Beantwoorden
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Ik had graag mijn Telenet TV-Flow omgezet naar TV met een kaartje d.m.v. een CI+ module. Kan dit nergens meer op de productpagina terug vinden. Is dit niet meer te verkrijgen via Telenet? Ik vind dit zeer jammer want ik ben namelijk super tevreden over de paar niet beveiligde zenders zoals Een via distributiekabel (COAX) zonder het gedoe van een extra digicorder of tv box.

 

Tv kan gewoon terugspoelen, opnemen, tv gids etc. Waarom zou ik dan gaan "klooien" met een extra setup box van Telenet... Ik hoop dat dit alsnog verkrijgbaar is? TV Flow is ook niet echt vloeiend want telkens smartphone nemen, app openen en dan meestal opnieuw moeten inloggen, chromecast opstarten op tv etc... vergt enorm veel tijd. Van zender zappen met tv afstandsbediening gaat ook al niet via dit systeem en ondertitels die zijn er niet (via TeleText)?

0 Likes
24 reacties
Ex-Netweter
 

CI+ module niet meer te verkrijgen?

@Qlii256 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

Je kan het kaartje nog steeds in een Telenet winkelpunt kopen.

Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Enkel in een winkel en niet online dus? Hoor ik dan mijn TV Flow op te zeggen en heb ik dan geen TV abbonement meer of hoe gaat dit in z'n werk?

0 Likes
Ex-Netweter
 

CI+ module niet meer te verkrijgen?

@Qlii256 

Ik denk niet online.

Als je in een Telenet winkel kan geraken dan kunnen ze je daar ook alle uitleg geven.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/Telenet-winkelpunten/

Nog een beetje uitleg:

https://www.telecomvanassche.be/tv-met-een-kaartje/

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

TV abbonement blijft +- 18 euro per maand

kaartje haal je in de winkel simpel 70 euro 1 keer

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@Qlii256  schreef:

Ik had graag mijn Telenet TV-Flow omgezet naar TV met een kaartje d.m.v. een CI+ module. 


Ik neem aan dat je een One of One Up abbo hebt met de optie Flow TV.

Met andere woorden: je betaalt géén kabelabonnement meer, en je hebt dus geen "recht" meer om TV te kijken via de coax.🤔

 

Je kan inderdaad nog altijd een CI+ module (TV met een kaartje) aanschaffen, maar je zal dan ook moeten betalen voor Iconic TV (+ 20 EUR). Bij Iconic TV is het kabelabonnement (18,58€ incl. auteursrechten) inbegrepen, alsook de huur van één TV-Box. Zonder kabelabonnement:

  1. heb je geen "recht" om TV te kijken via de COAX!
  2. zal je kaartje administratief niet kunnen ingeboekt worden, en dus niet ge-activeerd worden.

@Qlii256  schreef:

... want ik ben namelijk super tevreden over de paar niet beveiligde zenders zoals Een via distributiekabel (COAX) zonder het gedoe van een extra digicorder of tv box.


Een alternatief om TV te kijken via de COAX zonder kaartje is het "Compact Signaal".

Scan de kabel met de juiste instellingen: 290MHz, netwerk-id 32.

Het Compact Signaal bevat een 20-tal onversleutelde zenders: één, Canvas, Ketnet in HD (die je nu ook al ziet), de rest in SD. 

Als je tevreden bent met het aanbod (20 zenders) en de kwaliteit (SD), kan dat een optie zijn.

 

PS. Ook voor het "Compact Signaal" heb je theoretisch een kabelabonnement nodig, maar zolang Telenet geen filter gestoken heeft op de coax kan je de TV kanalen technisch gezien nog altijd ontvangen ...

0 Likes
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Bedankt voor de uitleg! Het zal me dus meer gaan kosten... Ik laat het dan maar zo. Er zit geen filter op de COAX en kan gewoon naar de onversleutelde kanalen kijken. Dat ik daar blijkbaar nog extra auteursrechten voor moet betalen wist ik niet. Ik dacht dat ik ook inbegrepen zat in Telenet Flow.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

@flip1953  Niet juist, voor een kaartje moet je geen iconic tv hebben. Mijn schoonmoeder heeft zo lang gewerkt en mijn zus werkt nu ook zo. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@marc1201  schreef:

@flip1953  Niet juist, voor een kaartje moet je geen iconic tv hebben. Mijn schoonmoeder heeft zo lang gewerkt en mijn zus werkt nu ook zo. 


Sorry, maar jij spreekt van het verleden ...

Je kan nooit TV met een kaartje hebben zonder kabelabonnement.

Jouw schoonmoeder en schoonzussen hadden of hebben dus een kabelabonnement (18.58€ per maand).

 

Vandaag kan je bij Telenet geen kabelabonnement meer bestellen zonder TV-Box of digicorder.

