Beantwoorden
Packman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag die ik nergens beantwoord zie.

Op een camping met stacaravans, waar men kabeldistributie betaalt aan de camping uitbater, als je daar een digibox aansluit (en je hebt geen internet) hoe geraakt die dan geactiveerd?

Blijft die dan ook geactiveerd (los van hoe het gelukt is) of moet die om de zoveel tijd een (telenet) internet-aansluiting zien om te activeren?
En als je internet via bijvb 4G hebt (andere provider dan telenet), zal een digibox zich zo willen activeren in slechtste geval?

Dank alvast!

 

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@Packman  moest daar echt een aansluiting zijn voor kabel tv te kijken hoef je normaal gezien niks te activeren. De camping gaat een multiaansluiting voorzien hebben om daar iets op aan te sluiten voor tv te kunnen kijken. Enkel vrees ik ervoor dat dit is bedoeld voor een satelliet aansluiting op te voorzien. Het gaat er niet zo zeer om dat je decoder wel of niet op internet zit maar wel om het feit of je signaal gaat hebben. Je opnames ga je kunnen bekijken , als deze erop staan , maar gewoon kabel tv denk ik niet. Je kan het altijd eens proberen natuurlijk maar moest het zijn voor een decoder zal er ergens een activering moeten gebeuren om op dat ene adres tv te kunnen kijken. Een satelliet is zo te plaatsen zonder registratie op een bepaald adres en je bent vertrokken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

een oude digibox of corder (geen telenet box de nieuwste) kan je normaal aansluiten op een camping, de activatie gebeurt via de kabel zelf, is geen internet verbinding voor nodig, je zal dan wel niks van interactiviteit hebben, enkel tv kijken en 2 dagen epg meer niet, 

ken zo een camping in Bredene die dat heeft.

weet wel niet of dit dan een actieve kabel aansluiting is per gezin of voor heel de camping.

weet enkel dat die mensen die ik ken daar digitale tv kijken op hun digibox.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Packman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

Interessant! Bedankt! 🙂

0 Likes
Packman
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

Helaas geen sateliet toegelaten, er is reeds kabel-tv (coax) van telenet.

Maar dus opgelost intussen.

Bedankt,

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@Packman  Het kan wel gebeuren dat de digibox na een bepaalde tijd niet gebruikt te zijn geen zenders kan weergeven. Mogelijk komt er dan een melding van het abonnement.

 

Je laat dan best de digibox een paar uur aan staan en dan komt dat vanzelf in orde.Als je dit meteen in orde wil hebben moet je even naar de klantendienst bellen om de digibox een zetje te geven. Dan is dat na een paar minuten in orde normaal.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@Wheng 

En in plaats van een digibox: wat gebeurt er met een digicorder in zo'n situatie?

Stel: mijn ouders hebben een digitaal kabel-abonnement op hun thuisadres maar verhuizen naar een RVT alias "home".

 

In die home is het mogelijk een digbox te "lenen" tegen waarborg.

Tv-kijken lijkt geen extra te kosten.

Mijn ouders verkiezen echter hun eigen digicorder mee te nemen omdat er nog veel opnames op staan.

Ze verbinden hem niet met het internet maar uiteraard wel met de coax.

 

Hoe gaat die digicorder zich gedragen?

- blijft hij het hele digitale aanbod - zonder betalende extra's - ontvangen zoals thuis? Momenteel lijkt dat wel zo te zijn, maar de EPG gaat maar 2 dagen ver.

- blijft dat aanbod gewoon verder werken?

Anders gezegd: blijft die digicorder verder "zijn ding doen", mochten ze toch beslissen om hun digitaal kabel-abonnement op hun thuis-adres op te zeggen... want ze wonen daar toch niet meer? (Ik weet wel dat ze dan hun digicorder zouden moeten binnen brengen binnen X-dagen, maar daar hebben ze geen goesting in omdat er nog teveel opnames moeten bekeken worden. Waarschijnlijk kost hun dat een kleine boete)

 

Ik zou me immers kunnen indenken dat die digicorder opeens "dom" zou kunnen worden (enkel ontvangen van FTA, dus 3 VRT-zenders + radio-kanalen) omdat er geen abonnement meer betaald wordt op het thuisadres waarop die digicorder geregistreerd staat...

