Beantwoorden
Steven0703
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Bridging via cv8560E

Beste

na via mijn Telenet de bridging functie aangezet te hebben blijf ik steeds een ip adres 192… krijgen, alsook blijven de 4 poorten van de modem werken

reeds meerdere resets van de modem gedaan alsook van mijn eigen wifi netwerk en al enkele telefoontjes verder met de helpdesk…

iemand de gouden tip om dit werkende te krijgen? 

grtz 

8 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Bridging via cv8560E

Dat de LAN aansluitingen van de CV8560E blijven werken is normaal. De bridge (MAC passthrough) functie betreft namelijk maar het IPv4 verkeer van en naar één enkel specifiek  MAC adres. Voor al het overige verkeer blijft de "modem" geweoon werken als router.

Heb je het juiste MAC adrs ingesteld? Het makkelijkste om dit adres te vinden is via my telenet te kijken voor de aangesloten apparaten. Een eigen router heeft verschillende mac adressen, meestal wijkt het adres van de WAN aansluiting enigszins af van wat er op de sticker van de erigen router vermeld staat (dat is het mac adres van de LAN aansluiting).

Ook belangrijk - je sluit de WAN aansluiting van je eigen router aan op één van de 4 LAN aansluitingen van de CV8560E.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven0703
Freshman Beetjesweter

Bridging via cv8560E

Begrijp ik goed dat ik het mac adres van mijn eigen router moet ingeven bij de bridge modus in mijn telenet ? ik had begrepen dat ik een publiek ip ga verkrijgen en dat alleen poort 1 van de modem nog zou werken 

Momenteel krijg ik een ip adres dat begint met 192....

kristofDW
Professional Allesweter

Bridging via cv8560E

@Steven0703 Je moet inderdaad je eigen router via de WAN poort aansluiten op de lan poorten van de E-router van telenet. 

Dan moet je het mac adress van je eigen router ingeven in mijn Telenet " bridging ".

Nadien best je router herstarten zodat de aanpassingen doorgevoerd kunnen worden naar je Telenet router.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Bridging via cv8560E

Ook belangrijk: gebruik xx:xx:xx:xx:xx:xx voor het MAC-adres voor bridging in te stellen, want met xx-xx-xx-xx-xx-xx zal het niet werken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Arnie
Professional Allesweter

Bridging via cv8560E

Nogmaals; het juiste mac adres en formaat vind je het eenvoudigste door gewoon via my telenet te kijken bij aangsloten apparaten. Dit adres even copy-pasten in het bridge veld, opslaan en best daarna de modem herstarten.

Arnie | Krak
Arnie
Professional Allesweter

Bridging via cv8560E

@Steven0703  schreef:

Begrijp ik goed dat ik het mac adres van mijn eigen router moet ingeven bij de bridge modus in mijn telenet ? ik had begrepen dat ik een publiek ip ga verkrijgen en dat alleen poort 1 van de modem nog zou werken 

Momenteel krijg ik een ip adres dat begint met 192....

Het speelt geen rol aan welke van de 4 LAN aansluitingen je je eigen router aansluit. Dit hoeft niet poort 1 te zijn.

Indie de wan poort van je eigen router nog altijd een 192.168 adres ontvangt wil dat zeggen dat de bridge functie niet werkt. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1. Je hebt niet het juiste mac adres ingegeven in my telenet - zie mijn vorige bericht hoe je dit het beste doet
  2. De config aanpassing is (nog) niet overgenomen door je modem - reset je modem eens, eventueel even aanzetten terwijl je een 12-tal seconden de reset toets ingedrukt houdt.

Arnie | Krak
Steven0703
Freshman Beetjesweter

Bridging via cv8560E

Bon

Ik heb dus het mac adres dat in mijn telenet bij verbonden apparaten staat ingegeven ( verschilt 1 nummertje van dat dat op mijn eigen deco staat, de deco staat ingesteld als router btw

Daarna de modem en de deco zonder stroom gezet en dan de modem terug opgestart en eens die opgestart was de deco -> Geen resultaat

Daarna dan alles terug zonder stroom gezet en de modem laten opstarten terwijl ik de resetknop hiervan 12 sec ingehouden heb, daarna terug deco opgestart ( als enige toestel verbonden met lan poort van modem) -> Geen resultaat 

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Bridging via cv8560E

@Steven0703  schreef:

Daarna dan alles terug zonder stroom gezet en de modem laten opstarten terwijl ik de resetknop hiervan 12 sec ingehouden heb, daarna terug deco opgestart ( als enige toestel verbonden met lan poort van modem) -> Geen resultaat 

Heb je hierna de instellingen in MyTelenet gecontroleerd? Mogelijk zorgt de reset ervoor dat de bridging niet langer ingesteld staat.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying