42418
netweters
|
18801
gesprekken
|
20298
vragen
|
Hoi,
Bel eerst eens naar hun
https://www.tcl.com/be/nl/contact-us
Zorg dat alle papieren model nr ook de serie nr
Zo veel mogelijk info
Wie weet kunnen ze via telefoon oplossen
09h00 - 18h00 (ma-vr)
02 896 29 99
is het niet zo dat de ci+ en de tv moeten kunnen samenwerken, dus dat er een soort lijst van tv's/ tvmerken is dewelke toestaan dat de ci+ kaart kan decoderen of niet?
losstaand van de ci+ standaard - en als de kaart/telenet dus deze tv/het merk in zijn lijst niet bevat het niet kan werken / ik dacht dit ooit begrepen te hebben vanlangs een andere (duitse) forumpagina toen ik een ci+ in een enigma decoder wou activeren, dit vereist een file met ' ondersteunde tv ID' ,
standaard is zulks een enigma2 dvb-c ip decoder niet ondersteund door de ci+ (misschien omdat het dan van functie al bij al mogelijk wel erg veel bij een digicorder/tv box in de buurt komt of zelfs overstijgt)
alleszinds als de tv een halve dag laten aanstaan, rechtstreeks aangesloten op de muur, het niet oplost, is het misschien toch zoiets.
een nieuwe tv dewelke al stuk is, kan wel maar lijkt me eerlijkgezegd niet echt waarschijnlijk
De laatste tv's die verkocht worden zijn in orde voor de tv kaart
Het zijn oudere modellen meer dan 10 jaar waar het af toe niet werkt
En met Samsung tv voor de Duitse markt moet je opletten die doen moeilijk
En enigma kan je niet op een tv zetten is alleen voor de tv bakjes
Het probleem ligt aan de tv is niet de eerste keer een probleem TCL tv is
Komt wel goed
Het is net mijn 'oude' Samsung die het wel netjes doet met het CI+ kaartje 😉
Aan het kaartje ligt het dus niet, want dat werkt op je oude TV. Een defect aan de nieuwe TV, het is mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Ik denk dat het al is voorgesteld, maar kan je analoog zoeken uitschakelen en enkel digitaal zoeken? Heb je het al eens met een ander kaartje geprobeerd? Of met een andere kabel, een andere verbinding met de NIU?
feit dat het bij sommige oudere tv's niet werkt is dat deze dvb-t2 terrestrial ondersteunen maar geen dvb-cable soms denk ik
het slot was wel hetzelfde enkel met antenne ondersteuning alleen, werkte het decoderen van de kabel niet
maar de TCL heeft cable, antenne en satteliet.
misschien is er ergens een selectiemenu nog hiervoor in het toestel?
Als er correct gezocht werd naar de zenders (dus met onder andere dvb-c, netwerk id 22 en frequentie 322000 dan kan je altijd afstemmen op 2 voor vrt één en op 4 voor vrt Canvas. De CI+ wordt dan niet gebruikt want deze twee zijn ongecodeerd te kijken. Heb je geen beeld op deze twee, dan is er niet correct afgestemd.
Heeft u contact opgenomen met TCL
Hou ons op de hoogte
Die zenders heb ik VRT, Canvas ... niet gecodeerd ... op 1 staat VTM ... dan gaat hij zijn kaart synchroniseren met op 90% de foutmelding 17
Ja, heb een 'case' geopend bij TCL
Hoi Sara, je zei TV ontvangen met enige vertraging. Mag ik vragen hoeveel tijd er tussen bestelling en levering van de TV was. We zitten hier zelf al meer dan een week op te wachten. Deze blijft op verzending in afwachting staan
Beste,
Ik heb net exact hetzelfde probleem met mijn nieuw TCL tv van Telenet (feestpromo).
Ook alle stappen doorlopen (zoals reeds vermeld) maar niets lijkt te werken…
Ik volg deze case en hopelijk snel oplossing!
Hou ons op de hoogte
Onze indruk is de tv niet voor Europa bedoelt is we kunnen er naast zitten
Er zou daar toch een update moeten gemaakt worden en verplicht doorduwen via internet ze kunnen dit
Tot op heden geen oplossing.
Niet zo netjes van Telenet, een product promoten wat niet werkt met hun eigen systeem 🤔
Dit zou inderdaad simpel kunnen opgelost worden met een update van de TV ... maar eerlijk? ... denk dat ze zich daar niet mee bezig houden 😡