Iemand die nu een One of One Up abo heeft, zal dus Iconic TV moeten nemen (20€ per maand) om TV met een kaartje te kunnen gebruiken.

Mijn antwoord aan @Qlii256 is dus wel degelijk juist (hij zal moeten overschakelen van Flow TV (9.50€) naar Iconic TV (20€).

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

@flip1953 heb nooit gezegd dat zij geen kabel abonnement hebben hé.. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

@marc1201 

Ik heb ook nooit gezegd dat je Iconic TV moet hebben voor TV met een kaartje ...

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Ik heb maanden ditzelfde probleem gehad en blijkbaar niemand kan daar bij Telenet 100% op antwoorden. Ik zal het correcte antwoord nu eens geven...

 

Wij hebben momenteel een OneUp for 1 ZONDER TV-box, digicorder of whatever. Wel hebben wel ons maximum aantal CI+ kaartjes, namelijk 4.

Wat ik betaal is de OneUp 86€ + het kabelabbo van een dikke 18€.

Dus het is blijkbaar wel mogelijk om een kabelabbo te hebben zonder TV-Box.

 

En eerlijk? Ik vind het niet meer dan normaal. Zo'n tv-box of digicorder heeft ook z'n elektriciteitsverbruik. Gedoe met kabels enz. terwijl er uiteindelijk legio televisietoestellen bestaan waar je evengoed mee kan opnemen enz.

Kost me 1,5€ per maand minder aan huur voor dat apparaat, maar ik ben tenminste niet geplaagd met niet doorspoelbare reclame en extra sluimerverbruik.

0 Likes
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module niet meer te verkrijgen?

Wow, bedankt voor je reactie! Ik twijfel nog, maar dan ga ik ook echt veel meer betalen per maand... Ik kan nu ook gewoon kijken naar bepaalde ongecodeerde zenders zonder kabelabonnement. Ook al is dat niet legaal, pech voor Telenet als zij dat niet afblokken dan? Maar ik betaal wel voor TV Flow dus eigenlijk betaal ik wel om die zenders te kijken toch...

 

Ik weet dus nog niet wat ik ga doen. Het is dus blijkbaar ook niet simpel om zo'n kabelabbo te verkrijgen zonder die digicorder troep...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module niet meer te verkrijgen?

@Qlii256eens bellen naar Telenet om dit na te vragen voor enkel kabelabbo, normaal kan dit niet meer omdat analoog gestopt is en er enkel digitaal is, hun systeem kent geen analoog kabelaanbod meer.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

CI+ module niet meer te verkrijgen?


@Qlii256  schreef:

Maar ik betaal wel voor TV Flow dus eigenlijk betaal ik wel om die zenders te kijken toch...

 

Ik weet dus nog niet wat ik ga doen. Het is dus blijkbaar ook niet simpel om zo'n kabelabbo te verkrijgen zonder die digicorder troep...


Op die manier had ik ook een discussie met Telenet. Bij mijn Whoppa was dat kabelabonnement inbegrepen in het pakket. Nu blijkbaar niet meer.

Ik stelde ook de vraag: het kabelabonnement heeft twee parameters: auteursrechten en kabelabonnement zelf. 

Heb je One, komt vaste lijn en internet binnen via de KABEL. Kijk je via TV Flow, kijk je in wezen naar dezelfde programma's als via Iconic. Enkel middels een app ipv via de kanaalkiezer van je tv of decoder. Op die manier hoeft dat kabelabonnement niet betaald te worden. Leg dat eens uit... "Euuuhhhhhhhhh 🤔". Ik weet het dus nog altijd niet.

 

 

In verband met die filters: ik heb al gehoord dat men dat niet meer doet sinds analoge gestopt is.

Wat ik ooit had: jaartje of tien tv geleden klant geweest bij TV-Vlaanderen en internet via Telenet. Op zeker moment op vrijdagavond geen beeld meer analoog en geen internet. Filter ertussen en coax afgeknipt. Gebeld: "tsja, zal ten vroegste komende woensdag worden dat we technicus sturen." Waaaat? Ok, zal ik het zelf wel oplossen. Filter eraf geschroefd en stekker terug op de verdeler... en er is nooit iemand voor langs geweest die woensdag.

Jaartje of 3 later was het nut van TV-Vlaanderen tv voorbij. De CI+ kaartjes waren net op de markt en dan schakelden we terug over. Ik dacht toen naar die Whoppa. Tot mijn stomme verbazing zat daar nog steeds geen filter tussen. Had ik dat toen geweten...

 

Wat men bij Telenet ooit zelf aan de telefoon gezegd heeft: activeer zo'n kaart bij een actieve Telenet tv abonnee en stop ze in jouw tv toestel. Dat kan je ook doen natuurlijk. 😈

0 Likes