Beantwoorden
Debra
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

CI+module werkt niet

Hallo iedereen,

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een nieuwe Philips 43PUS6262/12 tv. Aangezien deze bovenstaat wilde ik hiermee werken met de CI+module. Heb deze dan ook bij telenet aangekocht.

Volgens de site is de tv compatibel en ik heb zelf gecontroleerd of de tv de laatste versie van software heeft en ook dit is het geval.

Ik heb al de stappen correct gevolgd; Dus begonnen van de fabrieksinstellingen, zenders gezocht en gevonden en vervolgens de CI+module ingevoerd.

Echter krijg ik de melding dat de CI+module niet correct lijkt ingevoerd (hoewel deze wel juist zit)

Weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?

 

Als ik de oplossing hier niet krijg ga ik de helpdesk van Telenet bellen

0 Likes
7 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

CI+module werkt niet

  • Zorg dat de smartcard correct in de CI+ module zit: 
    https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-smartcard-in-ci-module/
  • Zorg dat de CI+ module recht in de CI+ sleuf zit.
    Ik heb ook een Philips smart-tv en het is heel gemakkelijk om de CI+ kaart een klein beetje schuin in het CI+ slot te steken, waardoor er 1 rij van pinnetjes geen contact maakt met de CI+ module.
0 Likes
Debra
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

CI+module werkt niet

Dit heb ik allemaal al geprobeerd. 

Ik heb ondertussen ook al naar de helpdesk gebeld. Ik ben de CI+module en het kaartje mogen gaan ruilen om te kijken of dit de oorzaak was, maar zonder succes.

Ze gaan morgen een technieker sturen (wat me €25) kost, dus als ik het op een andere manier opgelost krijg 😉

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+module werkt niet

Aangezien het kaartje al omgeruild is en je tv zegt dat het kaartje niet goed zit, vrees ik dat ofwel het kaartje effectief niet goed zit of dat er iets mis is met de sleuf in je tv.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

CI+module werkt niet


@Wheng schreef:

Aangezien het kaartje al omgeruild is en je tv zegt dat het kaartje niet goed zit, vrees ik dat ofwel het kaartje effectief niet goed zit of dat er iets mis is met de sleuf in je tv.

 

Indien dat laatste zal de TV fabrikant een nieuwe sleuf moeten insteken ofwel een nieuwe TV kopen ofwel toch met een digibox/digicorder werken ofwel analoog kijken.


 

0 Likes
chukky
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Trick or treat? All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CI+module werkt niet

Woon je ver van Dilsen? 

Een kop koffie is genoeg 😉

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+module werkt niet

@Debra - Is de technieker langsgeweest? Is het probleem opgelost?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Debra
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Primeur!

CI+module werkt niet

technieker is ondertussen langsgeweest. Hij heeft zowel de kaart als de sleuf (pinnen) wat proberen proper te maken en opnieuw ingestoken. Dit werkte wel. Blijkbaar waren ook de barcodes niet correct gescand dus had daarna ook nooit gewerkt

Nu werkt het prima. Vraagt wel telkens als ik tv aanzet de netwerk id. Ook als ik deze niet ingeef werkt het wel perfectSmiley Tong