Beantwoorden
Jo77
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Mijn Digicorder doet zéér raar 🤨! Continue digitale vervorming😖, signaalkwaliteit amper 64% 😩beeldkwaliteit 51%😤, ik begrijp niet hoe dit zo opeens kan, gisteren was alles nog ok! Hoe kan je nu van 100% opeens naar zoiets gaan??? Ok, de digicorder heeft al wat jaren op de teller, met Tech. Support gebeld en digicorder laten uitlezen…Verdict, van hen, intern probleem bij digicorder, oud beestje, mss de tuners. Reset gedaan van zowel modem als Digicorder maar geen beterschap. Zou het niet gewoon kunnen dat ik een slecht signaal heb🤔? Ik twijfel of de Digibox het probleem is. Ik geef toe, heb wat schrik voor de nieuwe tv-box…Staat ie nu op punt? Er zijn blijkbaar toch nog wat problemen hé…En ben al m’n opnames kwijt😟…Wat doe ik? Inwisselen en hopen dat die nieuwe werkt en terug 100%? 😱😖🤨😤

0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

@Jo77 

Als uw digicorder kapot is zal je hem toch moeten vervangen. Dat kan door een tv-box of een digicorder. Je opnames zijn in beide gevallen verloren. Als je dan kiest voor een tv-box zal dat wel de laatste maal zijn.

Misschien werkt de tv-box niet altijd perfect maar je hoort eigenlijk alleen maar de beperkte problemen. Van de velen zonder problemen hoor je niets.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jo77
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Dag Louishufk, 

dank voor je snelle reactie…zit op dit moment te kijken en de digitale vervorming swingt écht de pan uit! Het beeld heeft meer weg van moderne kunst 😂…! Wat ik wel raar vond is dat toen ik de reset deed v/d digicorder de signaalkwaliteit niet boven de 64% kwam…! Dus dan denk ik, als er ni genoeg binnenkomt of er zit een storing op het signaal is het dan ni logisch dat ie niet nr behoren werkt ? 🤔 foute pakketten nu bij bv. 4TV 485!!! 😩🤨

0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Ik kan je niet helpen met de problemen maar van switchen naar de tv-box ga je m.i. niet blij worden. Ik had een 2e tv nodig waarop ik dezelfde opnames wou kijken en moest dus wel als ik bij Telenet wou blijven. Ik heb hem nu een dag of vijf en heb spijt dat ik niet naar een andere oplossing ben overgestapt. Het voordeel is natuurlijk wel dat je opnames niet meer verloren gaan als je hardware het nog eens begeeft.

0 Likes
Jo77
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Dag Matte, 

Wat vind je niet goed aan de nieuwe tv-box? Werkt ie niet goed? Zie het niet zitten om van één probleem naar een ander te gaan hé 🤨😉

 

0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Ik heb het niet zo zeer over fouten in de werking maar eerder beperkingen van het toestel. Zo kan je bijvoorbeeld niet per seizoen wissen of bepalen dat je een bepaald seizoen niet meer wil opnemen, één geplande opname annuleren gaat ook niet, ofwel annuleer je die niet ofwel annuleer je ALLE geplande opname's voor de hele serie. Een opname direct in het overzicht van de opnames wissen kan ook al niet. Persoonlijk verkies is dus de werking van de digicorder ver boven die van de tv-box.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

@matte dat zijn dingen die in toekomstige update's mogelijk zullen opgelost worden, 

maar je hebt wel veel ruimte om op te nemen, zo snel geraakt die niet vol en voordeel is wel dat je tot 9 gelijktijdige opnames kan doen zonder problemen. (of meer).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Sorry @Master-Magic maar aan zaken die in de toekomst misschien wel worden opgelost heb ik nu niets. En ja, je kan veel opnemen en ja veel tegelijk maar dat heb je wel nodig met al die overbodige opnames en die wissen zichzelf niet, overzichtelijk is anders. Verder hou je best per serie bij welk seizoen je nog wil zien want je tv-box kan dat blijkbaar niet, ik hoop trouwens dat TV-box gaat stockeren of een bepaald seizoen al werd opgenomen of niet want met die herhaaltelevisie van tegenwoordig... Ik zit te wachten op het achtse seizoen van Game of Thrones en ga nu zeven seizoenen opnemen om te wissen maar wèl eerst wachten tot ze opgenomen zijn. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

@mattevia de tv app kan je heel makkelijk verschillende (geplande) opnames tegelijk wissen.