Of wordt hij pas enkel "dom" als je hem op een ander adres verbindt met UTP?

En staat dat laatste los van het feit of het digitale kabelabonnement thuis wordt opgezegd?

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@EdwinC  Wat ik wou zeggen is dat wanneer de digibox een tijd niet gebruikt wordt het kan zijn dat hij daarna tijdelijk niet herkend. Dit is zowel met een digibox als met een digicorder.

 

Wat jij vraagt is iets anders. Zolang deze digicorder actief is in het systeem zal deze gewoon de basiszenders kunnen weergeven omdat er een actieve coax insteekt. Aangezien de digicorder niet interactief is (niet aangesloten op hun modem) hebben ze maar een tvgids van 2 dagen.

 

Wanneer ze hun digitaal abonnement stopzetten is de digicorder niet meer actief en kunnen ze ook geen zenders meer kijken (buiten vermoedelijk de FTA). Dit staat los van de utpverbinding. Er wordt dan inderdaad gevraagd om de digicorder binnen te brengen.

 

Wat je wel kan doen, maar dat hangt er een beetje van af hoe het in het RVT geregeld is: als er daar een multi-abonnement is kan je in een TNcenter de digicorder in het systeem laten verhuizen van hun thuisadres naar het adres van het RVT. Dan kunnen ze de digicorder linken aan het kamernummer in het RVT, aan het multiabonnement dus. De digicorder blijft dus op hun naam staan en zij betalen op hun maandelijkse factuur van Telenet alleen maar de huur van de digicorder. Aangezien er wel een digibox kan geplaatst worden, kan dit volgens mij ook met de digicorder van je ouders. (@igvfer klopt?)

 

Wat je ook kan doen: de digicorder laten stopzetten op hun naam, en hem dan op jouw klantnummer op een aparte DTV-lijn als 2de hands decoder laten activeren. Ze betalen dan wel de restwaarde van hun digicorder (50 euro als hij ouder is dan 2j) (@janne_man , klopt?) maar kunnen hun digicorder wel gebruiken in het RVT. Je hebt getest of de digicorder daar werkt ("Momenteel lijkt dat wel zo te zijn") dus dit zal in dit geval ook blijven werken.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@Wheng  Dat klopt. op de site van Telenet 'Handleidingen en andere documenten' zoeken. Prijslijst kiezen. Op pagina 2 vind je de vergoeding bij niet inleveren.

EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@Wheng 

Bedankt voor die info, maar in het scenario dat je voorstelt - hieronder geciteerd- blijf ik toch met enkele vragen zitten:

- hoe kan ik weten of ze in het RVT een multi-abonnement hebben? Zoals je je kan indenken, kent de uitbaatster van de RVT er niets van, is de verpleegster uiteraard niet op de hoogte en kan de vaste klusjesman prima digiboxen aansluiten en technisch onderhoud doen... that's it. -> Kan ik bij Telenet te weten komen welke configuratie zij in dit RVT hebben? Of mogen zij dat niet aan mijn neus hangen? (privacy)

- kunnen mijn ouders dan hun Telenet-kosten "downsizen" tot een factuur waarop enkel de huur van de digicorder staat? Nu betalen ze immers op hun thuisadres waar ze niet meer vertoeven voor DTV, 1 vaste telefoonlijn en een licht verbruik van internet - zo'n 60 euro per maand.

- aangezien er geen internet in de kamers is, zal hun digicorder toch ook maar enkel een programmagids (EPG) van 2 dagen hebben, niet?

Wat is dat het voordeel? Kunnen ze dan niet beter op hun thuisadres alles opzeggen en de boete op het niet inleveren van de Digicorder betalen?

Dat is toch snel voordeliger dan huur te blijven betalen voor een digicorder die daar sowieso schijnt te werken met een heel beperkte EPG...?

