25.227
netweters
|
155.670
antwoorden
|
21.028
vragen
|
Beste
na via mijn Telenet de bridging functie aangezet te hebben blijf ik steeds een ip adres 192… krijgen, alsook blijven de 4 poorten van de modem werken
reeds meerdere resets van de modem gedaan alsook van mijn eigen wifi netwerk en al enkele telefoontjes verder met de helpdesk…
iemand de gouden tip om dit werkende te krijgen?
grtz
Dat de LAN aansluitingen van de CV8560E blijven werken is normaal. De bridge (MAC passthrough) functie betreft namelijk maar het IPv4 verkeer van en naar één enkel specifiek MAC adres. Voor al het overige verkeer blijft de "modem" geweoon werken als router.
Heb je het juiste MAC adrs ingesteld? Het makkelijkste om dit adres te vinden is via my telenet te kijken voor de aangesloten apparaten. Een eigen router heeft verschillende mac adressen, meestal wijkt het adres van de WAN aansluiting enigszins af van wat er op de sticker van de erigen router vermeld staat (dat is het mac adres van de LAN aansluiting).
Ook belangrijk - je sluit de WAN aansluiting van je eigen router aan op één van de 4 LAN aansluitingen van de CV8560E.
Begrijp ik goed dat ik het mac adres van mijn eigen router moet ingeven bij de bridge modus in mijn telenet ? ik had begrepen dat ik een publiek ip ga verkrijgen en dat alleen poort 1 van de modem nog zou werken
Momenteel krijg ik een ip adres dat begint met 192....
@Steven0703 Je moet inderdaad je eigen router via de WAN poort aansluiten op de lan poorten van de E-router van telenet.
Dan moet je het mac adress van je eigen router ingeven in mijn Telenet " bridging ".
Nadien best je router herstarten zodat de aanpassingen doorgevoerd kunnen worden naar je Telenet router.
Ook belangrijk: gebruik xx:xx:xx:xx:xx:xx voor het MAC-adres voor bridging in te stellen, want met xx-xx-xx-xx-xx-xx zal het niet werken.
Nogmaals; het juiste mac adres en formaat vind je het eenvoudigste door gewoon via my telenet te kijken bij aangsloten apparaten. Dit adres even copy-pasten in het bridge veld, opslaan en best daarna de modem herstarten.
@Steven0703 schreef:Begrijp ik goed dat ik het mac adres van mijn eigen router moet ingeven bij de bridge modus in mijn telenet ? ik had begrepen dat ik een publiek ip ga verkrijgen en dat alleen poort 1 van de modem nog zou werken
Momenteel krijg ik een ip adres dat begint met 192....
Het speelt geen rol aan welke van de 4 LAN aansluitingen je je eigen router aansluit. Dit hoeft niet poort 1 te zijn.
Indie de wan poort van je eigen router nog altijd een 192.168 adres ontvangt wil dat zeggen dat de bridge functie niet werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
Bon
Ik heb dus het mac adres dat in mijn telenet bij verbonden apparaten staat ingegeven ( verschilt 1 nummertje van dat dat op mijn eigen deco staat, de deco staat ingesteld als router btw
Daarna de modem en de deco zonder stroom gezet en dan de modem terug opgestart en eens die opgestart was de deco -> Geen resultaat
Daarna dan alles terug zonder stroom gezet en de modem laten opstarten terwijl ik de resetknop hiervan 12 sec ingehouden heb, daarna terug deco opgestart ( als enige toestel verbonden met lan poort van modem) -> Geen resultaat
@Steven0703 schreef:Daarna dan alles terug zonder stroom gezet en de modem laten opstarten terwijl ik de resetknop hiervan 12 sec ingehouden heb, daarna terug deco opgestart ( als enige toestel verbonden met lan poort van modem) -> Geen resultaat
Heb je hierna de instellingen in MyTelenet gecontroleerd? Mogelijk zorgt de reset ervoor dat de bridging niet langer ingesteld staat.