 

@Jo77   De coaxkabel al nagekeken en eventueel een andere geprobeerd?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

@Jo77 

Niets in het leven is definitief, behalve de dood. Als je een verkeerde keuze maakt kan die achteraf nog rechtgezet worden.

Ik schrijf dat omdat ik hier argumenten tegen de tv-box zie passeren die duidelijk fout zijn. Je zal dus zelf een keuze moeten maken, maar gelukkig is dat dus niet meer dan een voorlopig definitieve keuze.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

@Wheng: als ik van een serie één geplande opname wil wissen en die wil selecteren selecteert de tv-app ze allemaal en wanneer ik dan op wissen druk krijg ik de boodschap dat alle geplande opnames gewist zullen worden en dat er in de toekomst geen opname's meer zullen gebeuren. En als je voor je tv-box buiten je afstandsbediening ook nog de tv-app nodig hebt ...

 

@louishufk: als je het over een van mijn argumenten hebt had ik graag geweten dewelke, ik heb niet liever dan dat mijn "problemen" opgelost worden. Het is ook niet mijn bedoeling om tv-box af te breken, ik wou alleen @Jo77 waarschuwen wat de implicaties kunnen zijn van overschakeling.

 

@Jo77: ik vergat nog te vermelden dat je op dubbele snelheid ook geen klank meer hebt en bijgevolg niet versneld kan kijken. Manuele opname vind ik ook nergens meer terug, niet dat daar veel nood aan is maar als de zenders de programmatie omgooiden was dat wel handig.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

DIGICORDER DOET ZEER RAAR


@matte  schreef:

@Wheng: als ik van een serie één geplande opname wil wissen en die wil selecteren selecteert de tv-app ze allemaal en wanneer ik dan op wissen druk krijg ik de boodschap dat alle geplande opnames gewist zullen worden en dat er in de toekomst geen opname's meer zullen gebeuren. En als je voor je tv-box buiten je afstandsbediening ook nog de tv-app nodig hebt ...

 

 


 

Ah ja ik merk het nu ook. Het is inderdaad niet mogelijk om een aparte aflevering te wissen bij een geplande serie-opname.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jo77
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Hey, 

ik zou iedereen willen bedanken voor zijn raad en input. Er zal dus een keuze

moeten gemaakt worden…of de nieuwe tv-box met z’n bugs of een nieuwe digicorder. Blijf het alleen zeer vreemd vinden dat de signaalkwaliteit zo kan dalen 🤔🤨 en dat zou dan aan de digicorder moeten liggen??? Ik durf wedden voor een bak bier dat een nieuwe box of digicorder dit niet gaat verhelpen 🧐.

Grtn Jo77

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

@Wheng  @matte 

Jawel , je kan in de app een aflevering van een geplande serie verwijderen.

Je moet de te verwijderen aflevering gewoon wegvegen. Niet proberen te selecteren.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jo77
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

DIGICORDER DOET ZEER RAAR

Ok…gekker moet het niet worden !!! ALLE ZENDERS TERUG OP 100%!!! 

Begrijpen wie begrijpen kan, mijn buikgevoel zat dus juist hé! Toch wel straf, digicorder door Tech. Support laten uitlezen en er was van alles mis…niet dus!

Enfin, nogmaals dank aan iedereen voor z’n bijdrage 👍😀