 

"Wat je wel kan doen, maar dat hangt er een beetje van af hoe het in het RVT geregeld is: als er daar een multi-abonnement is kan je in een TNcenter de digicorder in het systeem laten verhuizen van hun thuisadres naar het adres van het RVT. Dan kunnen ze de digicorder linken aan het kamernummer in het RVT, aan het multiabonnement dus. De digicorder blijft dus op hun naam staan en zij betalen op hun maandelijkse factuur van Telenet alleen maar de huur van de digicorder. Aangezien er wel een digibox kan geplaatst worden, kan dit volgens mij ook met de digicorder van je ouders."

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@EdwinC 

 

- hoe kan ik weten of ze in het RVT een multi-abonnement hebben

-> normaal kunnen ze dat in een TNcenter wel zien

- kunnen mijn ouders dan hun Telenet-kosten "downsizen" tot een factuur waarop enkel de huur van de digicorder staat?

-> Ja als ze in het center die digicorder kunnen linken aan een multiabonnement

-aangezien er geen internet in de kamers is, zal hun digicorder toch ook maar enkel een programmagids (EPG) van 2 dagen hebben, niet?

-> Yep

- Wat is dat het voordeel? Kunnen ze dan niet beter op hun thuisadres alles opzeggen en de boete op het niet inleveren van de Digicorder betalen?

Dat is toch snel voordeliger dan huur te blijven betalen voor een digicorder die daar sowieso schijnt te werken met een heel beperkte EPG...?

-> Zoals ik al aanhaalde 🙂 "Wat je ook kan doen: de digicorder laten stopzetten op hun naam, en hem dan op jouw klantnummer op een aparte DTV-lijn als 2de hands decoder laten activeren. Ze betalen dan wel de restwaarde van hun digicorder (50 euro als hij ouder is dan 2j) maar kunnen hun digicorder wel gebruiken in het RVT. Je hebt getest of de digicorder daar werkt ("Momenteel lijkt dat wel zo te zijn") dus dit zal in dit geval ook blijven werken."

Als je in het RVT nu met jouw of hun digicorder zenders kan ontvangen zou dat moeten blijven werken zolang de decoder actief staat (of dat nu in huurformule op hun klantnummer is of als 2de hands op jouw klantnummer maakt niet uit.

Het grote verschil: als enkel de digicorder op hun klnr staat moet de decoder gelinkt worden aan het multiabo (vraag dat zeker eerst na in het center, want dit is altijd zo geweest maar kan ondertussen veranderd zijn). Als het als 2de hands decoder op jouw klnr staat moet het niet gelinkt worden aan het multi-abo. Dus deze optie is het makkelijkst 🙂

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

Ik denk (dus ik weet het niet zeker) dat als een Digicorder bij iemand anders (administratief) terechtkomt (dus op uw naam geregistreerd wordt in de plaats van op uw ouders), dat de opnames gewist worden.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

zolang het een harde schijf decoder is worden die opnames niet gewist als je die niet binnen doet, enkel word er administratief iets gewijzigd, dat veranderd niks aan die box denk ik zo.

heb ook een box staan (oude 2000) die ik mocht houden na 50 euro restwaarde boete en die was ook uit het systeem gehaald omdat ik daarna geen klant meer was en die opnames staan er nog altijd op.

zolang de klant die box niet herinstalleert met wissen van opnames dan blijven die er op staan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

Yep, zolang je de digicorder niet binnen doet blijven de opnames er gewoon op staan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digibox (heractiveren) om de hoeveel tijd?

@Wheng"Als je in het RVT nu met jouw of hun digicorder zenders kan ontvangen zou dat moeten blijven werken zolang de decoder actief staat (of dat nu in huurformule op hun klantnummer is of als 2de hands op jouw klantnummer maakt niet uit."

 

Het was me nog niet helemaal duidelijk, maar moet ik daaruit concluderen dat een digicorder - ook als hij niet met UTP verbonden is en dus geen uitgebreide EPG heeft - inactief zal worden wanneer hij niet ingeschreven staat op een abonnement, hetzij het originale DTV-abonnement van mijn ouders, hetzij als 2de hands op mijn klantennummer?

Dus een "abonnementsloze" digicorder wordt inactief?

0 Likes