24750
netweters
|
152319
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hopelijk kan iemand helpen:Ik heb een Tv PhilipsLED HD 32phs4132/12 deze staat in de lijst van compatiebele tvs. Ik heb een CI+kaartje bijgekocht .
De installatie lukt prima (zenders 261 digitale en 22 analogen worden gevonden)
instellen van 322Mhz en regio 22 lukt
kaartje ingestoken en melding dat kaartje erin steekt en bezig is geactiveerd te worden en 30 min kan duren
Deze melding blijft echter, bellen naar 015666333 geeft de melding technische storing wij kunnen u niet helpen. 2maal bellen naar helpdesk ( waar telkens het kaartje terug geactiveerd werd) geen resultaat
In de winkel nog eens terug geactiveerd :geen resultaat, 2de winkelbezoek nieuw kaartje gekregen geen resultaat, bij de vriendelijke Tv verkoper nieuwe Tv gekregen geen resultaat.
Met mail contact gehad bij telenet ( lijstje met mogelijke oorzaken oa Nederland of zweden kiezen als land)geen resultaat.
Ik weet het niet meer.
Op mijn zenderpaket in mijn telenet staat CI+ module digitale TV
Is er iemand die mij een gouden tip kan geven
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Ex-Netweter
Je hebt al veel geprobeerd zo te zien.
Kan je eens kijken welke firmware je tv heeft? Dat vind je normaal wel ergens in de instellingen.
Ik vermoed dat je ook al eens veel langer hebt gewacht dan 30 minuten?
(Ik heb geen idee of dit ermee te maken heeft maar testen kan geen kwaad)
Is je coax kabel in orde? Misschien een beetje drastisch maar probeer anders even de tv te verplaatsen tot aan de NIU. De NIU is zo een zwarte doos waar de coaxkabel in toekomt en gesplitst wordt. (Niet iedereen heeft zoiets)
Dus je hebt de coaxkabel waar die binnenkomt, die wordt gesplitst naar de modem. Kun je je tv daar ergens in de buurt insteken of rechtstreeks op de NIU als je er een hebt?
De Tv staat naast de NIu en de zenders worden gevonden dus coax zou Ok moeten zijn
ik heb al eens 1 uur gewacht ook maar dit alles is zo tijdrovend
huidige software tv is TPN171E_461.002.190.000
PQ versie V0.55
@Ex-Netweter
Mmh ik zie alleen maar stabikity improvements. Niks concreet voor de rest.
Je kan altijd eens proberen te updaten al betwijfel ik of het gaat helpen.
Zelf kan ik ook niet echt meer op een oplossing komen. Mogelijk ligt het aan Telenet maar dat is natuurlijk niet zeker...
Op het kaartje staat onder de streepjescode een nummer dat met 12 begint en op de module eentje dat met 17 begint.
Bel nog eens naar de klantendienst of ga nog eens naar de winkel om te laten controleren of de CI+ met deze nummers geactiveerd is.
Zie hier voor een afbeelding (je ziet de 12-nummer op het kaartje staan, de 17-nummer niet, vermoedelijk op achterkant)
Kan de analoge zenders bekijken
Activatie van het kaartje 2de al ,is reeds verschillende keren gebeurd door telenet
Hebben ze het 2e kaartje correct geactiveerd? Laat het nog eens nakijken zoals @Wheng zegt. Want een kaartje vervangen vergt 2 handelingen. Eerst het ene nummer activeren, een 10-tal minuten wachten en dan het 2e nummer activeren. Serienummer en kaartnummer konden in het verleden niet gelijktijdig vervangen worden tenzij dit nu veranderd is. Wij deden dat vroeger altijd zo en als de klant het wenste dan kon die wachten totdat we op een TV die zeker werkte ( = ingesteld om met CI+ te werken) de zenders konden bekijken. Zo wisten we direct of het kaartje wel werkte.
Ik zou volgende zaken nakijken (zonder garantie dat dit helpt):
Heb je al eens gekeken naar 2 (één), 4 (canvas), 12 (ketnet). Met of zonder kaartje moeten deze zenders kunnen zien.(net zoals de radiozenders van de vrt, op Philips doorgaans 1900, 1901, ...).
Heb je de software versie van je tv nagekeken?
Je tv-toestel werkt met softwareversie (of hoger) V1.230: dat is geschikt voor 'TV met een kaartje'! dixit Telenet.
Heb je tijdens de melding, na een half uurtje wachten al geprobeerd om over te schakelen naar een vrt zender (één, canvas, ketnet).
Het 'kaartje' van Telenet bestaat uit twee delen: de CI+ module en daarin een smartcard. Steekt de smartcard wel volledig in de module?
Als je famile of buren hebt die kabel hebben van Telenet eb een tv hebben met een CI+ (al dan niet in de telenetlijst), kan je daar je kaartje een insteken. Als daar de 'activatie' lukt, probeer dan thuis opnieuw.
ondertussen nog eens 20 minuten betaald aan de lijn gehangen met telenet helpdesk
men gaat nu een mannetje langssturen op maandag ben nieuwsgierig
is de CI-plus module zichtbaar bij instellingen van de Tv
@Ex-Netweter@ schreef:ondertussen nog eens 20 minuten betaald aan de lijn gehangen met telenet helpdesk
men gaat nu een mannetje langssturen op maandag ben nieuwsgierig
is de CI-plus module zichtbaar bij instellingen van de Tv
Heb je de 12-nummer en 17-nummer laten controleren?
Opgelost Tv met een kaartje werkt
Technieker komt langs doet zijn laptop open en ziet dat het Kaartnummer niet klopt
Einde vreemd verhaal
Nu ga ik alle kosten van telefoon terugvorderen van Telenet want deze staan op mijn rekening!!!!
bedankt voor de hulp beste vrienden
zonder dank aan telenet voor het onproffessionalisme.