Beantwoorden
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

Mijn modem only CV7160E werkte goed. Zelfs snelheden tot bijna 1.000 Mbit.

Nu blijkt Telenet de modem plots af te toppen op 40 Mbit. Geen idee waarom.

 

Ik moet die nu vervangen door een CV8560E. (Waarvan Telenet blijft beweren dat dit een modem only is.)(Activeer dan de WAN poort!!!)

- Eerste installatie: modem bleef maar updaten na vertrek van de technieker. Oude modem teruggehangen en die bleek nog te werken. (Mac adressen waren niet goed doorgegeven???)

- Morgen tweede poging.

Hopelijk geen problemen met de Mac-Passtrough optie.

0 Likes
17 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

De modem only docsis 3.0 hebben ze hier 2 jaar geleden ook opzettelijk verlaagd naar 400/40Mbps

Haalde vlot +950Mbps.

De  CV8560E is geen modem only,heb die nu en heel tevreden over.Modem only wordt niet meer geleverd.

Compal CV8560E HGW 3.1

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

De CV8560E is idd geen modem only, maar hij is wel geschikt om dezelfde use case op te vangen: een publiek IPv4 adres op je eigen firewall of router.
Dat werkt heel goed, op voorwaarde dat de modem goed geprovisioned is wel te verstaan 😉
Ik ben er heel tevreden mee.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.


@Bartie  schreef:

Mijn modem only CV7160E werkte goed. Zelfs snelheden tot bijna 1.000 Mbit.

Nu blijkt Telenet de modem plots af te toppen op 40 Mbit. Geen idee waarom.


Telenet moet regelmatig de bandbreedte op haar coaxnetwerk verhogen om steeds méér klanten 1 Gbps te kunnen aanbieden.
Daarom schakelt Telenet EuroDOCSIS 3.0-kanalen uit en gebruikt de vrijgekomen kanalen voor EuroDOCSIS 3.1
Het gevolg is je met EuroDOCSIS 3.0-modems geen hoge snelheden meer kan halen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

Hetzelde zal gebeuren, bij de volgende stap wanneer Telenet Docsis4.0 introduseerd.

Docsis3.1 inleveren voor een docsis4.0 voor giga snelheden zowel down als up speed.

Telenet test momenteel de inzet van Docsis 4.0 in zijn Belgische netwerk. Bij een test haalde het bedrijf een downloadsnelheid van 8,5Gbit/s

https://www.cablelabs.com/technologies/docsis-4-0-technology

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

@Bartie omdat je nog een oud type modem gebruikte en telenet die er uit wilt met de tijd, deze zijn ook nog Docsis3.0 en telenet geeft enkel maar tot 1000 download op de Docsis 3.1 modems omdat daarop de snelheid dan nog hoger kan zonder veel problemen van onstabiel zijn wat met de Docsis 3.0 toestellen wel kan zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

@Bartie 

Mijn modem only CV7160E werkte goed. Zelfs snelheden tot bijna 1.000 Mbit.

Nu blijkt Telenet de modem plots af te toppen op 40 Mbit. Geen idee waarom.

 

Je bedoelt natuurlijk 400 Mbit ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

De CV7160E kan zelfs max 1,2Gbps aan.

0 Likes
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

Ja, ik bedoelde 400 Mbit. Stond zo in de titel.

 

En ik zie ook hoe je aan zoveel berichten geraak:

overal op reageren, zelfs als je geen antwoord weet!

Bvb.: "Da's wel heel vreemd, van zo een probleem had ik nog niet gehoord. En helaas kan ik er u dus ook niet mee helpen. ☹️"

Korvo
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag On a roll... Jij bent af!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

kan deze CV7160E modem ook als modem-only gebruikt worden zodat men een eigen router kan gebruiken achter deze CV7160E ?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

@Korvo kan deze CV7160E modem ook als modem-only gebruikt worden zodat men een eigen router kan gebruiken achter deze CV7160E ?

 

Zekers als jij die CV7160E hebt,je kan dan wel niet hoger dan 400Mbps krijgen indien je OneUp 1Gbps wil.

Telenet levert deze CV7160E niet meer.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.


@Korvo  schreef:

kan deze CV7160E modem ook als modem-only gebruikt worden zodat men een eigen router kan gebruiken achter deze CV7160E ?


Het antwoord heb je al van @robatoras gekregen, maar even ter info:

Je kan die modem niet gewoon als modem-only gebruiken, het IS een modem-only.

Is het uw bedoeling van uw eigen router te gebruiken zonder last te hebben van dubbele NAT dan kan je de E-Router gaan halen. Die heeft een MAC Passthrough functie (dikwijls verkeerdelijk als bridge functie aangeduid) waardoor je voor IPv4 het router gedeelte uitschakelt op één ethernetpoort naar keuze. De andere drie poorten blijven gewoon ook werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Korvo
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag On a roll... Jij bent af!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

De bedoeling is idd een modem te hebben die gewoon MAC Passthrough doet zodat men een eigen router kan gebruiken.

De router heeft ook een Clone MAC Adress optie op de WAN poort indien dit vereist is door de ISP.

En JA, die dubbele NAT wil ik zeker vermijden 😁

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

@Korvo 

Dan moet je inderdaad even langs een telenet centre gaan en uw huidige HGW omruilen voor de E-Router. Eens aangesloten koppel je uw eigen router aan op één van de vier poorten van de E-Router. Daarna ga je via "mijn telenet" naar de "eigen netwerk" settings en daar kan je dan het MAC adres van uw eigen router ingeven. Goed opletten dat je het WAN MAC adres opgeeft ...

Na opslaan en herstarten is de MAC Passthrough actief.

MAAR ....

Momenteel is er enorm veel storing op "mijn telenet". Menig klant kan meer niet dan wel aan zijn settings. En in het bijzonder diegenen die reeds de nieuwe interface van "mijn telenet" gekregen hebben. Voor die mensen is het momenteel nog onmogelijk om hun netwerksettings te beheren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.


@StefaanH  schreef:
Is het uw bedoeling van uw eigen router te gebruiken zonder last te hebben van dubbele NAT dan kan je de E-Router gaan halen. Die heeft een MAC Passthrough functie (dikwijls verkeerdelijk als bridge functie aangeduid) ... waardoor je voor IPv4 het router gedeelte uitschakelt op één ethernetpoort naar keuze. De andere drie poorten blijven gewoon ook werken.

kleine correctie:

.... waardoor je voor IPv4 het router gedeelte uitschakelt op één toestel naar keuze.

Alle 4 de ethernet poorten blijven gewoon werken (ook de poort waarop je de eigen router zet, bijvoorbeeld via een switch ...).