Beantwoorden
Franckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Ci+ module telenet

Ik ben in het bezit van een Panasonic TX-32ESW404. Nu blijkt dat hij een CI+ module heeft waardoor ik draadloos interactief kan worden om yelo play te bekijken. Nu blijkt dat deze compatibel is met Ziggo. Klopt het dat het kaartje van Telenet er dan niet in past? Of bestaat er zoiets om deze te vervangen?

0 Likes
6 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ module telenet

Ik denk dat je de zaken wat door elkaar haalt. Met een CI+ kaartje van Telenet kan je - na eenmalige betaling - genieten van het basisaanbod aan digitale (en niet-digitale) zenders. Je televisie moet wel degelijk verbonden zijn met de kabel.

 

Voor zo ver ik weet heeft een CI+ kaartje weinig te maken met interactief Yelo Play bekijken. Wat wél kan is dat je een nieuw (afzonderlijk) abo op Play (More) neemt en dan kan je dat bekijken via dat kaartje. Terugkijken of opnames van een digicorder kan bij mijn weten niet. Wellicht ondersteunt je smart tv een harde schijf en dan kan je bijvoorbeeld pauzeren, terugspoelen, opnemen, ...

 

Ik kan bitter weinig vinden over jouw toestel, maar deze kwam ik wel tegen:

https://www.coolblue.be/nl/product/801268/panasonic-tx-32esw404.html#product_specifications

 

Daar staat dit over Ziggo:

 

Certificering CI+ module

Certificering betekent dat het toestel is getest in combinatie met het signaal en correcte werking met de CI+ modules van de provider. Is de televisie niet gecertificeerd voor jouw provider? Neem dan contact op met je provider om te controleren of zij dit toestel ondersteunen. Is dit niet het geval? Dan gebruik je de decoder van je provider om digitale televisie te kijken.

 

Dit wil zeggen dat het met een CI+ kaartje zeker moet lukken onder Ziggo. Wil dit zeggen dat het niet werkt onder Telenet? Zeker niet. Ook al staat jouw toestel niet in deze lijst:

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

 

Het is heel goed mogelijk dat het met het kaartje van Telenet wél zal kunnen. Een nicht van me heeft een Medion (helemaal niet in de lijst) en daar werkt het ook mee.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ module telenet

CI+ module aankoop €69 (eenmalig) en als je nog geen DTV of internet of vaste telefonie van Telenet hebt een activatie van €50 (eenmalig) en uiteraard je kabelabonnement (€17,90 per maand).

Je hebt het basisaanbod DTV met de mogelijkheid om ook Play, Play More, Sporting aan te schaffen (zenders alleen)  maar zonder de interactiviteit en andere bijkomende mogelijkheden. En nu begin ik te twijfelen of je dan ook de Yelo TV kan gebruiken op je tablet, PC of smartphone.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ module telenet


@igvfer@  schreef:
En nu begin ik te twijfelen of je dan ook de Yelo TV kan gebruiken op je tablet, PC of smartphone.

Ik heb een CI+ kaartje en ik kan bevestigen dat Yelo Play (dat is toch wat je bedoelt?) werkt op mijn PC (via browser) en smartphone (Android app).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Ci+ module telenet

Yelo Play kan je inderdaad ook gebruiken als je een CI+ hebt maar wel een belangrijke nuance: enkel mensen die een abonnement van digitale tv én internet van telenet hebben kunnen gebruik maken van yelo. Heb je dus enkel tv  dan zal dat niet lukken.

 

Met een CI+ heb je inderdaad geen interactieve diensten maar je kan wel films uit de tvtheek bestellen via Yelo. Heb je play of play more, dan kan je die extra zenders wel op je CI+ bekijken maar voor terugkijktv of de tvtheek ben je weer aangewezen op yelo. Via yelo is het zenderaanbod wel een stuk kleiner dan via de CI+ (zie hier).

 

Nog dit: Play of play more en/of sport  kunnen "gedeeld" worden met 4 digiboxen/corders in huis maar niet met een CI+.

 

 

 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ module telenet


@Wheng@  schreef:

Yelo Play kan je inderdaad ook gebruiken als je een CI+ hebt maar wel een belangrijke nuance: enkel mensen die een abonnement van digitale tv én internet van telenet hebben kunnen gebruik maken van yelo. Heb je dus enkel tv  dan zal dat niet lukken.

 


En wat met de nieuwe regeling vanaf 1 april dat je op elk netwerk, in Europa, naar Yelo play kunt kijken? Telt dat niet in België? Verlegen smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Ci+ module telenet


@igvfer@  schreef:

@Wheng@  schreef:

Yelo Play kan je inderdaad ook gebruiken als je een CI+ hebt maar wel een belangrijke nuance: enkel mensen die een abonnement van digitale tv én internet van telenet hebben kunnen gebruik maken van yelo. Heb je dus enkel tv  dan zal dat niet lukken.

 


En wat met de nieuwe regeling vanaf 1 april dat je op elk netwerk, in Europa, naar Yelo play kunt kijken? Telt dat niet in België? Verlegen smiley


Ik schreef niet dat je op het Telenet netwerk moet surfen.  Maar je moet wel klant zijn met digitale tv én internet van telenet om toegang te krijgen tot yelo.

Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/yelo-app-yelotvbe-wat-heb-ik-nodig/

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.