Want de coax of de HDMI kabel lijkt mij niet het probleem omdat u het probleem al eerder gehad heeft . Het kan zijn he door storm of slecht weer de wind of zo.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Ok zal ik morgen doen. Het is zeer onregelmatig dat de storingen zich voordoen.Bedankt.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

soms komt dit ook voor op dagen dat het heel koud is en heel erg warm dat het signaal daalt,

heb dit ook al veel voor gehad tijdens die momenten, en is ook al enkele jaren zo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Ik vind ook dat de laatste tijd de ondertiteling van programma's bij sommige zenders (VTM bvb.) kartelig is.Niet plezierig kijken.

Ik heb zonet naar "Alloo bij" gekeken en  in het beeld zaten ook véél artefacten bij bvb personen met geruite kleding enz....

Bij andere programma's of zenders heb ik dat dan weer niet.

Waar kan dit aan liggen? Te weinig bitrate?

 

0 Likes
Enio
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Beste,

 

Dit is verkeerd.

Wanneer het kouder is, zal het signaal iets omhoog gaan. 

Dit komt doordat heel het buiten netwerk (Koperkabels) krimpen bij koude en uitzetten bij warmte.

Kabels worden dan langer en geven meer verlies. maar normaal gaat de klant hier niets van merken omdat die kabels niet ineens meters langer gaan worden. 

 

Je kan dit goed zien bij een luchtlijn tussen 2 palen. in de zomer hangen die meer door dan in de winter.

 

Groeten Enio 

0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Vandaag contact gehad en men kon inderdaad zien dat er gisteren signaalstoringen waren. Om juist het probleem vast te stellen moet ik even terug contact opnemen op het ogenblik dat er zich storingen voordoen. Men kan dan blijkbaar nauwkeuriger vaststellen wat de oorzaak is.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Doggy  dat vermoeden had ik al aangezien het hier gaat om moment opnames. Als u belt en het probleem doet zich voor zien zijn wel wat het signaal doet en waar ze gaan moeten kijken. Dus dan komt er zeker een oplossing en zijn ze ook zekerder waar en hoe de technieker te werk moet gaan. Maar ik denk zelf dat er een probleem is met de connectoren waardoor er signaal verlies is .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@DoggyIk zou veronderstellen dat alle zenders die in dezelfde Mux zitten (lees: op dezelfde frequentie zitten in het digitale pakket) dezelfde storingen moeten hebben op het moment dat de storingen bij CAZ zichtbaar zijn.

Ik ken de frequentie van die Mux niet - anderen hier aanwezig misschien wel? - maar de technieker weet dat normaliter ook te vinden.

Als de connectie of kabel ergens een mankement vertoont kan het zijn dat sterke signalen in de omgeving te hard instralen op de kabel en ontvangststoringen veroorzaken.

Je hebt toch geen buren met antennes op hun dak (radio-amateurs)?  Of je zit toch niet naast een bedrijf dat met portofoons of mobiele installaties hun personeel kan bereiken? Meestal zichtbaar door een grote pyloon op het bedrijventerrein met een staafantenne erop.

In dergelijke gevallen zit je immers met sporadische storingen die puur het gevolg zijn van de activiteiten van die buur die op dat moment een communicatie voert.

Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

De laatste dagen geen storingen vastgesteld dus wachten tot ze zich terug voordoen en dan kan ik bellen naar telenet zoals ze gevraagd hebben. Iemand die de andere zenders zou kennen die op dezelfde freq zitten mag dit altijd melden kan ik het in het oog houden. Neen zit niemand in de buurt met dergelijke activiteiten.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?


@Doggy  schreef:

De laatste dagen geen storingen vastgesteld dus wachten tot ze zich terug voordoen en dan kan ik bellen naar telenet zoals ze gevraagd hebben. Iemand die de andere zenders zou kennen die op dezelfde freq zitten mag dit altijd melden kan ik het in het oog houden. Neen zit niemand in de buurt met dergelijke activiteiten.


Ik weet niet welke zenders er nog in dezelfde mux als CAZ zitten maar als je in de digicorder gaat kijken in de instellingen bij signaalsterkte zie je een waarde staan bij TSID. Kijk wat er bij CAZ staat achter TSID. Alle zenders met dezelfde TSID zitten in dezelfde mux.Terwijl je in dat scherm zit kan je ook zappen met CH+ en CH- om er zo achter te komen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

@Doggy Als je in oost of west vl woont kan ik je de zenders melden die op de mux zitten van caz moest je er niet uitkomen via je digicorder 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Zit in Lier dus prov Antwerpen,Toch bedankt.

0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Update:

Gisteren technieker over de vloer gehad binneninstallatie blijkbaar in orde. De fout zou zich buiten bevinden. Vandaag van een andere technieker vernomen dat er in de buitenkabel iets niet pluis is. Zou best kunnen omdat heel lang geleden de paddenstoel welke bij de buren staat verplaatst is naar de andere kant van zijn voortuin. Mijn kabel zal dus niet lang genoeg geweest zijn en heeft men er een stuk aangezet. Dat is de plaats waar er ergens iets fout zit volgens de meting. In januari komt men kijken hoe ze het gaan oplossen. Ik hoop dat dat dit gaat lukken want mijn kabel zit onder de oprit (betonklinkers met daaronder beton) Zit wel in een buis vermoed ik tenminste als mijn geheugen me na 30 j niet in de steek laat. Moet misschien niet vervangen worden maar het zal afwachten zijn.

Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Blokvorming op CAZ, probleem binnenkomend signaal?

Toch eigenaardig dat ik sinds vorige melding geen enkele storing meer heb gehad. Technieker heeft toen aan de paddenstoel wat bezig geweest. Telenet gaat nog langs komen om het definitief op te lossen tenminste dat heb ik vernomen van de technieker die de dag nadien buiten een aantal metingen is komen doen en een aantal markeringen op het voetpad en oprit heeft aangebracht.

0 Likes