24761
netweters
|
152514
antwoorden
|
20714
vragen
|
Beste,
Graag had ik eens geïnformeerd naar een oplossing voor volgend probleem.
Wij zouden thuis graag een extra DigiBox nemen, in de slaapkamer.
Hier is echter geen voorzien van distributie of UTP. (slechts enkel stopcontacten)
In de woonkamer hebben wij reeds een DigiBox werkende.
Is er een mogelijkheid, zonder een externe elektricien aan te stellen die de bekabeling dient te leggen in huis, om toch in deze kamer gebruik te kunnen maken van de Telenet-diensten qua tv?
Ik heb iets gelezen in verband met Powerlines...?
Alvast bedankt!
Mvg,
Van Dessel Yannick
Met (gratis) powerlines ga je niet naar Live TV kunnen kijken.
Je kan wel naar opnames van je eerste digibox (vermits deze interactief is) kijken en alles uit de Tv-Theek
Hu ik heb 4 boxen staan en op alle 4 livetv hoor
Natuurlijk niet alles erop en eraan.live tv en interactief
Als er geen mogelijkheid is tot trekken/plaatsen van een coax, is er in mijn ogen maar 1 goede werkende oplossing...
De yelo play / telenet tv app gebruiken met een chromecast 💪
Er bestaan apparaten om coax signaal draadloos te maken maar deze zijn mega duur en geven vrij wel altijd storingen (naar eigen ervaring 😇).
PS: een digiBOX kan geen opnames delen aangezien deze niets kan opnemen...
Dan toch maar best die kabels trekken beste vriend
Draadje verhuizen ?
Deze onderafdeling gaat over de TV-box...is iets anders dan de digibox.
Ter info:
Eventueel:
2e digibox opstellen op een plaats waar er coax & utp kabel voorhanden is om aan te sluiten op Telenet NIU/HGW
Bv.
Marmitek Anyware Wireless zender aansluiten op digibox (HDMI & infrarood oog) & de Marmitek ontvanger op TV (HDMI) met Telenet afstandsbediening kunt u op afstand live & opnames bekijken
https://www.marmitek.com/nl/tv-video/hdmi-extenders/
Voordeel t.o.v. Marmitek infrarood oog ontvanger in het toestel zelf geïntegreerd (draagwijdte evenwel beperkter)
Duur. Heb vroeger ook gehad. Werkt niet altijd maar proberen waard.