Beantwoorden
deboopi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Combinatie van een digibox en een digicorder

Ik heb thuis wel volledige netwerkbekabeling maar er zijn slechts een aantal contactpunten die werken.
Van de garage naar de woonkamer werkt de bekabeling wel.
Mijn telenetmodem staat in de garage, in de woonkamer is er op het netwerk een booster van telenet aangesloten (AP7465CE-TN) en daar hangt een switch aan en aan die switch hangt de telenet digicorder.
Verder hangt er aan die switch een telenet powerline.
Op de slaapkamer heb ik de andere powerline hangen en aan die powerline is de digibox aangesloten.
To zo ver allemaal goed want op de slaapkamer kan ik opnames van de digicorder bekijken.
Ik heb echter op de zolder ook een bureau maar daar klijkt de netwerkaansluiting niet meer te werken.
Daarom heb ik mijn oude d-link dir-855 wifi router op de slaapkamer aangesloten op de powerline en dan de digibox op de wifi router.
Met deze laatste opsteling vindt de digibox echter de digicorder niet meer terug.
Wat is hier de fout en hoe kan ik het oplossen om via de aansluiting op de router toch een connectie te hebben tussen digibox en digicorder?

0 Likes
6 reacties
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Combinatie van een digibox en een digicorder

Hoi,

Ik zou op jouw plaats proberen de "volledige netwerkbekabeling" in werking krijgen want een booster, powerline en twee wifi netwerken vraagt om storingen en dergelijke.

Jouw probleem is met de bijkomende netwerk van de wifi router en plaatsing van de digibox en digicorder in verschillende netwerken. De twee moeten op zelfde netwerk zitten.

Wat jij wel kan doen is de routing functie van jouw TP-link uit te zetten (DHCP off) en dan de kabel vanuit WAN port in een LAN poort te verplaatsen.

Kijk naar http://forums.dlink.com/index.php?topic=40832.msg140229#msg140229 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie van een digibox en een digicorder

@deboopi 

Hetgeen @amk hier terecht aanhaalt is dat het probleem met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan uw eigen router ligt.

Door een tweede router in uw netwerk te plaatsen heb je niet alleen dubbele NAT (maar dat is op zich niet zo erg) maar je gaat ook twee aparte netwerken hebben, elk beheerd door hun eigen router.

Hetgeen je moet doen om dat op te lossen is uw eigen router omvormen tot een AP. Dat doe je door in de settings van uw eigen router de DHCP functie uit te schakelen. Daardoor gaat die geen netwerk adressen uitdelen en heb je opnieuw één groot netwerk en zullen alle toestellen met elkaar connectie kunnen maken. Sommige routers hebben daar een speciale functie voor ingebouwd waardoor het simpelweg die optie activeren is. Is die functie niet ingebouwd moet je het manueel doen, maar dat is geen onmogelijke taak.

Het enige nadeel ervan is, dat wanneer je specifieke tools van uw router gebruikte, dat die wellicht niet meer functioneren.

Maar als ik uw tekst juist interpreteer is dat niet het geval, uw eigen router doet niks speciaals en zou eigenlijk vervangen kunnen worden door een AP of zelfs een switch. 

Je schreef dat je de digibox hebt aangesloten op de oude wifi router. Ik ga ervan uit dat dit bekabeld is want een digibox heeft immers geen WiFi aan boord. Vandaar dat ik aanhaalde: je kan er evengoed (of zelfs beter) een AP of zelfs een switch plaatsen in plaats van een router.

Het enige doel is immers om van uw powerline (in uw slaapkemer) een connectie maken naar uw digibox (in uw bureau), en dat in hetzelfde netwerk als uw digicorder.

Heb ik uw situatie juist geanalyseerd of heb ik ergens iets fout begrepen?

EDIT: om te kunnen werken moet er toch ook coax in uw slaapkamer en in uw bureau zijn. Daar spreek je niet over,


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
deboopi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Combinatie van een digibox en een digicorder

Coax is geen probleem, die heb ik in de slaapkamer.
DHCP staat al off maar dan moet ik beide netwerkkabels nog in een lan poort steken.
Daar bovenop heb ik nog een pc op zolder die via wifi connecteert.
Gaat dat nog werken als er geen kabel op WAN poort binnenkomt?
Ivm bekabeling, dat klopt inderdaad, de bekabeling nakijken is inderdaad de beste oplsssing, dat moet er nog eens van komen.
Een access point zou beter kunnen zijn maar ik heb de wifi functionaliteit nog nodig en ik had toch nog een router van mijn vorig netwerk toen ik nog bij Proximus was aangesloten voor internet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie van een digibox en een digicorder


@deboopi  schreef:

...
Gaat dat nog werken als er geen kabel op WAN poort binnenkomt?

...


Dat antwoord ga je zelf geven door de kabel die nu in de WAN poort steekt te hersteken naar een LAN poort.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Combinatie van een digibox en een digicorder

@deboopi 

Er bestaan AP's met WiFi ...

Maar als je uw bestaande oude router juist configureert hoef je inderdaad geen extra kosten te maken. Zolang uw router maar als AP werkt gaat dat allemaal lukken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
deboopi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Combinatie van een digibox en een digicorder

Probleem opgelost, dank u aan alle helpers.