Beantwoorden
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Beste leden,

ik heb een probleem. Nadat Telenet het analoge signaal op de kabel gedeactiveerd heeft heb ik deze tv ingesteld op het compacte signaal. Het is een Sony KDL-32-BX300, tot voor kort ging dit perfect. Maar ik heb ooit de tv moeten resetten, en sindsdien doet hij vreemd. Op land België en Nederland vindt hij niets qua parameters (zoals beschreven op de site van Telenet over compacte signaal) 290mhz, netwerk id 32. Oo andere landen vindt hij alles, dus ook de versleutelde. Ik zit met mijn handen in het haar. Het al veel geprobeerd, zonder veel succes.

Wat gaat er verkeerd?

Alvast dank!

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Compacte signaal  Sony tv

0 Likes
40 reacties
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Ik snap uw redenering. Maar dit is feitelijk niet de bedoeling. Het rare is dat de tv alle zenders vond, ook na de signaalswitch (dus de digitale zenders in SD) maar sinds kort niet meer. Alle landen heb ik al geprobeerd. Zowel op de 298Mhz als de 290Mhz band.

0 Likes
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Ik had dit al gedaan, ik ben nu opnieuw aan het scannen (eerst tv naar fabrieksinstellingen gezet, Zweden gekozen als land) maar wederom vindt hij helemaal niets op ‘Zweden’. Ik wil de firmware terugzetten naar een eerdere versie (update via usb achteraan de tv), maar als ik dat wil doen dan geeft hij de melding dat er geen firmware bestanden gevonden werden (terwijl ik wel de update op een usb-stick heb gezet)

ik geraak er lichtjes gefrustreerd van, ook omdat dit vroeger altijd vlekkeloos gewerkt heeft, en nu dus niet meer.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

@Rune_Pil die tv kan dit niet meer doordat de tv geen compact signaal gegevens heeft, die kan enkel de volledige scan doen met een CI module en alles scannen, 

waarom werk je niet met die favorieten dat er in zit, zo kan je enkel de SD zenders van het compact signaal kijken en vinden.

een andere oplossing is er niet met deze tv, is te oud voor die specifieke scan dat je wilt.

toen ik die tv had die nu bij m'n ouders staat kon ik nooit de compact signaal scan doen, heeft nooit gelukt, wel de scan met CI+ module.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

@Master-Magic 

Ik ga je niet tegenspreken, en het kan goed zijn dat het bij jullie nooit gelukt is, maar bij mij is het ooit wel gelukt. Ik spreek uit ondervinding. Een kennis van mij heeft dezelfde tv gehad, en bij hem is het toen ook gelukt (ik heb nagevraagd welke instellingen hij had ingesteld, maar die wist het niet meer aangezien het toestel al 3 jaar weg is) Ik heb ooit een nog oudere tv van LG (2008 met DVB-C tuner) ingesteld, daar kon ik ook niet 'Telenet' als provider kiezen, maar de installatie ging wel vlekkeloos (ook zonder CI+ module, en ik kon ook de zenders t.e.m. kanaal 23 (radio niet meegerekend) ontvangen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Op een Philips tv (model van 2009) volgt er automatisch een reset bij veranderen van land. Tot nu toe heb ik nog geen reden gezien om het land achteraf op België te zetten.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Het werkt op de tv maar bij de oude tv 's moet je wel Zowel op de 298Mhz als de 290Mhz band scannen

en daarna sorteren hij begint met la une

Mijn ouders hebben ook gehad was in 2010 nog

Op de afstandsbediening hartje duwen en dan  Digitale favorietenlijst
Hiermee geeft u de digitale favorietenlijst weer
die u hebt opgegeven

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv


@Rune_Pil  schreef:

Ik snap uw redenering. Maar dit is feitelijk niet de bedoeling. Het rare is dat de tv alle zenders vond, ook na de signaalswitch (dus de digitale zenders in SD) maar sinds kort niet meer. Alle landen heb ik al geprobeerd. Zowel op de 298Mhz als de 290Mhz band.


Hier ga je ergens de mist in ...

Je moet niet scannen op een band (niet op 290 Mhz, niet op 298 Mhz ...)

De 290 Mhz moet je ergens ingeven in de scaninstellingen bij snelscan (Quick scan) of zo. Op 290 Mhz zit de NIT (de tabel met de zenders en hun frequenties). Deze tabel wordt dan ingelezen door het TV toestel, die dan alle zenders uit deze "tabel" instelt. 

Ik begrijp dat het frustrerend is, maar ergens mis je iets denk ik.

0 Likes
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Ik weet perfect wat je bedoeld, en heb het ook zo gedaan. Mss gebruik ik niet de juiste benaming hiervoor, mijn excuses...

Ik ben wel nogal technisch aangelegd en heb de stappen op de Telenet site al vele malen geprobeerd te volgen, zonder succes (dit ook met wijzigen van landen, etc...).

Ik herinner mij wel dat het ooit gelukt is (compact signaal) met als land 'Nederland', maar als ik dat opnieuw probeer, vindt hij gewoonweg geen zenders meer idem dito met Zweden als land.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

@Rune_Pil 

Je hebt waarschijnlijk de laatste update op de tv zoals ik lees, daar is 1 en ander fout gelopen met de settings voor Telenet, de tv vind deze niet meer, eens ter test bij m’n ouders geweest waar mn oude tv staat en ook geprobeerd om er compact signaal op te krijgen en die doet het niet, doet enkel een volledige scan nog.

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Idd, en wil hem graag terug zetten naar een eerdere firmwareversie, maar als ik het bestand op een usb-stick zet, dan wordt de usb wel gevonden, maar als ik hem wil updaten geeft hij de melding dat er geen updatebestanden gevonden zijn.

 

0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv


@Rune_Pil  schreef:

Idd, en wil hem graag terug zetten naar een eerdere firmwareversie, maar als ik het bestand op een usb-stick zet, dan wordt de usb wel gevonden, maar als ik hem wil updaten geeft hij de melding dat er geen updatebestanden gevonden zijn.

 


Downgraden (dacht ik) werkt niet op die toestellen, toch zeker niet op mijn Sony tv. Heb je het usb stickje geformat naar fat32?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Van waar komt die update nog dit model krijgt een tijdje geen update meer of heb ik het mis

Deze info vind ik terug

https://www.sony.be/nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-32bx300/articles/00269...

 

0 Likes
Rune_Pil
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Ik had deze nog staan op onze oude computer, vandaar...

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

Dan zal je eerst de nieuwe moeten wissen denk ik

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compact/analoog signaal zoeken op Sony tv

@luc55 

Firmware kan je niet wissen op die tv, de laatste software heeft die snel scan en Telenet opties gewist.

meer kan je niet doen…

beste is een volledige scan doen en de favorieten lijst gebruiken, heb het al 3 keer vermeld.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes