24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Ik heb een TV in de slaapkamer waarin een CI+-kaart zit.
Nu is deze een lange tijd niet gebruikt geweest en bij het eerste hergebruik kreeg ik volgende melding: "Your Telenet smartcard is being reactivated as the digital TV was not used for some time. Do not unplug the TV. Still see this message after 60 minutes? Contact Telenet consumer service"
Enkel VRT en Canvas wordt getoond.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Optie A neem contact met Telenet en vraag voor reactivatie van de kaart. Ik denk dat ze één of twee getallen gaan vragen van de CAM (hetgeen je in de tv steekt, in de CAM sit ook nog een smartcard).
Optie B laat de tv in standby staan en heb een paar dagen geduld en het komt vanzelf in orde.
Je kan ook naar het compact signaal kijken zonder de CI+. Kies dan kanaal 42 (ipv 22) en frequentie 290000 ipv 322000, de twee andere paramters blijven gelijk. Hierbij heb je een twintigtal tv zenders plus nog een groot deel radiozenders (minder dan met de CI+).
De ci+ kaart moet wel een zender kunnen zien, dus de tv moet zeker aanstaan om updates te kunnen ontvangen via de kabel, met hem in stand-by te zetten komt het er niet door.
hij zal moeten inbellen voor een heractivatie en dan de tv een tijdje op vtm laten staan.
@max1139 Dit is inderdaad een veelvoorkomend probleem met de CI+ kaart. Na een tijdje worden deze bij Telenet in afzondering geplaatst 😉
Een goede raad, gebruik een Google Tv chromecast met de tv app op. zeer gemakkelijk in gebruik en als je daar moet heractiveren is het gewoon de QR code inscannen, inloggen via uw Telenet account en je bent vertrokken. Ik veronderstel dat je in je living de TV box gebruikt ? Of is dit de enigste mogelijkheid om tv te kijken ?
Telenet weet absoluut niet of je de CI kaart gebruikt of niet en plaatst ze dus niet in afzondering. Ik heb in mijn stacaravan een CI kaart en deze wordt 6 maanden niet gebruikt. Telkens het nieuwe saizoen begint komt die terug actief met heel wat geduld. Op VTM afstemmen en wachten tot er beeld komt.
Hoi @max1139!
Wanneer je langere tijd geen gebruik maakt van je CI+-module, kan deze zijn kijkrechten verliezen omdat er te lang geen communicatie met ons netwerk plaatsvond. In zo'n situaties kan je gewoon even inbellen naar de klantendienst van Telenet (of een berichtje sturen via de sociale media-kanalen). Je mag hierbij vermelden dat je kaartje langere tijd niet actief was, dan weet de medewerker meteen wat doen 🙂
Bedankt voor de tip. Na een tijdje op een geblokkeerde zender (moet niet VTM zijn) werkte alles weer.
Regelmatig wordt de beveiligingssleutel van de versluiering aangepast. Als je tv niet aanstaat (of in stand by volgens mij), krijgt die geen nieuwe beveiligingssleutel.